نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

استارت بانوان دوچرخه سوار خراسان رضوی از پیست ثامن

  • کد خبر: ۴۳۰۲۷
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
  • ۱
استارت بانوان دوچرخه سوار خراسان رضوی از پیست ثامن
اولین رقابت‌های دوچرخه‌سواری بانوان استان خراسان رضوی در سال جدید برگزار می‌شود
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ اولین مسابقه دوچرخه‌سواری بانوان مشهد در سال‌۹۹ برگزار می‌شود. آخرین رویداد دوچرخه‌سواری بانوان احتمالا به حول‌و حوش یک سال پیش برمی‌گردد. بهار و تابستان فصل‌های برگزاری رقابت‌های این رشته بوده و در پاییز و زمستان به‌دلیل وضعیت آب‌و‌هوایی، رقابتی برگزار نمی‌شود و ورزشکاران به بدن‌سازی می‌پردازند، اما امسال شیوع ویروس تمامی برنامه‌ها را تغییر داد و با وجود گذشت ۶ ماه از سال‌۹۹، هیچ رقابت ورزشی برای بانوان دوچرخه‌سوار برگزار نشد.
 
علاوه بر محدودیت‌های کرونایی و قرنطینه در این ماه‌های اخیر محدودیت‌های دیگری هم گریبان‌گیر دوچرخه‌سواران خانم شد و حتی بر اساس مصوبه ستاد امر‌به‌معروف و نهی از‌منکر شهرستان طرقبه‌شاندیز، دوچرخه‌سواری بانوان در این شهرستان ممنوع اعلام شد یا در سبزوار تمامی اعضای هیئت دوچرخه‌سواری به‌دلیل اعتراض به چنین‌اخباری از سمت خود کناره گیری کردند، با این‌حال دوچرخه سواری بانوان به‌صورت حرفه‌ای قرار است همچون گذشته دنبال شود.


مسابقه با قوانین جدید برای دختران

مسابقات دوچرخه‌سواری قرار است روز پنجشنبه ۲۷ شهریورماه در محل پیست مجموعه‌ورزشی ثامن‌الائمه مشهد برگزار شود و با حامی مالی که این رقابت‌ها دارد، قول اهدای جوایز نیز به برترین‌ها داده شده است. مهناز احتشام، نایب‌رئیس بانوان هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی، دربار‌ه شکسته‌شدن طلسم برگزاری مسابقات پس از ماه‌ها، تصریح کرد: آخرین رقابت برگزار‌شده به پاییز سال گذشته برمی‌گردد. باید از بهار مسابقات از سر گرفته می‌شد، اما از‌سوی اداره کل ورزش و جوانان، مجوز آن صادر نشد و در ادامه برخی ممنوعیت‌ها نیز شکل گرفت. ممنوعیتی که در طرقبه‌و‌شاندیز اعمال شده است، ورزشکاران را مجبور می‌کند برای حضور در مسابقه و پیست ثامن دوچرخه‌های خود را با ماشین بیاورند، در‌حالی‌که پیش‌از‌این دوچرخه‌سواران تا پیست رکاب می‌زدند و حالا دیگر این اجازه را ندارند.
 
او ادامه داد: خداراشکر شرایط برای برگزاری مسابقات مهیا شده است و در روز پنجشنبه برای همه‌نوع دوچرخه، مسابقه خواهیم داشت. بهترین زمان برای محک‌زدن خود پس از مدت‌ها تمرین است. ماده‌های ۲۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر کورسی در پیست برگزار خواهد شد و مسابقات کوهستان در پیست موتورسواری مجموعه ثامن در مسیر‌های ۳ کیلومتر و ۲ کیلومتر برای رده‌های سنی بزرگ‌سالان و جوانان پیگیری می‌شود. دوچرخه‌سواران باید از ساعت‌۱۴ در محل پیست حاضر شوند و پس از ثبت‌نام و تست‌گیری از ساعت‌۱۳ رقابت‌ها آغاز می‌شوند. نایب‌رئیس بانوان هیئت استان تصریح کرد: این رقابت‌ها اسپانسر دارد که محصولاتی با مصارف بهداشتی تولید می‌کنند. قرار است علاوه بر لوح و مدال، جوایزی از‌سوی حامی مالی اهدا شود.


فرصت رقابت برای همه دوچرخه‌سواران

احتشام خاطرنشان کرد: همه بانوان با هر دوچرخه‌ای که در اختیار دارند، می‌توانند در مسابقه شرکت کنند؛ حتی دوچرخه‌های جاده را می‌توان در پیست استفاده کرد. دوچرخه‌های کوهستان به‌دلیل نیروی گریز‌از‌مرکزی که وجود دارد، فقط می‌توانند در پیست کوهستان شرکت کنند. پیش‌بینی درباره مشارکت دوچرخه‌سواران از این مسابقات، استقبال زیاد بانوان است. بهترین فرصت برای جمع‌شدن خانواده دوچرخه‌سواری بانوان است. تماس‌های زیادی از شهرستان‌ها داشته‌ایم که تمایل داشتند در مسابقه شرکت کنند. ورزشکارانی که تیم نداشته باشند، در همان روز مسابقه تیم تشکیل خواهیم داد تا بتوانند در رقابت شرکت کنند.
 
او با بیان اینکه از‌این‌پس برنامه‌های زیادی برای بانوان دوچرخه‌سوار در پیش است، تصریح کرد: باید این وقفه به‌وجود‌آمده را جبران کنیم. هفته گذشته مسابقات کوهستان مردان در پارک خورشید برگزار شد که از کیفیت خوبی برخوردار بود. در تلاش هستیم در چنین‌فضایی مسابقات بانوان را نیز برگزار کنیم. جلسات زیادی در حال برگزاری است تا یک فضای خوب و حرفه‌ای برای دوچرخه‌سواران کوهستان مهیا کنیم؛ فضایی که محصور شده باشد و بتوانیم ورودی‌ها را ببندیم و مشکلی برای برگزاری رقابت‌ها نباشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سونیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
من هم میخاهم در مسابقه دوچرخه سواری شرکت کنم چگونه؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->