حسینی: برای تعامل سازنده با مجلس دوازدهم آماده ایم وزیر ارتباطات: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود آیت‌الله علم‌الهدی: جامعة‌المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است | علمای شیعه هندوستان، مهمان دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون‌خ» | «موزه ملی ایران» تفاوتی با «لوور» ندارد وزیر آموزش‌وپرورش: هزار هنرستان در ۵ سال آینده ساخته می‌شود خزعلی: در زمینه حجاب به‌دنبال فرهنگ‌سازی هستیم جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی وزیر اقتصاد: بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی تا سال ۱۴۰۲ صفر شد اعمال قانون ۱۶۰۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند ( ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | بازتاب تنبیه موشکیِ صهیونیست‌ها در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان دیدار جمعی از کارگران با مقام معظم رهبری | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم + عکس و فیلم وزارت خارجه آمریکا مذاکره مستقیم با ایران با موضوع برجام را رد کرد رئیس جمهور وارد سریلانکا شد درباره سرخک و واکسیناسیون آن، چه می‌دانید؟ معاون بایدن بار دیگر حمایت واشنگتن از صهیونیست‌ها را تکرار کرد تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی گزارش روزنامه عبری از رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش آمریکا، مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام را رد کرد واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه
سرخط خبرها

شرایط کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد + جزئیات

  • کد خبر: ۴۱۸۸۰
  • ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
شرایط کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد + جزئیات
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، علی حدادی با بیان اینکه در جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: براساس این طرح در ماده ۳۵ قانون انتخابات تغییراتی صورت می‌گیرد و چندین بند به آن الحاق می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در سالیان گذشته شاهد کاندیداتوری تعداد بالایی از افراد بودیم، تصریح کرد:، اما براساس تغییرات صورت گرفته در قانون انتخابات حداقل مدرک تحصیلی کاندیدا‌ها باید کارشناسی ارشد یا معادل آن که به تایید وزارت علوم رسیده است، باشد و حداقل سن افراد ۴۵ و حداکثر آن ۷۰ سال در هنگام ثبت نام و کاندیداتوری باشد. کاندیدا باید از سلامت و توانایی جسمی و روانی برخوردار بوده و شرایط عدم محکومیت به جرایم اقتصادی، امنیت داخلی و خارجی، تخلف انتخاباتی، عدم وابستگی به گروه‌های غیر قانونی و عدم اعتیاد به مواد مخدر را داشه باشد.

نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هدف از این طرح تسهیل فرآیند برگزاری انتخابات و تایید صلاحیت کاندیدا‌ها می‌باشد، تصریح کرد: براساس این طرح رجل سیاسی باید حداقل مجموعا دارای ۸ سال سابقه در مناصب مقامات سیاسی موضوع بند‌های الف تا ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری باشد. یعنی دارای ۸ سال سابقه به عنوان معاونان روسای قوای سه گانه، دبیران شورای عالی امنیت ملی و یا مجمع تشخیص مصلحت نظام، روسای کل بانک مرکزی و یا دیوان محاسبات، استانداران شهر‌های با جمعیت بیش از ۴ میلیون و یا شهرداران شهر‌های با جمعیت بیش از ۳ میلیون، روسای سازمان‌های نهاد‌های دولتی در سطح ملی، فرماندهان عالی نیرو‌های مسلح از جایگاه سرلشگری به بالا و یا روسای دانشگاه آزاد در سطح ملی باشند.

حدادی تاکید کرد: اصلی‌ترین تغییراتی که در قانون انتخابات ریاست جمهوری صورت می‌گیرد به ماده ۳۵ قانون بازمی‌گردد. براساس ماده ۳۵، رجال مذهبی و سیاسی، ایرانی الاصل و تابع ایران، حسن سابقه، امانت و تقوا و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی از مواردی است که باید کاندیدا دارا باشد و در این طرح شرایط عمومی کاندیدا نیز به طور واضح تری شرح داده شده است. براساس اصل ۱۱۰ قانون نیز به صراحت بیان شده که تایید صلاحیت داوطلبان برعهده شورای نگهبان است.
 
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->