بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و کویت در جام ملت‌های آسیا| قاطع‌تر از همیشه اعتراض پرسپولیس به محرومیت اسماعیلی‌فر برابر سپاهان | دانیال باید برابر آلومینیوم غایب باشد حذف غیرمنتظره ژاپن از جام ملت‌های آسیا | غیبت سامورایی‌ها در جام جهانی پخش زنده بازی ایران و کویت در جام ملت‌های فوتسال آسیا + تماشای آنلاین واکنش پتروشیمی خلیج‌فارس به خرید استقلال + عکس زمزمه برکناری علی خطیر بعد از واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس ارزش سهام استقلال و پرسپولیس چقدر است؟ ۳ ماه فرصت تا تجهیز داوران به دانش استفاده از وی‌ای‌آر | ورزشگاه‌ها هنوز آماده نیست علی هیبتی کیست | همه چیز درباره محرومیت مادام العمر رزمی کار ایرانی + ویدیو سیدحسین حسینی دیدار مقابل تراکتور را از دست داد اعلام رای کمیته انضباطی برای دانیال اسماعیلی فر
سرخط خبرها

بردی که به باد رفت!

  • کد خبر: ۴۳۲۴
  • ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۱
بردی که به باد رفت!
شکست آسمان‌خراش‌های ایران مقابل پورتوریکو در آخرین ثانیه‌ها

تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود در جام‌جهانی2019 چین از ساعت13 دیروز در شهر گوانگژو به‌مصاف پورتوریکو رفت و با نتیجه 83بر81 مقابل این تیم در ثانیه آخر شکست خورد. شاگردان مهران شاهین‌طبع، بازی را با توپ پر و کاملا برتر از حریف خود آغاز کردند. نتیجه 30بر16 به سود ایران در کوارتر اول، مؤید همین موضوع بود. تیم ایران در کوارتر دوم نیز از حریف خود که تجربه 14 بار حضور در جام‌جهانی را یدک می‌کشید، 19امتیاز گرفت و 15 امتیاز واگذار کرد تا 2 تیم با نتیجه 49بر31 به سود ایران، نیمه اول را به پایان ببرند؛ اما کوارتر سوم برای پورتوریکو بهتر بود و نتیجه آن 16بر20 به سود این تیم رقم خورد. حساسیت در کوارتر چهارم به اوج خود رسید. بازیکنان ایران می‌دانستند که در صورت پیروزی در این بازی و کسب یک پیروزی دیگر مقابل تونس، می‌توانند بدون استرس مقابل اسپانیا به میدان بروند؛ درحالی‌که صعود خود را برای نخستین‌بار به مرحله دوم، قطعی کرده‌اند. بازیکنان پورتوریکو که پیش‌از‌این 9 بار به المپیک رفته بودند نیز می‌دانستند که در صورت واگذاری نتیجه این بازی و شکست احتمالی در بازی بعدی مقابل اسپانیا، باید قید صعود را بزنند. استرس‌های موجود، کار خودش را کرد و 2 پرتاب سه‌امتیازی در 30 ثانیه پایانی بازی توسط بازیکنان پورتوریکو، نتیجه را به سود حریف برگرداند. نتیجه کوارتر چهارم 32بر16 به سود پورتوریکو ثبت شد تا نخستین شکست در غافل‌گیری کامل برای ایران رقم بخورد. پیش از این بازی، تیم صربستان 105بر59 آنگولا را شکست داد و لهستان 80بر69 از سد ونزوئلا گذشت. تیم ملی بسکتبال ایران در دیدار دوم خود از ساعت13 فردا به‌مصاف تونس خواهد رفت.

 

حدادی؛ بهترین بازیکن ایران
در پایان این بازی داوید هوئرتاس شوتینگ گارد (بازیکن پست ۲) از تیم ملی پورتوریکو با کسب ۳۲امتیاز، ۳ ریباند، ۴ پاس گل، یک‌بلاک و تأثیرگذاری۳۴، بهترین بازیکن زمین شد. حامد حدادی، سنتر (بازیکن پست۵) ایران، نیز با کسب ۲۲امتیاز، ۱۶ریباند، ۴ پاس گل، یک بلاک و تأثیرگذاری ۲۸، بهترین بازیکن ایران شد؛ اما درنهایت تلاش او و سایرین بی‌نتیجه ماند. صمد نیکخواه‌بهرامی با 14امتیاز و 5 ریباند و بهنام یخچالی با 22امتیاز و 3 توپ‌ربایی، دیگربازیکنان برجسته ایران در این بازی بودند.

