وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد
سرخط خبرها

پرواز هواپیمای رژیم صهیونیستی و سقوط حقوق بشر در دولت امارات

  • کد خبر: ۴۱۸۱۸
  • ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
پرواز هواپیمای رژیم صهیونیستی و سقوط حقوق بشر در دولت امارات
قبل از این پرواز و در سالیان گذشته مراودات تجاری، اقتصادی، دیپلماتیک و نظامی بین رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های عربی وجود داشته، اما این پرواز به نوعی سمبل و نماد عادی سازی و علنی کردن و سبب تسهیل و تسریع روابط بین رژیم صهیونیستی و دیگر دول منطقه می‌شود.
سعید فیضی | شهرآرا نیوز، نخستین پرواز تجاری اسرائیل-امارات روز دوشنبه هیات‌های عالی‌رتبه آمریکایی و اسرائیلی را از تل‌آویو به ابوظبی برد تا در آنجا با مقامات ارشد امارات دیدار کنند. مئیر بن شبات، رئیس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ریاست هیات اسرائیل در این سفر را برعهده داشت؛ جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در هیات آمریکایی حضور داشتند.
 
پروازی هواپیمای اسرائیلی و سقوط حقوق بشر در دولت امارات

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، کوشنر پیش از پرواز و در گفتگو با خبرنگاران گفت: «ما در آستانه سوار شدن به اولین پرواز تاریخی مسافری از اسرائیل به یک کشور حاشیه خلیج‌فارس هستیم و امیدواریم این آغازگر یک حرکت تاریخی باشد».
رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی آمریکا، نیز با ادعای اینکه امروز، «روز صلح» رژیم صهیونیستی با امارات است، اظهار داشت: از نخست‌وزیر نتانیاهو، ولیعهد محمد بن‌زاید و رئیس‌جمهور دونالد ترامپ به‌خاطر رهبری‌شان تشکر می‌کنیم. هر سه شجاعت زیادی برای پذیرش ریسک برای صلح نشان دادند. این پرواز از آسمان عربستان صورت گرفت و آل‌سعود نیز برای اولین بار علناً اجازه عبور هواپیمای رژیم صهیونیستی را از روی خاک خود صادر کرد.
کوشنر روز سه‌شنبه پس از همراهی هیات اسرائیلی در امارات، به بحرین سفر کرد تا بتواند حمایت‌های بیشتری را نسبت به صلح با رژیم صهیونیستی جلب کند؛ در همین خصوص به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، یک مقام در وزارت حمل و نقل و ارتباطات بحرین اعلام کرد: بخش امور هواپیمایی این وزارتخانه، به تمامی پرواز‌های عازم امارات متحده عربی یا از مبدأ این کشور به سمت تمامی کشور‌های دیگر اجازه می‌دهد تا از آسمان بحرین عبور کنند.
 
هواپیمای رژیم صهیونیستی

روز چهارشنبه نیز اداره کل هواپیمایی عربستان سعودی موافقت خود را با درخواست امارات متحده عربی برای عبور پرواز‌های این کشور از حریم هوایی عربستان به مقصد «تمام کشورها» از جمله سرزمین‌های اشغالی و بالعکس اعلام کرده بود.

به نقل از اسپوتنیک، شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا از تصمیم ریاض مبنی بر اعطای مجوز برای انجام پرواز‌ها میان امارات و اسرائیل با عبور از حریم هوایی عربستان استقبال می‌کند. در این بیانیه آمده است که این یک گام مهم دیگر در راستای تحقق چشم انداز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا است.
پیش‌تر نیز هواپیمای بوئینگ متعلق به شرکت اسرائیلی «العال» در نخستین پرواز مستقیم خود به مقصد امارات با عبور از حریم هوایی عربستان، در فرودگاه ابوظبی بر زمین نشست.

