سرخط خبرها

ایستگاه پایانی فوتسال المپیاد ورزشی منطقه

  • کد خبر: ۴۴۲۱
  • ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
ایستگاه پایانی فوتسال المپیاد ورزشی منطقه
گفت‌وگو با مسئول تربیت‌بدنی شهرداری منطقه درباره وضعیت ورزشی و مسابقات المپیاد ورزشی

عطایی - هـفتـه گـذشـتــه رقابت‌های فوتسال المپیـاد ورزشــی منطقه با حضـور 96تیـم به پایـان رسید و جام‌های قهرمانی به تیم‌های برنده تقدیم شد. به همین بهانه سراغ مسئول تربیت‌بدنی منطقه رفتیم و درباره جزئیات برگزاری المپیاد و وضعیت تربیت بدنی منطقه با او گفت‌وگو کردیم.
مسئول تربیت‌بدنی شهرداری منطقه و رئیس کمیته فوتسال شهرداری مشهد در ابتدای صحبت درباره وضعیت امکانات ورزشی منطقه توضیحاتی ارائه داد و گفت: شهرداری منطقه ۵ به لحاظ داشتن ۴ سالن ورزشی سرپوشیده و یک مجموعه آبی و ورزشی سرپوشیده و ۱۵ زمین ورزشی روباز که از این تعداد ۵ زمین توسعه کیفی شده و به چمن مصنوعی و کفپوش پلی اورتان تجهیز شده است از لحاظ زیر ساختی و اماکن ورزشی نسبت به مناطق دیگر پیشی گرفته است و جزو 3 منطقه برتر شهر مشهد از این نظر است.

 

معرفی اماکن ورزشی منطقه
سید دانیال نظری بیان کرد: اماکن ورزشی شهرداری منطقه در رشته‌های ورزشی به شرح ذیل فعال است. سالن ورزشی شهید علیمردانی که در انتهای بولوار میرزاکوچک خان- بولوار شهید اسماعیل‌پور۲۰، واقع شده است، دارای سالن توپی و سالن بدنسازی به صورت مجزاست و در رشته‌های فوتسال و والیبال، بدمینتون، تنیس روی میز، بدنسازی و ایروبیک فعال است.
مجموعه ورزشی شهدای مدافع حرم که در گلشهر، انتهای بولوار شهید آوینی، آوینی ۵۷ احداث شده است، یکی از استانداردترین مجموعه‌های ورزشی شهرداری مشهد است که مسابقات لیگ برتر فوتسال کشور و ... در آن مجموعه برگزار می‌شود و در رشته‌های فوتسال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز و رشته‌های رزمی فعال است. گود باستانی رستم دستان برای توسعه ورزش باستانی و ترویج فرهنگ پهلوانی و مردانگی در محله کم‌برخوردار گلشهر، بولوار شهید آوینی، آوینی ۵ در سال ۹۷ به بهره‌برداری رسید و برای آموزش تمام رده‌های سنی جهت توسعه این ورزش فعال است.
افزون بر موارد فوق سالن ورزشی فرهنگ‌سرای امت نیز با توجه به نیاز محله رضاییه و درخواست شهروندان، با تغییر کاربری یه قسمت از فرهنگ‌سرای امت، فضایی حدود ۴۰۰ متر مربع به سالن ورزشی تشکی اختصاص داده شد که یکی از فعال‌ترین سالن‌های ورزشی تشکی می‌باشد که در انواع رشته‌های رزمی و آمادگی جسمانی و ایروبیک فعال است.

 

مجموعه آبی ورزشی گلشن
نظری ادامه داد: در انتها نوبت به معرفی عضو جدید خانواده تربیت‌بدنی منطقه یعنی مجموعه ورزشی آبی گلشن می‌رسد. این مجموعه اولین مجموعه آبی سرپوشیده شهرداری مشهد است که در کنار سالن ورزشی شهدای مدافع حرم و مجموعه ۴۸۰ واحدی کوثر در بولوار شهید آوینی قرار دارد. عرصه ۶ هزار مترمربعی این مجموعه، دارای سالنی به مساحت ۴ هزار مترمربع است که از 2 استخر مجزا برای آقایان و بانوان و ‌یک استخر مخصوص کودکان برخوردار است. ساختمان این استخر دارای امکاناتی دیگر مانند 2سالن مجزای بدن‌سازی و سالن ورزش‎های رزمی است که به‌ صورت هم‌زمان برای آقایان و بانوان استفاده می‌شود همچنین در کنار این مجموعه آبی، زمین ورزشی روباز (زمین چمن مصنوعی)، زمین والیبال و گل کوچک هم پیش‌بینی شده است، این زمین ورزشی 2 هزار و ۸۶۰ مترمربع مساحت دارد.

 

برگزاری مسابقات تیمی در تابستان
مسئول تربیت‌بدنی منطقه درباره المپیاد تابستانی هم گفت: هر ساله در ابتدای فصل تابستان، المپیاد ورزشی منطقه آغاز به کار می‌کند. این المپیاد با هدف پر کردن اوقات فراغت و ایجاد رقابت در رشته‌های ورزشی و توسعه ورزش همگانی و سلامت افراد منطقه برگزار می‌شود. رشته‌های تیمی از جمله فوتبال و فوتسال و والیبال و بسکتبال با توجه به فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان و دیگر رشته‌های انفرادی در پاییز و زمستان برگزار می‌شود و در نهایت اختتامیه آن را در بهمن ماه شاهد خواهیم بود.

 

پایان رقابت‌های فوتسال
وی افزود: مسابقات فوتسال این المپیاد هفته گذشته به پایان رسید. در این مسابقات 96 تیم شرکت کردند که در 3رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان، هر کدام 32 تیم حاضر شدند. این مسابقات از 15 مردادماه در سالن شهدای مدافع حرم آغاز شد و تا 4 شهریورماه ادامه پیدا کرد. در پایان این رقابت‌ها و پس از برگزاری 192 مسابقه، تیم‌های برتر در هر رده سنی معرفی شدند. تیم‌های برتر رده سنی نونهالان به ترتیب تیم‌های صلابت، افق و ایران جوان بودند، در رده نوجوانان نیز تیم‌های محراب قدسیان، موعود، قائم به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند. در رده جوانان نیز امید گلشهر جایگاه اول، قائم دوم و صدرا نوین مقام سوم را به دست آوردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->