پیش‌بینی قیمت دلار، طلا و سکه در روز شنبه (۱۸ مرداد ۱۴۰۴ ) گواهی سپرده بورس، مسیر جدید خودرودار شدن + جزئیات حذف وثیقه ۳۵ درصدی بانک مرکزی برای واردات خودروی جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر هشدار سازمان بازرسی کل کشور به وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت بلیت هواپیما رئیس کمیسیون فرش اتاق بازرگانی: تجارت خارجی تقریبا در حالت تعلیق قرار گرفته است اطلاعیه فرودگاه مهرآباد به مسافران روز جمعه (۱۷ مرداد ۱۴۰۴)؛ ۲ ساعت زودتر حرکت کنید قیمت طلا، دلار، سکه و ارز امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) اعلام شد مهلت ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی و وکالتی کردن حساب‌ها برای بار دوم تمدید شد راهنمای خرید میلگرد با پروانه ساختمان (میزان سهمیه + شرایط) آیا مزایای رفاهی کارگران مشمول مالیات می‌شود؟ مهلت استفاده از بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) به پایان می‌رسد قیمت ارز اربعین امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) اعلام شد | دینار عراق چند شد؟ تخفیف های فروش؛ بازی دو سر بُرد یا شگردی برای گران فروشی اجناس؟ آیا با اجرای فیبرنوری، کابل‌دزدی به پایان می‌رسد؟ | پاسخ مسئولان به مطالبه شهروندان حمایت مدیریت شهری مشهد از صنایع و کارآفرینان ادامه‌دار خواهد بود + فیلم توضیحات مدیرعامل تامین اجتماعی درباره شیوه‌نامه بیمه کارگران ساختمانی پیش‌بینی قیمت دلار برای روز پنجشنبه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) | امید به مذاکره باز هم دلار را عقب راند پیش‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴ )| بازار طلا بازیچه افت دلار شد آیا قطعی برق در تهران ۴ ساعته شده است؟ (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) هدف‌گذاری ۳ هزار مگاواتی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی تا پایان ۱۴۰۶ خرید طلا و سکه در سیزدهم ماه صفر | کشتی‌آرای: خرید طلا در سیزدهم صفر یک پدیده خرافاتی است پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال ۱۴۰۴ با توجه به معاملات امروز بورس کالا (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) اعلام شد ریزش ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) مکان‌های اسکان اضطراری زائران در مشهد در سه روز پایانی ماه صفر قطعی برق نخواهند داشت استاندار خراسان رضوی: ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر استان تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۴۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد بانک مرکزی: خرید ارز اربعین از بانک سپه امکان‌پذیر شد بازگشت قطعی برق ۴ ساعته به کشور قیمت امروز دینار عراق در مشهد (چهارشنبه، ۱۵ مرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

ماجرای دپوی خودرو‌های خودروسازان ایرانی در پارکینگ چیست؟ + تصاویر

  • کد خبر: ۴۲۵۸۶
  • ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
ماجرای دپوی خودرو‌های خودروسازان ایرانی در پارکینگ چیست؟ + تصاویر
طبق گزارشات به دست آمده خودرو‌های دپو شده زیادی در پارکینگ خودروسازان وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، بازار خودرو این روز‌ها بسیار پر تلاطم است، بازاری که به گفته کارشناسان صنعت خودرو بسیار تشنه است و برای رفع عطش آن کارهای بسیاری انجام می شود. مسئولان برای اینکه تشنگی این بازار را رفع کنند به فکر راه حلی برای کاهش آن بودند  و که در نهایت طرح قرعه کشی را به میان آوردند.

از زمانی که طرح‌های قرعه کشی را راه اندازی کردند، افراد زیادی، متقاضی برای شرکت در آن بودند. چرا که در بازار آزاد قیمت‌ها به شدت نجومی رو به افزایش است و متقاضیان خرید خودرو نمی‌توانند آن را خریداری کنند. یکی از مسائلی که در بحث فروش خودرو توسط خودروسازان مطرح بوده، تحویل ندادن خودرو‌هاست.

از طرفی با توجه به تاخیر‌های عجیب و گسترده در تحویل هزاران خودروی پیش تولید شده توسط خودروسازان داخلی، خریداران، شرکت‌های وابسته به دولت را به احتکار، دستکاری در بازار و تجارت داخلی متهم می‌کنند.

