اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چگونه خلافی با VIN بگیریم؟ استعلام خلافی خودرو و موتور سیکلت!

  • کد خبر: ۴۳۸۰۵
  • ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
چگونه خلافی با VIN بگیریم؟ استعلام خلافی خودرو و موتور سیکلت!
راه‌های مختلفی برای استعلام خلافی خودرو و موتورسیکت وجود دارد که یکی از این روش‌ها استعلام خلافی خودرو از طریق VIN خودرو است.

گزارش آگهی

راه‌های مختلفی برای استعلام خلافی خودرو و موتورسیکت وجود دارد که یکی از این روش ها استعلام خلافی خودرو از طریق VIN خودرو است. به طور کلی برای استعلام خلافی خودرو می توان از بارکد پستی 8 یا 9 رقمی و یا از کد VIN استفاده کرد.

 

کد VIN چیست؟

کد VIN همان شماره شناسایی خودرو است. این کد یکتا بوده و شامل 17 کاراکتر به صورت عدد و حروف می باشد و حاوی اطلاعات مهمی درباره خودرو است. این اطلاعات از محل ساخت آن گرفته تا نوع پیشرانه‌ی استفاده شده را شامل می شود.

 

چگونه خلافی با VIN بگیریم؟ استعلام خلافی خودرو و موتور سیکلت!

 

کد VIN را از کجا پیدا کنیم؟

این کد روی کارت خودرو و برگ سبز خودرو درج شده است.

 

راه دیگر پیدا کردن این کد، در بیرون از خودرو و بین شیشه جلو و بدنه در گوشه سمت راننده نوشته شده است. همینطور می‌توانید کد VIN را در قسمت پایین فاصله بین درب و بدنه در سمت راننده و یا در نزدیکی پیشرانه پیدا کنید که در تصویر زیر مشخص شده است.

 

کد VIN  غیر از استفاده در استعلام خلافی خودرو کاربردهای دیگری نیز دارد. مثلا اگر خودرویی سرقت شود پلیس از شما کد VIN را می خواهد.

 

همچنین اگر قصد خرید و فروش خودرو را داشته باشید می توانید از طریق کد VIN از سرقتی نبودن خودرو مطلع شوید.

 

 

چگونه خلافی با VIN بگیریم؟ استعلام خلافی خودرو و موتور سیکلت!

 

برای استعلام خلافی خودرو با VIN  چه راه هایی وجود دارد؟

برای استعلام خلافی با VIN باید شماره VIN را با تمامی اعداد و حروف آن به سرشماره 1101202020  ارسال کنید. هزینه دریافت خلافی از این روش 350 تومان به ازای هر پیامک است.

 

پس از ارسال کد VIN، پیامکی از سوی راهور دریافت می کنید که برای تایید، باید عدد خواسته شده را ارسال کنید.

 

پس از ارسال عدد خواسته شده مبلغ خلافی خودرو و تعداد تخلف تا تاریخی که درج شده است برای شما ارسال می شود. البته این روش هم برای خودرو و هم موتورسیکلت قابل استفاده است.

 

مشکلی که در استعلام خلافی خودرو از طریق VIN وجود دارد عدم امکان پرداخت است. شما از این روش تنها می توانید اطلاعات جریمه خودرو خود را ببینید و یا شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی را بدست آورید. برای پرداخت خلافی باید از سایر روشها استفاده کنید.

 

در سایر روشهای پرداخت مانند استعلام خلافی در اپلیکیشن فرمون یا شوفر و برنامه های مشابه ، نیاز به بارکد پستی دارید. بارکد پستی، کدی 8 یا 9 رقمی است که بر روی کارت خودرو درج شده است.

 

استعلام خلافی خودرو با فرمون

برای استعلام خلافی در فرمون با وارد کردن بارکد پستی علاوه بر استعلام خلافی خودرو یا موتور می توانید خلافی ها را به صورت موردی (تک به تک) و یا یکجا انتخاب و پرداخت کنید. ضمن اینکه سوابق خلافی و اطلاعات پرداخت شما در برنامه حفظ می شود.

 

برای دانلود فرمون از گوگل پلی اینجا کلیک کنید.

 

از روشهای دیگر استعلام خلافی خودرو مراجعه به پلیس+10 است. این روش علاوه بر هزینه بر بودن نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+10 دارد. هزینه هر برگ خلافی 8150 تومان (و به ازای هر برگ اضافه پرینت مبلغ 500 تومان) در سال 99 است.

 

راه های دیگر استعلام خلافی مراجعه به سایت راهور و یا تماس تلفنی با سامانه 8828888 است. با شماره گیری این خط به اپراتور وصل می شوید و با خواندن شماره پلاک، خلافی شما توسط اپراتور اعلام می شود. که مراحل زیادی دارد و معمولا به مقصود خود نمی رسید.

 

شما چه روشی را پیشنهاد می کنید؟ در قسمت نظرات ساده ترین راه گرفتن خلافی را با کاربران سایت در میان بگذارید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->