خبر پیش‌ فروش خودرو، قیمت خودرو را در بازار کاهش داد

  • کد خبر: ۴۲۷۱۱
  • ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
  • ۵
خبر پیش‌ فروش خودرو، قیمت خودرو را در بازار کاهش داد
انتشار خبر پیش‌فروش ماهانه ۲۵ هزار خودرو از ابتدای مهرماه توانست آبی باشد بر آتش گرانی‌هایی که در ۲ هفته گذشته در بازار خودرو تجربه شد.
مسعود سلطانی | شهرآرانیوز؛ انتشار خبر پیش‌فروش ماهانه ۲۵ هزار خودرو از ابتدای مهرماه توانست آبی باشد بر آتش گرانی‌هایی که در ۲ هفته گذشته در بازار خودرو تجربه شد؛ گرانی‌هایی که بیشتر تحت تأثیر مصوبه شورای رقابت مبنی‌بر افزایش قیمت محصولات ۲ کارخانه خودروسازی در پایان هر فصل و متناسب با تورم اعلامی ازسوی بانک مرکزی بود. این خبر که ۳۰ تیرماه منتشر شده بود و جوی در بازار ایجاد کرد که در پایان شهریورماه، بازار مستعد رشد قیمت باشد.

درواقع دلالان بازار خودرو در تدارک جشن گرانی پیش از موعد بودند. اکنون، اما به نظر می‌رسد انتشار برخی اخبار مبنی‌بر افزایش عرضه خودرو در بازار و اختصاص ۴۰ درصد ظرفیت تولید خودروسازی‌ها برای تأمین نیاز فوری بازار توانسته است کمی عطش موجود در بازار خودرو را کم کند.

مجید صادقی، کارشناس بازار خودرو مشهد، دراین‌باره به شهرآرا گفت: تا پایان هفته گذشته، شاهد رشد روزانه و حتی ساعتی قیمت‌ها در بازار خودرو بودیم. به طور مثال خودرو ۲۰۶ تیپ ۵ شنبه هفته گذشته ۲۱۷ میلیون تومان معامله می‌شد و در پایان هفته به ۲۳۷ میلیون‌تومان هم رسید، اما امروز قیمت این نوع خودرو در بازار به ۲۳۳ میلیون تومان بازگشت. او بیان کرد: البته همان‌طورکه در همین مثال مشخص است، کاهش قیمتی که دیروز و امروز در بازار رخ داده با افزایش قیمت‌هایی که در شهریورماه در بازار تجربه کردیم، برابر نیست.
 
این روز‌ها شاهد کاهش قیمت ۵ تا ۱۲ میلیون تومانی قیمت در بازار خودرو هستیم و این درحالی است که در شهریورماه، افزایش قیمت ۱۵ تا ۴۰ میلیون‌تومانی را در انواع خودرو داخلی در بازار تجربه کردیم. صادقی با اشاره به اینکه قیمت خودرو در بازار با ارزش ذاتی آن فاصله دارد، گفت: خوب می‌دانیم که حتی با نرخ دلار ۲۵ هزار تومان اگر معادل قیمت خودرو‌های داخلی برای خودرو خارجی هزینه شود، می‌توانیم خودرو‌های بسیار باکیفیت‌تری وارد کشور کنیم، اما متأسفانه بنا به سیاست‌های اقتصادی حاکم بر بازار، مردم چاره‌ای جز خرید محصولات داخلی ندارند.

وی ادامه داد: بسته‌بودن بازار خودرو در ایران و واردنکردن هرگونه خودرو حتی نوع دست‌دوم باعث شده است تقریبا همه مردم بدانند تقاضا در بازار خودرو ایران بیشتر از عرضه است. صرف دانستن همین نکته کافی است که شیب تورم در این بازار همیشه صعودی باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
4
خوبه شركتهاي ايران خودرو وسايپا تا ابد انحصاري خودرو بفروشند وهر قيمتي خواستند وارد بازار كنند چون وجود يا عدم وجود شوراي رقابت اثري نداره
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
6
یعنی 206 تیپ پنج از 237 رسیده به 233 یعنی کاهش قیمت ؟؟؟؟؟؟
مارو چی فرض کردید ؟؟؟؟؟
خدا لعنتتون کنه
رضا خالدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
ازحدا بترسید اخه این پراید چیه که برای جون ایرانی شده ارزو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
0
0
الان با ۲۰ تا ۴۰ ملیون گرون شدن ۲ تا ۴ ملیون ارزون شدن میشه ارزونی ...
آدم میمونه چی بگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
0
0
شما همه چی رو با حقوق خود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->