طبق معمول، شرکت‌های محلی تولیدکننده اتومبیل ایران خودرو و سایپا هزاران خودرو را در طرح‌های بزرگ پیش فروش ارائه داده اند. این خودرو‌ها قرار بود ماه‌ها قبل تحویل داده شوند، اما خودروسازان ادعا می‌کنند که تحریم‌های آمریکا مانع فعالیت آن‌ها شده و تحویل را مختل کرده است.

با یک جستجوی ساده در اینترنت و گشت و گذاری در تصاویر ماهواره ای، می توان انبار‌های مملو از خودروسازان را رصد کرد.

 

دپوی جدید خودروسازها رونمایی شد؛ حداقل ۲۰ درصد سود برای سه ماه!

پارکینگ خودروسازی سایپا

برای جستجو در مورد پارکینگ خودروهای خودروسازان به کیلومتر  ۱۴ جاده مخصوص می‌رویم که در آنجا پارکینگی مملو از خودرو به چشم می‌خورد. برای پی بردن به علت احتکار این خودروها، با افراد مطلع از این پارکینگ به گفت و گو نشستیم. یکی از این افراد می‌گوید این خودرو‌ها مدت زمان زیادیست که در پارکینگ مانده و نقص قطعات دارند، آنطور که این فرد می‌گوید مشکل اصلی این خودرو‌ها نداشتن برخی قطعات مانند صندلی و قطعات الکترونیکی است.

 

تولید خودرو بیش از ۲ هزار دستگاه است

حال به سراغ مدیرعامل ایران خودرو می‌رویم، فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو ، گفت: در گروه صنعتی ایران خودرو در تعطیلات تابستانه کارخانه، ثابت کرده ایم که مجموعه ایران خودرو در ایام تابستانه تعطیل نبوده و غریب به ۳۰ هزار خودرو از کف کارخانه جمع آوری شده است.

او بیان کرد: امروز وضعیت تولید خودرو بیش از ۲ هزار دستگاه است. بحث خودرو‌های کف را بر اساس همان برنامه‌ای که سال گذشته داشتیم، امسال نیز دنبال خواهیم کرد که سرانجام خوبی خواهد داشت.

این مقام مسئول در خصوص مشکل تامین برخی قطعات وارداتی، گفت: بخشی از مشکل قطعات را با داخلی سازی حل خواهیم کرد و توانستیم حتی برخی دیگر را از طریق همکاری با صنایع دفاع حل کنیم. مابقی موضوعات را بر اساس فرآیند تامینی دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: در حال حاضر برنامه ریزی و قرار داد دقیقی با سازندگان داریم تا قطعاتی که در آنها وابستگی به خارج داریم، را به حداقل برسانیم. تا امروز بخش زیادی از آن به اجرا در آمده و بخشی از آن تست یک روز خط را انجام می‌دهد. به زودی به تولید انبوه این قطعات خواهیم رسید و از این فضا خارج خواهیم شد.

ایران خودرو

توانایی بالا در تولید و صادرات چراغ خودرو

این خودرو‌ها به دلایل قطعاتی در پارکینگ هستند که نه تنها مشکلی در تولید آن‌ها نداریم بلکه به گفته دبیر انجمن قطعه سازی صادرات هم برای آن‌ها داریم.

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان ایران، با بیان اینکه در کشورمان توانایی تولید چراغ خودرو داریم، گفت: در تولید چراغ خودرو ما از نظر کیفیت به شرایط خوبی رسیده ایم و تقریبا تمام تجهیزات موردنیاز تولید چراغ از صفر تا صد را در اختیار داشته و ظرفیت تولید روزانه ۲۰ هزار چراغ را داریم.

او در خصوص تکمیل خودرو‌های ناقص کف کارخانه، گفت: برای تکمیل خودرو‌های ناقص کف کارخانه تمام قطعات را نداریم و برخی از خودرو‌ها با مشکل عدم تحویل برخورد کرده اند.

دبیر انجمن قطعه سازان ایران بیان کرد: ۸۰ درصد قطعات خودرو را از صفر تا صد می‌توانیم در کشور تولید کنیم، اما ۲۰ درصد قطعات وارداتی است که اکنون این قطعات در گمرکات مانده اند. در هیچ کجای دنیا صفر تا صد یک خودرو در همان کشور ساخته نمی‌شود به طور مثال ۶۰ درصد قطعات BMW آلمان در کشوری جز آلمان تولید می‌شود.

