پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

شرط جدید احراز هویت برای خریدوفروش اینترنتی خودرو و ملک + جزئیات

  • کد خبر: ۴۲۲۰۳
  • ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
شرط جدید احراز هویت برای خریدوفروش اینترنتی خودرو و ملک + جزئیات
بعد از توقف انتشار قیمت‌ها در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی که مردم را طی چند ماه گذشته دچار مشکلات فراوانی کرده، حالا شرط جدید احراز هویت در سامانه امتا نیز برای سخت‌تر کردن فرایند انتشار آگهی اینترنتی اضافه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، بعد از توقف انتشار قیمت‌ها در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی که مردم را طی چند ماه گذشته دچار مشکلات فراوانی کرده ، حالا شرط جدید احراز هویت هم برای سخت‌تر کردن فرایند انتشار آگهی اینترنتی اضافه شده است.


یک: سایت پیوست، سایت تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات اعلام کرده، دادستانی طی نامه‌ای کسب و کارهای اینترنتی فعال در حوزه نیازمندی خودرو و مسکن را موظف کرده تا کاربران خود را از اول مهر از طریق سامانه امتا احراز هویت کنند. این خبر یک خطی، کمی نیاز به توضیح دارد تا متوجه شویم که ماجرا چیست و چه تاثیری روی زندگی ما خواهد داشت.

 

دو: منظور از کسب و کارهای اینترنتی فعال در حوزه نیازمندی خودرو و مسکن یعنی سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی است که مردم آگهی فروش خودرو یا اجاره و فروش ملک خود را روی آن‌ها قرار می‌دهند یعنی همان دیوار و شیپور و … حالا به حکم دادستانی، ما شهروندان به عنوان کاربران آن اپلیکیشن‌ها باید قبل از درج آگهی ملک و خودرو، در سامانه امتا احراز هویت شویم.

 

سه: سامانه امتا چیست؟ سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا)، با هدف رفع نیاز کسب و کارهای الکترونیکی در خصوص شناسایی و احراز مشتریان خود وهمچنین تسهیل فرآیند تعامل مشتریان با کسب و کارها طراحی و پیاده‌سازی شده است. در این سامانه دولتی، افراد برای یک بار احراز هویت می‌شوند یعنی با ابزارهایی مثل ارائه مدارک و … تشخیص داده می‌شود که فرد پشت سیستم در دنیای واقعی چه هویتی دارد و بعد از آن دیگر، در همه سامانه‌ها، آن احراز هویت پذیرفته است.

 

چهار: پیش‌تر کسب و کارهای اینترنتی درخواست کرده بودند به‌جای الزام آنان به استفاده از یک روش احراز هویت یا استفاده از یک سامانه امکان احراز هویت کاربران به روش‌های گوناگون به آنان داده شود؛ اما به نظر می‌رسد دادستان طی نامه خود به اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی آنان را ملزم کرده تا فقط از طریق سامانه امتا احراز هویت کنند.

 

پنج: الزام به احراز هویت از طریق سامانه امتا برای اولین بار برای ثبت‌نام خودرو اجرایی شد و در آن زمان از طریق این سامانه بیش از ۷ میلیون نفر احراز هویت شدند اما مشکل اینجاست که فرآیند احراز هویت در این سامانه کمی سخت است و به نظر می‌رسد کاربران زیادی به خصوص در میان سالمندان، خیلی برای استفاده از این سامانه راحت نباشند و از این رو قید آگهی دادن در این اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها را بزنند و به سراغ روش‌های سنتی یعنی نیازمندی‌های روزنامه‌ای یا مشاورین املاک و بنگاه‌های خودرو بروند.

 

شش: این ماجرا در واقع شوک دوم به سایت‌های آنلاین آگهی فروش یا اجاره ملک و فروش خودرو هستند. شوک اول زمانی بود که به دستور دادستانی این پلتفرم‌ها از نمایش قیمت املاک و خودرو منع شدند و حالا هم که اعلام شده همه کاربران برای دادن آگهی باید احراز هویت شوند.

 

هفت: جالب است بدانید که نامه دادستانی برای همه کسب و کارهای فعال در فضای مجازی است اما در مرحله اول اولویت با کسب و کارها و پلتفرم‌هایی است که در حوزه فروش خودرو و املاک فعالیت می‌کنند.

منبع: هفت‌صبح


اینجا ببینید: راهنمای ثبت نام در سامانه امتا+مراحل تصویری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->