کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

رحمان رضایی: ادعای کسب سهمیه باید منطق داشته باشد

  • کد خبر: ۴۲۵۸۵
  • ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
رحمان رضایی: ادعای کسب سهمیه باید منطق داشته باشد
هیئت‌مدیره تیم ذوب آهن بعد از مذاکره با چند گزینه داخلی و خارجی در نهایت تصمیم گرفت سکان هدایت این تیم را برای فصل بعد در دستان رحمان رضایی قرار دهد
به گزارش شهرآرانیوز؛ بدون‌شک ذوب‌آهن یکی از تیم‌هایی است که در دهه گذشته افتخارات زیادی را چه در ایران و چه در آسیا کسب کرده است. سبزقبا‌های دیار زاینده‌رود، اما چندفصلی است حال‌و‌روز خوشی ندارند و حتی در لیگ قبل، تا هفته‌های آخر برای فرار از سقوط با حریفان می‌جنگیدند. هیئت‌مدیره این تیم بعد از مذاکره با چند گزینه داخلی و خارجی در نهایت تصمیم گرفت سکان هدایت این تیم را برای فصل بعد در دستان رحمان رضایی قرار دهد تا ستاره سابق خط دفاعی کشورمان، بار دیگر این تیم را به روز‌های اوجش بازگرداند. رضایی روز گذشته در مصاحبه‌ای مفصل با تسنیم درباره آخرین شرایط خودش و تیمش صحبت کرد.


در بازار نقل‌و‌انتقالات، جنگ نابرابر است

رضایی درباره نقل‌و‌انتقالات باشگاه و از‌دست‌دادن چند مهره اساسی این تیم گفت: بلافاصله بعد از اینکه به‌عنوان سرمربی انتخاب شدم، فهرست بازیکنان را دادم؛ ولی تا‌به‌امروز که چهارپنج روز گذشته است، فقط ۲ بازیکن جذب کرده‌ایم. امسال وضعیت برای جذب بازیکن خیلی سخت است و ما محدودیت‌های زیادی داریم. چون شرایط نابرابر مالی در باشگاه‌ها باعث شده است شرایط انتقال بازیکنان تغییر پیدا کند. ذوب‌آهن بودجه‌ای در حد متعارف دارد، اما بودجه برخی باشگاه‌ها دوسه‌برابر ماست و با اعداد و ارقامی اقدام به امضای قرارداد می‌کنند که بازیکنان با این اعداد خیلی بیگانه هستند؛ اما به‌راحتی با این اعداد قرارداد بسته می‌شود.
 
رضایی در ادامه گفت: در این شرایط باشگاه باید سرعت بدهد و با ظرافت خاصی بازیکن جذب کند. انتظار داشتم در این چند روز قوی‌تر ظاهر شویم و حضور پررنگ‌تری داشته باشیم، اما این اتفاق رخ نداده است. یکسری تیم‌ها در چند هتل مستقر شدند، ولی ذوب‌آهن دفتر کارخانه دارد که متعلق به مجموعه است و می‌توانیم از سر‌و‌صدا و هیاهوی هتل‌ها به دور باشیم و با آرامش، بازیکن جذب کنیم.
 
وی درباره افزایش درخورتوجه قیمت بازیکنان در فصل نقل‌و‌انتقالات، تصریح کرد: برای جذب چند بازیکن با رقم‌های پنج‌شش‌میلیاردتومانی روبه‌رو شدیم که از جذب آن‌ها صرف‌نظر کردیم، چون بودجه ما اجازه ثبت این قرارداد‌ها را نمی‌دهد. هرچند هر تیم باید چند مهره وزنی داشته باشد که در بازی تعیین‌کننده باشند، اما باید طبق بودجه چند بازیکن خوب جذب کنیم تا شاکله تیم بعد از حدایی بازیکنان اصلی حفظ شود. ۴ بازیکن از تیم جدا شده‌اند که ستون و وزنه اصلی تیم بودند و شاید دیگر نتوانیم در حد آن‌ها بازیکن جذب کنیم. این بازیکنان شش‌هفت‌میلیارد تومان قیمت دارند، ولی ما الان باید به‌دنبال بازیکنانی باشیم که با قیمت کمتر، بازدهی بیشتری داشته باشند.


در نقل‌و‌انتقالات ضعیف عمل کردیم

سرمربی ذوب‌آهن درباره اینکه احمد جمشیدی، سرپرست باشگاه، اعلام کرده است حداقل انتظار از این تیم در فصل بعد کسب سهمیه است، گفت: نظر ایشان قابل احترام است، ولی باید حساب‌و‌کتاب کنیم که با کدام ابزار این عنوان را می‌خواهیم؟ اگر ابزار‌های لازم تأمین شود، می‌توانیم این حرف را بزنیم؛ ولی هنوز باشگاه هیچ ابزاری در اختیار تیم نگذاشته است. این حرف باید پایه و منطقی داشته باشد. اگر حتی شرایط به منطق لازم نزدیک هم باشد، من قبول می‌کنم؛ ولی در غیر این صورت این ادعا و توقع، بی‌اساس و به دور از واقعیت است.

وی اضافه کرد: ۲ بازیکن در فهرست ما بوده، ولی به تیم دیگری رفته‌اند و متأسفانه مذاکراتمان در حد محدود با آن‌ها انجام شده است. آن‌طور‌که باید و شاید، کار انجام نشده است. نوع فعالیت در این شرایط خیلی مهم است، ما باید مثل همه تیم‌ها با آپشن‌های مختلف بازیکنان مدنظر را جذب باشگاه کنیم. تا الان حضور باشگاه در نقل‌و‌انتقالات ضعیف بوده است. این درحالی است که می‌دانیم سایر باشگاه‌ها خوب کار می‌کنند.


بازیکنان به حرف بوناچیچ گوش نمی‌دادند

رحمان رضایی درباره هفته‌های آخر لیگ گذشته که به عنوان مدیر فنی به تیم اضافه شده است، گفت: در این دوران شناخت خوبی نسبت به نفرات تیم پیدا کردم؛ ولی از روزی که وارد تیم شدم، دیدم تیم بیمار و آسیب‌دیده است. تیم از ۲۷ بازی ۲۶ امتیاز گرفته بود و بعد از حضور من در ۲ بازی اول، میانگین ۲ امتیاز در بازی نساجی و پرسپولیس گرفتیم. تیم مریض و دچار مشکلاتی مثل عدم ارتباط کادر فنی و بازیکنان بود. روز اولی که به تیم آمدم، بوناچیچ بعد از خوشامد‌گویی به من گفت بازیکنان به حرفش گوش نمی‌دهند. این باعث شده بود تیم آسیب ببیند و هرکسی برای خودش بازی کند. سعی کردیم هماهنگی بین کادر و بازیکنان و البته شادابی در تیم به وجود بیاید و دیدید که در عین ناباوری نتیجه خوبی مقابل پرسپولیس گرفتیم.


ویلموتس خواب قرارداد یک‌میلیون‌دلاری را هم نمی‌دید

رضایی در پایان درباره قرارداد ویلموتس یادآور شد: متأسفانه قرارداد عجیبی امضا شده است و بخش زیادی از تصویب قانون عدم جذب بازیکن و مربی خارجی از قرارداد ویلموتس نشئت می‌گیرد. قیمت این مربی در‌نهایت باید یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار یورو بود. او یک مربی بین سطح متوسط و خوب در بلژیک بود و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان گفت او یک مربی تاپ است. او حتی خواب قرارداد یک‌میلیون‌دلاری را هم نمی‌دید، چه برسد به قرارداد بالای ۲ میلیون یورو!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->