شرکت هواپیمایی "ال‌عال" اسرائیل روز پنج‌شنبه اعلام کرد، اولین پرواز ناوگان هوایی اسرائیل به دبی ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور) انجام می‌شود. در همین راستا به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، اولین پرواز تجاری، پرواز بوئینگ ۷۴۷ به مقصد بلژیک و از آنجا دبی برای انتقال تولیدات و محصولات کشاورزی و تکنولوژیکی است. این پرواز در آینده به صورت هفتگی خواهد بود به طوری‌که هر چهارشنبه از اسرائیل آغاز شده و جمعه برمی‌گردد.
 
فیلم خبرنگار شبکه صدای آمریکا از پرواز هواپیمای رژیم صهیونیستی به کشور امارات - خبرنگار صدای آمریکا در این فیلم به اهداف پلید رژیم صهیونیستی و کشورهای وابسته عربی در تشکیل جبهه علیه ایران و محور مقاومت اشاره می کند - فیلم در جهت تبیین اهداف آمریکا و روشنگری در راستای پیاده سازی طرح شوم معامله قرن منتشر شده است
 


دو انفجار همزمان با پرواز هواپیمای رژیم صهیونیستی در ابوظبی

اما همزمان با این پرواز، امارات شاهد دو انفجار معنی دار بود. هرچند منابع رسمی امارات علت این دو انفجار را نشت گاز اعلام کرده، ‌اما به نظر می‌رسد باید نیم نگاهی هم به مخالفت‌های اخیر مردم امارات با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز داشت و از این زاویه چه بسا این دو انفجار پاسخی به اولین پرواز رسمی بین تل‌آویو و ابوظبی باشد
در آستانه فرود نخستین هواپیمای صهیونیستی به امارات، رستوران KFC (که آمریکایی است) در مسیر فرودگاه بین‌المللی ابوظبی منفجر شد. انفجار دوم در دوبی رخ داده بود. شبکه الجزیره و روسیاالیوم در خبری فوری از وقوع انفجاری در یک رستوران در دوبی خبر دادند. بر اساس این گزارش‌ها، وقوع این انفجار‌ها نیز ناشی از منفجر شدن کپسول گاز اعلام شد و در نتیجه آن نیز یک نفر کشته شده است.
 

بعد از این پرواز گروه‌های فلسطینی انجام اولین پرواز مستقیم میان تل‌آویو و ابوظبی را محکوم کرده و آن را خیانت به مردم فلسطین دانستند. واصل ابویوسف، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) گفت: فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در امارات به مثابه خنجری از پشت به فلسطین است. عادی‌سازی روابط با اسرائیل بدون دستیابی مردم فلسطین به حقوق کاملشان هرگز صلح را برای منطقه به ارمغان نخواهد آورد.
همچنین محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین به اولین پرواز مستقیم از «تل آویو» به «ابوظبی» واکنش نشان داد و اظهار داشت: پرواز مستقیم از تل آویو به ابوظبی عادی سازی روابط میان دو طرف را تقویت کرد و برای ما بسیار دردناک است که می‌بینیم یک هواپیمای اسرائیلی در امارات فرود می‌آید.


اهداف، پیامدها و تبعات شروع پرواز‌های اسرئیلی به مقصد امارات

لازم به ذکر است اعتراضات بسیاری در خصوص این پرواز از سوی گروه‌های جهادی و برخی از کشور‌ها و همچنین شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی جهان عرب و ملت مسلمان شکل گرفته که در این مطلب به صورت محدود به آن‌ها اشاره شد، اما آنچه مهم است دستاورد و پیامد‌های این پرواز در منطقه می‌باشد.
 
آشکار است که قبل از این پرواز و در طی سالیان گذشته مراودات تجاری، اقتصادی، دیپلماتیک و نظامی بین رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های عربی منطقه وجود داشته و شهروندان این رژیم در برخی از کشور‌های عربی رفت و آمد داشته اند، اما این پرواز به نوعی سمبل و نماد عادی سازی و علنی کردن این روابط بوده و سبب تسهیل و تسریع روابط رژیم صهیونیستی و دیگر دول منطقه می‌شود و همچنینی بستری برای گسترش رفت و آمد‌های بین ملت و مردم سرزمین‌های یاد شده می‌گردد که در بدیهی‌ترین پیامد می‌تواند آثار و نتایج نامطلوبی را در محور مقاومت و نسبت به حقوق ملت مظلوم فلسطین داشته باشد و چراغ سبزی به جنایات رژیم صهیونیستی نشان دهد.
 
