تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

اولین عرضه عمومی واکسن کرونا در جهان

  • کد خبر: ۴۲۳۳۴
  • ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
اولین عرضه عمومی واکسن کرونا در جهان
وزارت بهداشت روسیه اعلام کرده است که نخستین محموله از واکسن اسپوتنیک۵ برای مقابله با ویروس جدید کرونا (SARS-CoV-۲) را توزیع عمومی کرده و با یک برنامه‌ریزی منطقه‌ای در آینده نزدیک وارد چرخه‌ای گسترده‌تر می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، روسیه گفته بود که حداقل ۲۰کشور ازجمله امارات، عربستان سعودی، اندونزی، فیلیپین، مکزیک، برزیل و هند علاقه خود را برای دریافت این واکسن ابراز کرده‌اند. نتایج آزمایشات بالینی فاز ۲-۱ این واکسن که در مجله پزشکی لنست منتشر شده، نشان داد که ۱۰۰درصد شرکت‌کنندگان آنتی‌بادی علیه ویروس SARS-CoV-۲ را تولید کرده‌اند و هیچ عارضه جانبی جدی ندارند. مسکو قصد دارد تولید این واکسن را تا پایان سال۲۰۲۰ به ۲۰۰میلیون دوز افزایش دهد که ۳۰میلیون دوز آن در روسیه خواهد بود.

این توزیع عمومی در حالی است که به گزارش مسکوتایمز سازندگان واکسن در تلاش برای شروع یک آزمایش بزرگ کلینیکال برای این واکسن هستند، اما سیاستمداران می‌خواهند هرچه سریع‌تر آن را به عموم مردم تزریق کنند.

مسکو در ۱۱ اوت، نخستین واکسن جهان را علیه بیماری کووید-۱۹ که ناشی از ویروس SARS-CoV-۲ است، در میان انتقاد گسترده کارشناسان جهانی که به نگرانی‌های ایمنی آن اشاره می‌کردند، ثبت کرد. روز گذشته اولین بخش از واکسن Gam-COVID-Vac یا اسپوتنیک پنج برای پیشگیری از عفونت ویروس جدید کرونا که توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروب‌شناسی گامالیای وزارت بهداشت روسیه ساخته شده است، تست‌های کیفی لازم را در آزمایشگاه‌های Roszdravnadzor (رگولاتور تجهیزات پزشکی) پشت‌سر گذاشته و در چرخه عمومی توزیع شده است.

میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه اعلام کرده بود که واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ بین داوطلبان در فاز۳ آزمایش‌های بالینی از این هفته آغاز می‌شود. سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو هم ابراز امیدواری کرد که اکثر ساکنان پایتخت روسیه ظرف چندماه واکسن کووید-۱۹ را دریافت کنند.

آزمایش اسپوتنیک ۵ در هند

در عین حال، کریل دیمیتریف، مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه (RDIF)، روز دوشنبه تأیید کرد که آزمایش بالینی واکسن اسپوتنیک۵ در ماه جاری میلادی در بعضی از کشورها، ازجمله هند آغاز می‌شود.

روسیه گفته بود که حداقل ۲۰کشور ازجمله امارات، عربستان سعودی، اندونزی، فیلیپین، مکزیک، برزیل و هند علاقه خود را برای دریافت این واکسن ابراز کرده‌اند. نتایج آزمایشات بالینی فاز ۲-۱ این واکسن که در مجله پزشکی لنست منتشر شده، نشان داد که ۱۰۰درصد شرکت‌کنندگان آنتی‌بادی علیه ویروس SARS-CoV-۲ را تولید کرده‌اند و هیچ عارضه جانبی جدی ندارند. مسکو قصد دارد تولید این واکسن را تا پایان سال۲۰۲۰ به ۲۰۰میلیون دوز افزایش دهد که ۳۰میلیون دوز آن در روسیه خواهد بود.

تأثیر کمتر واکسن چینی بر سالمندان

شرکت چینی سینووک بایوتک روز دوشنبه اعلام کرد، براساس نتایج اولیه حاصل از مراحل اولیه تا میانی آزمایش‌ها، به‌نظر می‌رسد واکسن ویروس کرونایی که ارائه شده، برای افراد مسن ایمن نیست، چراکه پاسخ‌های ایمنی ناشی از واکسن، در مقایسه با جوانان کمی ضعیف‌تر بوده است.

مقامات بهداشتی نگران این موضوع بوده‌اند که آیا واکسن‌های آزمایشگاهی می‌توانند ایمنی لازم را برای افراد مسن ایجاد کنند که سیستم ایمنی بدنشان واکنش کمتری به واکسن‌ها نشان می‌دهد. لیو پیچنگ، مسئول ارتباط با رسانه‌های شرکت سینووک می‌گوید که واکسن CoronaVac این شرکت در آزمایش‌های فاز یک و فاز۲ که در ماه مه روی ۴۲۱شرکت‌کننده حداقل ۶۰ساله انجام شد، عوارض جانبی جدی ایجاد نکرد.

۴مورد از ۸واکسن جهان که در مرحله سوم آزمایش‌ها هستند، مربوط به چین است. لیو در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای ۳گروه از شرکت‌کنندگان که به‌ترتیب ۲تزریق از دوز کم، متوسط و بالا از CoronaVac گرفتند، بیش از ۹۰درصد آن‌ها افزایش قابل‌توجهی در سطح آنتی‌بادی را تجربه کردند. CoronaVac در مرحله آخر آزمایش‌های انسانی در برزیل و اندونزی مورد کارآزمایی قرار می‌گیرد تا مشخص شود که به اندازه کافی مؤثر و بی‌خطر است تا بتواند تأییدیه‌های قانونی برای استفاده انبوه را به‌دست آورد.

منبع: ایسنا


بیشتر بخوانید:

 

غذاهای مناسب برای مبتلایان به کرونا

 

تغذیه مناسب بیماران دیابتی درصورت ابتلا به کرونا

 

برای تقویت سیستم ایمنی بدن چه بخوریم؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->