گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است هفته کارگر رسید، تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | رقابت تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار برای خریدوفروش طلای عیارپایین و بدل‌اندازی به‌جای طلا در بستر سایت‌ها قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت ریزش قیمت سکه چه بود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی قیمت لاستیک خودرو هشدار درباره تورم‌زایی افزایش مدت اجرای نهضت ملی مسکن با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیا صادرات سیگار کاهش پیدا می کند؟!

  • کد خبر: ۴۴۳۵۱
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
  • ۱
آیا صادرات سیگار کاهش پیدا می کند؟!
طبق جدیدترین آمار، تولید سیگار در ۵ ماه اول امسال ۱۲/۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته، اما صادرات این محصول با افزایش ۱۸۴ درصدی مواجه بوده است.
به گزارش شهرآرانیوز، طبق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که تولید سیگار در ۵ ماه اول امسال ۱۲/۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته، اما صادرات این محصول با افزایش ۱۸۴ درصدی مواجه بوده است..

بر اساس این آمار در ۵ ماه اول امسال ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون نخ سیگار تولید شده که نسبت به تولید ۱۹ میلیارد و ۷۹۰ میلیون نخ در ۵ ماه اول سال گذشته ۱۲/۴ درصد کاهش داشته است.

در پی این کاهش تولید و با توجه به اینکه میزان مصرف در ۵ ماه ۲۷ میلیارد و ۸۰ میلیون نخ برآورد شده، برآورد قاچاق سیگار هم ۶۳/۲ درصد افزایش، از ۴ میلیارد و ۵۱۰ میلیون نخ سیگار در ۵ ماه اول سال قبل به ۷ میلیارد و ۳۶۰ میلیون نخ سیگار در مدت مشابه امسال رسیده است.

در میانه تیرماه، رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی از عدم تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه این صنعت طی ۳ ماه قبلش خبر داد و گفت که این مسئله باعث شده تولید ۸ واحد از ۱۵ واحد تولید محصولات دخانی متوقف شود.

او همچنین هشدار داده بود که ادامه این وضعیت و عدم تخصیص ارز به مواد اولیه این صنعت تا یک ماه بعد می‌تواند همه واحد‌های تولیدی را به تعطیلی بکشاند. البته اوایل مرداد ماه عطاالله معروفخانی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور، از حل شدن بخش عمده مشکل تأمین مواد اولیه واحد‌های تولید سیگار خبر داد.

همچنین آمار‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه صادرات سیگار با افزایش ۱۸۴ درصدی به ۷۱ میلیون نخ رسیده است. این در حالی است که صادرات سیگار در مدت مشابه سال گذشته ۲۵ میلیون نخ بوده است.

بر اساس اعلام انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی ۷۰ درصد صنعت دخانیات از طریق واردات تأمین می‌شود که عمده آن مربوط به توتون است. همچنین این صنعت ۵۰ هزار نفر اشتغال مستقیم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم در بخش توزیع، کشاورزی و حمل‌و‌نقل دارد و نیاز سالانه آن برای واردات ۳۰۰ میلیون یورو است. از طرف دیگر این صنعت سالانه ۴۰۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی دارد که در صورت محقق نشدن آن این مبلغ به کسری بودجه اضافه می‌شود.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
در فری شاپهای فررودگاهای باکو و عشق آباد انواع سیگار پال مال ساخت ایران را دیدم که در قفسه قیمت متوسط بود، در داخل شهر هم زیاد بود و نوع آبی و قرمز طرفدار بیشتری داشت اما ژاهرا نگران کیفیت آن هستند و معتقدند تمام اجناس ایرانی پس از مدتی کیفیت خود را کم و قیمتشان را بالا میبرد !! قیمت آن سیگارها با دلار آزاد تغریبا با ایران برابر بود و نوع آبی کمی گرانتر و مصرف کنندگان معتقد بودند که از سبگارهای روسی و دیگر کشورهای منطقه بسیار بهتر است. ظاهرا مقداری از راه قاچاق و مقداری هم بصورت صادرات از ایران به بازار کشورهای همسایه راه پیدا کرده. اگر بتوانیم کیفیت سیگارها را بهتر کنیم یا در همین حد نگهداریم سود خوبی میشود از این بازار پر نورق بدیت بیاوریم.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->