قطع ۶۵۰ فقره انشعاب غیر مجاز در طرقبه - شاندیز خراسان رضوی دل پردرد بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از اجرای حداقل‌های قانونی | حداقل‌هایی که با هزینه‌های مسکن و درمان هم‌خوانی ندارد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهار سرسبز به بورس بازگشت | جهش ۷۷ هزار واحدی شاخص کل (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود سازمان هواپیمایی: خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست
سرخط خبرها

واردات برنج هندی به چه دلیل متوقف شد؟

  • کد خبر: ۴۴۵۹۹
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
واردات برنج هندی به چه دلیل متوقف شد؟
ایران تامین برنج باسماتی از پاکستان را به منظور تامین نیازهایش آغاز کرده که نگرانی‌هایی را در میان صادرکنندگان هندی که صادراتشان را به دلیل مسائل بدهی‌های معوق متوقف کرده‌اند، برانگیخته است. با این حال وینود کال، مدیر اجرایی انجمن صادرکنندگان برنج هند مدعی شد که این وضعیت برای مدت کوتاهی ادامه خواهد داشت و هند پس از رفع مسئله بدهی‌های معوق، صادراتش به ایران را دوباره آغاز خواهد کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، وینود کال، مدیر اجرایی انجمن صادرکنندگان برنج هند همچنین خاطرنشان کرد که حضور بلندمدت پاکستان در ایران برای هند دردسرساز خواهد بود، زیرا ایران مقصد ۳۴ درصد از صادرات برنج باسماتی هندی است. بعلاوه هند باید تجارت با ایران را هر چه سریعتر ازسربگیرد، زیرا انتظار می‌رود محصول باسماتی فراوانی در سال جاری تولید شود.

برنج پاکستانی جای رقیب هندی را در بازار ایران گرفت

بر اساس گزارش پایگاه خبری هندی گرین مارت، تحریم‌هایی که از سوی آمریکا وضع شده اند، اجرای مکانیزم پرداخت با ایران را برای هند دشوار کرده است. وزارت بازرگانی و صنعت هند به دنبال تمدید خط اعتباری محدود برای ایران از طریق اگزیم بانک است.

آجی ساهای، مدیرعامل FIEO اظهار کرد که صادرات برنج باسماتی هند امسال آسیب دیده است. ایران و هند مدت یک سال است که سرگرم مذاکره در خصوص یک سیستم تهاتری هستند. ایران اعلام کرده که برنج، شکر و دارو از هند در قبال کود خریداری خواهد کرد، اما دولت هند اعلام کرده که به دلیل توقف خرید نفت از ایران، خرید کود با توجه به ارزش صادرات باسماتی برای این کشور مقرون به صرفه نیست.

آمار شرکت CRISIL نشان داده که ایران سالانه حدود ۱.۳ میلیون تن برنج از هند وارد می‌کند، اما این تجارت امسال به دلیل مسائل بدهی ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. صادرکنندگان به دلیل معوق ماندن پرداخت ۱۷۰۰ کرور روپیه، فروش برنج به ایران را متوقف کرده اند.

در مجموع انتظار می‌رود هند امسال هشت میلیون تن برنج باسماتی صادر کند و بنابراین باید بازارش را برای فروش این محصول توسعه دهد.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->