 
پرواز هواپیمای اسرائیلی و سقوط حقوق بشر در دولت امارات

در همین راستا و در مطلبی با عنوان "معامله‌ی قرن و تشویق به عادی سازی روابط، کلید معمای فروش اف ۳۵ به امارات" که در شهرآرا نیوز منتشر گردید به اهداف و پیامد‌های فروش اف ۳۵ آمریکایی به امارات اشاره شد که بخشی از پازلی است که با قطعات پرواز هواپیمای اسرائیلی، فروش تسلیحات نظامی، عادی سازی روابط و گسترش روابط با دیگر کشور‌های منطقه در حال تکمیل است که در نهایت می‌تواند صفحه تکمیل شده پازل که همان تصویری از طرح معامله‌ی قرن است را پدیدار سازد.

حال به طور مصداقی به اهداف، پیامدها و تبعات شروع پرواز‌های رژیم صهیونیستی به مقصد امارات و دیگر کشور‌های عربی در ادامه اشاره می‌کنیم که شامل:
  • عادی سازی روابط با کشور‌های عربی و خاورمیانه و متعاقب آن سرپوش گذاشتن بر روی جنایات
  • تسهیل، تسریع و گسترش رفت و آمد‌ها و نفوذ در کشور‌های منطقه
  • بسترسازی جهت گسترده شدن رفت و آمد و ایجاد پوشش جهت هر گونه نفوذ به منظور اهداف جاسوسی
  • گسترش ارتباط بین ملت‌ها و تعاملات فرهنگی و ایجاد عادی سازی بش از قبل روابط
  • بسترسازی جهت ارتقاء سطح ارتباط شهروندان کشورها، به مناسبات قومی و پیوند‌های خانوادگی که این اتفاق در سایه گسترده شدن ارتباط شهروندان کشور‌ها و با توجه به کم جمعیت بودن کشور‌های عربی رخ خواهد داد.
  • نظر به سطح دسترسی صهیونیست‌ها به تکنولوژی‌های پیشرفته و تمایل و نیاز کشور‌های عربی به دریافت این خدمات، می‌تواند زمینه تسهیل گسترش فعالیت‌ها و تعاملات، تجاری و اقتصادی بیشتر شود که نتیجه آن وابستگی بوده و ارتباط گسترده‌تر می‌گردد.
  • ایجاد کریدور هوایی امن برای هواپیما‌های مسافری، ترابری و نظامی و پوشش امن برای عملیات جاسوسی بر فراز آسمان‌ها
  • افزایش مراودات بازرگانی و تجاری و ارتقاء سرانه درآمد رژیم صهیونیستی و در نتیجه توسعه بیش از قبل این رژیم
 
 
 

منابع:
آتشی که همزمان با فرود اولین هواپیمای اسرائیلی به جان امارات افتاد – همشهری آنلاین
گروه‌های فلسطینی پرواز هواپیمای اسرائیلی به امارات را "خیانت" خواندند - خبرگزاری ایسنا
استقبال آمریکا از موافقت عربستان با عبور هواپیمای اسرائیلی از حریم هوایی این کشور – خبرگزاری ایسنا
آغاز پرواز‌های تجاری تل‌آویو - دبی از ۲۶ شهریور – خبرگزاری ایسنا
بحرین به رژیم صهیونیستی اجازه استفاده از حریم هوایی خود را داد – خبرگزاری ایرنا
جهاد اسلامی فلسطین: عبور هواپیمای اسرائیلی از آسمان عربستان سعودی، خفت‌بار است – خبرگزاری فارس
دیدن پرواز هواپیمای اسرائیلی به سمت امارات برای ما دردناک است – خبرگزاری مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->