۱۶ هزار دز واکسن آنفلوآنزا برای ایثارگران خراسان رضوی تامین شد (۹ مهر ۱۴۰۴) تراژدی مرگ سلول‌های مغزی | نگاهی به آلزایمر از دیدگاه دو مکتب پزشکی مدرن و طب ایرانی علائم افسردگی فصلی را بشناسید | راهی موثر برای پیشگیری از افسردگی فصلی پاییز غربالگری قد و وزن دانش‌آموزان ۴ پایه تحصیلی | اثرگذاری برنامه شیرمدرسه در کاهش کوتاه‌قدی تغییرات اقلیمی می‌تواند باعث افزایش مصرف قند شود جزئیات یک تفاهم‌نامه معیشتی ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد | وام ویژه خرید اقساطی تا سقف ۱۵۰ میلیون فیش حقوقی شهریورماه ۱۴۰۴ بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی صادر می‌شود؟ طعم تلخ یک عادت تازه | روایتی از فرصت‌ها و چالش‌های افزایش مصرف قهوه در ایران اعترافات اعضای باند سرقت خشن در مشهد| فروش گوشی‌های آیفون سرقتی فقط ۱۰۰ هزار تومان! صفویه، سلطان جانمایی ایران در کریدور‌های تجاری و بین المللی هشدار جدی نسبت به پیامد‌های کاهش نرخ باروری در ایران قتل خونین دلارفروش ۷۲ ساله در آستارا محدودیت‌های ترافیکی در محورهای منتهی به مشهد در روز‌های آخر هفته زلزله ۶.۹ ریشتری در فیلیپین | کلیسای کاتولیک ویران شد + فیلم (۸ مهر ۱۴۰۴) ورود ۸۵ نوع مخدر جدید به چرخه اعتیاد جهان در ۵ ماه گذشته پاییز و سویه‌های جدید کووید صداهای بلند و نامتعارف، آسیب جدی و دائمی به گوش وارد می‌کنند | گوشتان را نخراشید علت انتشار دود غلیظ در آسمان امروز اهواز چه بود؟ (سه‌شنبه، ۸ مهر ۱۴۰۴) سخنگوی آموزش و پرورش: تلاش می‌کنیم توزیع شیر در مدارس را از مهر آغاز کنیم تمهیدات جدید سازمان تعلیم و تربیت کودک برای بهبود عملکرد کودکستان‌ها | استقرار کارشناسان آموزشی در سراسر کشور گزارشی از اشتباهات آزمایشگاهی و بررسی دلایل بروز آن | آزمایش در بوته آزمایش! نماینده مجلس: حق ۴۰۰ نفر از اساتید دانشگاه با بازنشستگی ناگهانی تضییع شد انتقاد احسان عظیمی‌راد به وزیر آموزش و پرورش: چرا به اعتراض داوطلبان آزمون کیفیت‌بخشی رسیدگی نمی‌کنید؟ کمبود ۱۰ درصدی پزشکان در طرح "پزشک خانواده و نظام ارجاع" دانشگاه علوم پزشکی مشهد| اعتبار ناکافی، مانع اصلی گسترش طرح در شهرهای پرجمعیت نرخ آزمون آیلتس افزایش یافت (۸ مهر ۱۴۰۴) وزیر آموزش و پرورش: تبیین دستاورد‌های موشکی، در ۳ کتاب درباره جنگ ۱۲روزه تدوین شده است کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان نفس‌های گرفته مردم مشهد | افزایش مراجعه به اورژانس‌ها در روز‌های آلوده انتقاد یک نماینده مجلس از اجرانشدن کامل قانون جوانی جمعیت
سرخط خبرها

درباره ضرورت رانندگی بین خطوط

  • کد خبر: ۳۶۹۱۴
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
درباره ضرورت رانندگی بین خطوط
ریشه خیلی از تصادفات در معابر شهری بازمی گردد به راننده ای که قصد داشته مسیرش را ناگهان تغییر بدهد و با خودرو جلوی تصادف کرده است.
ملیحه ابراهیمی | شهرآرانیوز؛ خدا نکند گلگیر خودرویی سپر خودرو دیگر را لمس کرده باشد. بماند که کم پیش می‌آید ۲ طرف خودروهایشان را کنار بزنند تا پلیس برای کارشناسی تصادف از راه برسد. همچنین در کنار یقه به یقه شدن صاحبان خودرو، همه آن‌هایی که از کنارشان می‌گذرند یک پا کارشناس می‌شوند. ناخوشایندتر از آن اتفاق، ترافیکی است که پشت سر به وقوع می‌پیوندد. انگار نظم و ترتیب کنار زده می‌شود و هر کسی برای بیرون آمدن از آن منجلاب ترافیکی دست به هر اقدامی می‌زند. ریشه تمام این اتفاقات هم به خودروی بازمی گردد که قصد داشته مسیرش را ناگهان تغییر بدهد و با خودرو جلوی تصادف کرده است. در این مطلب سرهنگ علیرضا رحیمی، رئیس پلیس اداره فرهنگ و آموزش ترافیک پلیس راهور استان، با ما همراه است تا به طور مستقیم با کسانی که عامل اصلی ترافیک و تصادفات هستند، صحبت کند؛ افرادی که با رانندگی بین خطوط بیگانه اند.