بیگلو ادامه داد: به دلیل اینکه مشکل تحریم داریم، ناچار بودیم عمق ساخت داخل را افزایش دهیم. در کشور ضعف زیرساختی در ساخت برخی قطعات و مواد داریم. زیر ساخت صنایع الکترونیک در کشور ضعیف است و همین امر باعث افزایش تعداد خودرو‌های ناقص کف کارخانه می‌شود.

او تصریح کرد: نباید انتظار داشت که خودروساز، صنایع الکترونیک تولید کند. در کشور IC و پلی آمین نداریم. تولید کاتالیست مشکل است چرا که مواد اولیه آن را نداریم که همین امر مشکلاتی را ایجاد کرده است.

دبیر انجمن قطعه سازان ایران بیان کرد: مشکل اصلی در تکمیل خودرو‌های ناقص، کمبود قطعات الکترونیکی است، به طور مثال پشت چراغ خودرو یک آی سی وجود دارد که الکترونیکی است، چراغ را می‌توانیم تولید کنیم، اما آن قطعه الکترونیکی پشت چراغ را نمی‌توانیم تولید کنیم و وارداتی است و اکنون به دلیل مشکلات واردات این خودرو‌ها ناقص مانده اند.

 

آخرین وضعیت ساماندهی بازار خودرو

عباس تابش معاون وزیر صنعت در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی بازار خودرو، گفت: متعاقب تصمیم ستاد تنظیم بازار در مقابله با محتکران خودرو، گشت بازرسی این سازمان ضمن انجام بازرسی‌های هدفمند و مراجعه به پارکینگ‌های عمومی و خصوصی تعداد متنابهی از این قبیل اماکن را که در آن‌ها خودرو‌های زیادی دپو شده‌اند را شناسایی کرده‌اند.

او بیان کرد: این تیم‌های بازرسی به محض شناسایی خودرو‌های صفر کیلومتر دپو شده، ضمن تنظیم صورتجلسه بازرسی به متصدیان پارکینگ‌های خودرویی اعلام می‌دارند که به صاحبان خودرو ابلاغ کنند تا ظرف مدت یک هفته نسبت به تعیین تکلیف خودروی پارک شده اقدام کنند.

دپوی جدید خودروسازها رونمایی شد؛ حداقل ۲۰ درصد سود برای سه ماه!

پارکینگ پارس خودرو

پیش از این در بیانیه‌ای مقیمی مدیر عامل ایران خودرو با رد شائبه احتکار خودرو در پارکینگ این خودروساز گفت: طی دو سال گذشته برخی از افراد به ویژه در فضای مجازی احتکار خودرو توسط خودرو ساز را طرح کرده اند که این موضوع صحت ندارد.

او با اشاره به تحریم‌های صنعت خودرو، تصریح کرد: دو سالی است که تحریم‌های ظالمانه علیه صنعت خودرو اعمال شده، برای جلوگیری از هدر رفت ظرفیت‌های تولید و توان نیروی انسانی، با وجود کسری برخی قطعات، تولیدرا متوقف نکرده ایم.

برخی از قطعات‌های های‌تک و الکترونیکی به دلیل مشکلات ارزی با تاخیر از گمرک ترخیص شد و در این مقطع برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولید و زمان، ناچاریم خودرو‌ها را با وجود کسری قطعات تولید کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه این خودرو‌ها پس از روند مراحل تولید به کف کارخانه منتقل می‌شوند و پس از ترخیص قطعات مورد نیاز، دراولین فرصت تکمیل و به مشتریان تحویل داده می‌شود بیان کرد: این اقدام موجب می‌شود تا سرعت تجاری سازی و تکمیل خودرو‌ها نیز افزایش یافته و متعاقب آن تیراژ تولید حفظ شده و تعهداتمان در قبال مشتریان هرچه بهتر و سریع‌تر محقق شود

این انبارها نشان می دهد که گویا خودروسازان در کمین افزایش قیمت‌های بیشتری نشسته اند و قصد تحویل را ندارند. به طوری که تحویل های معوق و افزایش قیمت های هر سه ماه یکبار سود حداقل ۲۰ درصدی را عاید آن ها می کند.

حال اینکه این خودرو‌ها چرا تکمیل و عرضه نمی‌شوند، با نهاد‌های نظارتی و قضایی است. خودرو‌هایی که می‌توانند با عرضه به بازار هم قیمت این کالا را کاهش دهند هم بسیاری از افراد نیازمند آن را دریافت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->