واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

پیمانکار پردیس تئاتر مشهد مصمم است تا کمتر از یک سال آینده این پروژه را به سرانجام رساند

  • کد خبر: ۴۱۹۴۵
  • ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
پیمانکار پردیس تئاتر مشهد مصمم است تا کمتر از یک سال آینده این پروژه را به سرانجام رساند
اعداد و ارقام روی کاغذ نشان می‌دهد پروژه احداث پردیس تئاتر مشهد در بوستان وفا بعد از ۱۰ ماه از زمان افتتاح، ۶/۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ و قرار است مدرن‌ترین سالن تئاتر کشور در مشهد با بودجه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در ۳۹۷ روز احداث شود که تا کنون ۳۱۹ روز از زمان تعیین شده باقی مانده است.
شهرآرانیوز - طراح این بنا مرحوم فرهاد احمدی است که به تازگی دیده از جهان فرو بسته است. طرح او را سیدمحمد بهشتی‌شیرازی، عضو پیوسته فرهنگستان هنر، نشید نبیان، فوق‌دکتری شهر‌های هوشمند از دانشگاه MIT، و ایرج کلانتری، طراح و معمار برجسته کشور برگزیده‌اند.

با احداث این بنای دوازده هزار مترمربعی و امکانی که برای هنر‌های نمایشی مشهد به وجود خواهد آورد تعداد صندلی‌های تماشاخانه‌های مشهد دوبرابر خواهد شد. سالن اصلی این مجموعه با زیربنایی حدود ۵۰۰۰ مترمربع و با ظرفیت ۷۰۰ نفر و ۳ سالن صدوشصت نفری دیگر با زیربنایی ۵۰۰۰ مترمربعی طراحی شده است.

پارکینگ ده هزار مترمربعی در کنار کتابخانه، موزه، نگارخانه و دیگر فضا‌های فرهنگی و هنری مرتبط نیز برای این مکان فرهنگی پیش‌بینی شده است.

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد تاکید دارد بخشی از این پروژه زودتر از موعد مقرر و تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد. اگر این اتفاق بیفتد احتمالا هنر‌های نمایشی مشهد تا شش ماه آینده از یک سالن چند صد نفری بهره‌مند خواهد شد.


وفا روی زمین نمی‌ماند

خاکبرداری و گودبرداری شاید یکی از سخت‌ترین مراحل پروژه احداث پردیس تئاتر وفاست. مساحتی بالغ بر ۷۵ هزار متر مکعب از تپه وفا برای انجام این پروژه گودبرداری و خاک‌برداری شده است. مجید بخت‌آزما، مدیر روابط عمومی سازمان عمران شهرداری مشهد گفت که دو هفته پیش مرحله خاکبرداری به پایان رسیده و مرحله بتن‌ریزی پروژه آغاز شده است. او تاکید کرده که پروژه بر زمین مانده در سازمان عمران شهرداری وجود ندارد و پردیس تئاتر وفا هم در موعد مقرر تحویل خواهد شد: بنا به پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته قرار است این پروژه مرداد سال آینده به پایان برسد و مراحل احداث یکی پس از دیگری در حال انجام است.

او گفت: برای این پروژه، همکارانم آمادگی دارند تا برای اطمینان خاطر هنرمندان مشهدی از صحت و سقم انجام کار، برنامه بازدیدی ترتیب دهند و هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر‌های نمایشی را در جریان روند پیشرفت پروژه قرار دهند.
او همچنین اطمینان داد که برای تسریع در به پایان رسیدن پروژه هیچ تغییری در احداث صورت نمی‌گیرد و عملیات عمرانی کاملا بر اساس نقشه‌هایی که طراح به پیمانکار تحویل داده است و بر اساس همان طرح مصوب پیش خواهد رفت.

پروژه متوقف نخواهد شد

به گفته صدرا یوسفی، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، تا کنون ۲۰ میلیارد تومان از بودجه احداث پردیس تئاتر در اختیار پیمانکار قرار گرفته است: اگر نیاز باشد امکان اعطای ۲۰ میلیارد تومان دیگر در شش ماه دوم سال برای پیشبرد پروژه وجود دارد.

همچنین او درباره وقفه‌ای دو سه ماهه که در اجرای پروژه رخ داده بود توضیح داد: بخشی از توقف به دلیل این بود که طراح، نقشه‌های مربوط به گودبرداری و خاکبرداری را تحویل نداده بود. بخشی از آن هم مربوط به اعلام تملک زمین‌های بوستان وفا از سوی آستان قدس رضوی بود و تا زمان حل شدن مسئله مالکیت زمین‌ها پروژه متوقف شده بود.

به گفته یوسفی وجود پردیس تئاتر مستقل در مشهد می‌تواند تبدیل به یک ظرفیت ویژه نه تنها در مشهد بلکه در کل کشور شود و کمک شایانی به توسعه تئاتر در شهرمان کند و نیز زمینه برگزاری رویداد‌های ملی را در این شهر و سالن رقم بزند.
 
معاون فرهنگی و هنری این سازمان درباره فضاآرایی محوطه پردیس تئاتر مشهد نیز گفت: المان ویژه‌ای مرتبط با موضوع تئاتر برای جانمایی در محوطه این پروژه در حال ساخت است که پس از تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه جانمایی می‌شود.

او با اشاره به درگذشت فرهاد احمدی، معمار برجسته کشور و طراح پروژه پردیس تئاتر در مشهد گفت: این مکان به عنوان آخرین اثر این معمار برجسته ایرانی در شهرمان، درحال ساخت است. این معمار معاصر ایران، چند روز پیش در تاریخ دهم شهریور بعد از گذراندن دوره سخت بیماری سرطان، دارفانی را وداع گفت و این مجموعه درحال ساخت آخرین یادگاری ایشان است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->