۲ مدل علامت ترافیکی داریم:

 

عمودی:

تابلو‌ها
چراغ‌های راهنمایی و رانندگی

افقی:

افقی که بیشتر در قالب خط کشی در سطح معابر و راه‌ها قابل رؤیت هستند مثل خط کشی‌های عابر پیاده، خط کشی‌های پارک حاشیه ای، خط کشی‌های پارکینگ‌های مورب، خط کشی بین خطوط و ....


چرا باید بین خطوط رانندگی کنیم؟

  • باعث ایجاد نظم ترافیکی می‌شود
  • باعث کاهش تصادفات و حوادث ترافیکی می‌شود
  • باعث کاهش زمان سفر می‌شود
  • باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود
  • باعث افزایس سلامت روانی دیگر کاربران ترافیکی می‌شود
  • باعث افزایش سطح سرویس دهی خیابان‌ها و قابلیت تردد بیشتر خودرو‌ها می‌شود
  • باعث افزایش گسترش فرهنگ ترافیکی می‌شود
  • باعث احساس رضایتمندی دیگر کاربران ترافیکی می‌شود


چه عواملی باعث حرکت نکردن بین خطوط می‌شود؟

  • بی توجهی رانندگان وسایل نقلیه به خط کشی‌های طول مسیر
  • عجله و شتاب بی مورد حین رانندگی
  • تغییر ناگهانی مسیر
  • توقف‌های دوبله

تغییر ناگهانی مسیر و انحراف به چپ علت اصلی تصادفات حرکت نکردن بین خطوط است که فرد متخلف صددرصد مقصر شناخته می‌شود.
به زودی زیرساخت‌های دوربین‌های ثبت تخلفات در سطح شهر این امکان را فراهم خواهند کرد که رانندگی نکردن بین خطوط به عنوان یک عنوان تخلف کددار با جریمه مشخص ثبت شود.
سال گذشته، هم زمان با اجرای طرح آزمایشی مدیریت سرعت و حرکت بین خطوط در بولوار وکیل آباد که با پویش «رانندگی بدون تخلف» همراه شده بود، شاهد کاهش ۶۶ درصدی کشته‌های ترافیکی در مقایسه با سال ۹۷ در این بولوار بودیم.


در ۴ ماه نخست سال ۱۳۹۹ اتفاق افتاد

  • ۵۱۷۰ فقره تعداد اعمال قانون‌های انجام شده برای انحراف به چپ در مشهد
  • ۱۰۰۲ فقره تعداد اعمال قانون‌های انجام شده برای تغییر ناگهانی مسیر در مشهد
  • امسال علت ۶ درصد از کل تصادفات در مشهد مصادیق بارز حرکت نکردن بین خطوط (تغییر ناگهانی مسیر و انحراف به چپ) با ۱۶۳ فقره تصادف گزارش شده است.


۴ ماه نخست سال ۱۳۹۸

  • ۲۵۵۰ فقره تعداد اعمال قانون‌های انجام شده برای تغییر ناگهانی مسیر در مشهد
  • ۴۶۵۰ فقره تعداد اعمال قانون‌های انجام شده برای انحراف به چپ در مشهد
  • سال گدشته علت ۷ درصد از کل تصادفات در مشهد مصادیق بارز حرکت نکردن بین خطوط (تغییر ناگهانی مسیر و انحراف به چپ) با ۵۵۵ فقره تصادف گزارش شده است.


برابر ماده ۱۱۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی

در راه‌هایی که خط کشی شده است، وسایل نقلیه باید در مسیر بین خطوط حرکت کنند و از آن خارج نشوند و در صورت نیاز به خروج و تغییر خط حرکت، کاملا احتیاط کنند و ابتدا با استفاده از چراغ راهنما یا با دادن علامت، رانندگان وسایل نقلیه دیگر را از قصد خود آگاه سازند. سپس با رعایت حق تقدم عبور وسایل نقلیه‌ای که در خطوط کناری در حرکت اند، وارد خط‌های عبور دیگر شوند. در راه‌هایی که خط کشی ندارند، هرگونه تغییر مسیرحرکت به چپ و راست ممنوع است مگر با رعایت احتیاط و دادن علامت و رعایت حق تقدم عبور وسایل نقلیه هم مسیر و مجاور. همچنین انحراف و تجاوز وسایل نقلیه به مسیر مقابل (مخالف) ممنوع است مگر در موارد سبقت مجاز و با رعایت ضوابط سبقت.


۹۰۰۰۰ تومان

برابر کد ۲۰۱۰ تخلفات رانندگی تجاوز به چپ از محور راه‌ها ۹۰ هزار تومان جریمه به همراه دارد.
۵ نمره منفی برای وسایل نقلیه شخصی
۹ نمره منفی برای وسایل نقلیه عمومی و سنگین


۶۰۰۰۰ تومان

برابر کد ۲۰۵۰ تخلفات رانندگی حرکت نکردن وسایل نقلیه بین ۲ خط یا تغییر خط حرکت بدون رعایت مقررات مربوط در معابر خط کشی شده ۶۰ هزار تومان جریمه به دنبال دارد.


۶۰۰۰۰ تومان

برابر کد ۲۰۳۹ تخلفات رانندگی تصادفات ناشی از بی توجهی به جلو یا رعایت نکردن فاصله طولی و عرضی با وسیله نقلیه جلوی یا جانبی ۶۰ هزار تومان جریمه به همراه دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->