 

اشتباهات فراوان، قاتل تیم ایران
همچنین در این بازی پورتوریکو ۲۳امتیاز را از توپ‌های لورفته ایران، ۲۱ امتیاز را در ضدحمله و ۱۴ امتیاز را از موج دوم حمله خود کسب کرد. در سوی دیگر نیز ایران ۶ امتیاز از توپ‌های لورفته پورتوریکو، ۱۰امتیاز از ضدحمله و ۱۱ امتیاز از موج دوم حملات کسب کرد. اطلاعاتی که از آماروارقام بالا به دست می‌آید، نشان از نزدیک‌بودن بازی دارد. در بخش ریباند، به‌واسطه حضور حامد حدادی، ایران عملکرد بسیار بهتری را داشته است. در بخش امتیازات و در بخش پرتاب‌های سه‌امتیازی، باز هم ایران دست بالا را دارد که موضوعی مهم است؛ البته که درخشش ایران دراین‌زمینه نیز به نیمه اول بازی برمی‌گردد، چراکه سروقامتان ایران در نیمه دوم اصلا بازی خوبی در پشت خط پرتاب سه‌امتیازی از خود به نمایش نگذاشتند. در بخش ترن‌اور که بسیار ویژه است، ایران 18 ترن‌اور ثبت کرده که در مقابل، پورتوریکو فقط 7 ترن‌اور دارد. کلید این بازی شاید همین مسئله باشد؛ عدم حضور گارد رأس مناسبی که بازی را کنترل کند!


شاهین‌طبع: هنوز شانس داریم
مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران، بعد از شکست تلخ مقابل پورتوریکو در کنفرانس خبری پاسخ‌گوی سؤالات خبرنگاران بود. شاهین‌طبع بعد از شکست ۸۳-۸۱ تیم ملی بسکتبال ایران مقابل پورتوریکو به خبرنگاران گفت: این بازی می‌توانست سرنوشت تورنمنت را برای ما تعیین کند. تیم حریف در دقایق پایانی فشار زیادی به ما وارد کرد. آن‌ها در دقایق پایانی بازی، شانس‌های بهتری داشتند و با چند شوت سه‌امتیازی بسیار خوب از این شانس‌ها استفاده کردند. سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در پاسخ به سؤالی درباره شانس ایران در ادامه این رقابت‌ها، گفت: هنوز شانس داریم. اگر تونس پورتوریکو را شکست دهد و ما هم تونس را ببریم، هنوز شانس‌هایی داریم. تلاش می‌کنیم خودمان را بازیابی کنیم. امیدواریم بتوانیم در بازی‌های آینده عملکرد بهتری داشته باشیم.

 

حدادی: شکست تلخی بود
حامد حدادی، سنتر تیم ملی بسکتبال ایران، بعد از شکست در ثانیه‌های پایانی گفت: در 3 کوارتر اول بسیار خوب بودیم؛ اما در کوارتر چهارم شرایط تغییر کرد. تیم حریف با پرس تمام زمین چند بار توپ را از ما گرفت. آن‌ها در این کوارتر چند ریباند حمله هم داشتند و شانس‌های دوم ما را محدود کردند. باید تلاش کنیم این بازی را فراموش کنیم و به فکر بازی‌های آینده باشیم. امیدواریم در 2 بازی آینده پیروز شویم. ما بهتر شوت زدیم و تنهامشکلی که داشتیم، تعداد بالای توپ‌های ازدست‌رفته ما بود. تنهادلیلی که باعث شکست ما شد، توپ‌های ازدست‌رفته ما بود. در دقایق پایانی چند توپ حساس را از دست دادیم و آن‌ها از این فرصت استفاده کردند. حدادی در پاسخ به این سؤال که آیا تیم ایران در دقایق پایانی احساس خستگی کرده یا نه، گفت: وقتی من در حمله بودم، می‌شنیدم که آن‌ها فریاد می‌زدند و درخواست سرعت بیشتری از تیمشان می‌کردند. آن‌ها هم در دقایق ابتدایی بازی سریع کار می‌کردند و شرایط مساوی بود. درباره خودم می‌توانم بگویم که اصلا خسته نبودم. هم‌تیمی‌هایم هم خسته به نظر نمی‌رسیدند. در اواخر بازی آن‌ها از تاکتیک پن‌داون استفاده می‌کردند و من باید بالاتر بازی می‌کردم. ما 3 ماه تمرین کردیم و کاملا آماده هستیم. اشتباه‌هایی داشتیم که ارتباطی با خستگی نداشت. بسکتبال همیشه همین‌طور بوده است. در بعضی بازی‌ها ما ۲۰ امتیاز عقب بودیم و بردیم. سنتر تیم ملی ایران درباره تصمیم‌های داور در دقایق پایانی گفت: نمی‌توانم درباره داوری اظهارنظر کنم. ما بسکتبال بازی می‌کنیم و درباره این مسائل صحبت نمی‌کنیم. او درباره شوت ثانیه آخر بازیکن پورتوریکو که باعث پیروزی این تیم شد، گفت: بازیکن پورتوریکو خیلی خوش‌شانس بود. او فقط توپ را پرتاب کرد و توپ وارد سبد شد. البته شوت بدی نبود. حدادی در پاسخ به این سؤال که شانس تیم ایران را برای کسب سهمیه از جام‌جهانی چقدر می‌داند، گفت: ما برای 3 ماه برای این بازی‌ها تمرین کرده‌ایم. بسیار سخت کار کردیم. باختن بازی در ۴۰ ثانیه پایانی بسیار تلخ بود؛ اما 2 بازی باقی مانده است و ما خواهیم جنگید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->