نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها
با شکست غیرمنتظره برابر تونس در جام‌جهانی چین

رؤیای ایران فرو ریخت

  • کد خبر: ۴۴۶۹
  • ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵
رؤیای ایران فرو ریخت

تیم ملی بسکتبال ایران در دومین گام از جام‌جهانی2019 مقابل تونس شکست خورد تا رؤیای صعود به دور بعدی و المپیک2020 رنگ ببازد. بعد از شکست تلخ برابر پورتوریکو در گام نخست با فاصله نزدیک و درحالی‌که ایران 18امتیاز از حریفش پیش بود، دیروز شاگردان شاهین‌طبع در شرایطی به‌مصاف تونس رفتند که به نظر می‌رسید هنوز از شوک آن باخت بیرون نیامده‌اند. در همان کوارتر اول تونس نشان داد که اصلا حریف آسانی برای بسکتبال ایران نیست و با نمایش درخشان صلاح مجری، ستاره دویست‌وهجده‌سانتی تیمش توانست اختلافی ده‌امتیازی را ایجاد کند. ضعف دفاعی ایران از کوارتر دوم کمی پوشش داده شد، اما بازهم در حمله با سد بلندقامتان تونس مواجه بودیم. نیمه نخست با حساب 44بر35 به سود تونس به پایان رسید تا شاگردان شاهین‌طبع به فکر کامبک در نیمه دوم باشند. نیمه دوم هم چندان خوب پیش نرفت. تونس توانست از اشتباهات عجیب بازیکنان باتجربه ایران در کوارتر سوم به‌خوبی استفاده کند و اختلاف را افزایش دهد؛ البته در اواخر این کوارتر عملکرد خوب و ترکیبی حدادی و گرامی‌پور زیر سبد خودی و حریف کمی روحیه را به ایران برگرداند. در کوارتر چهارم روند خوب ایران در دقایق اولیه پیش رفت و حتی اختلاف به عدد5 هم رسید، اما بازهم گل‌نشدن پرتاب‌های بازیکنان ایرانی و سه‌امتیازی‌های موفق حریف، اختلاف را افزایش داد. در دقایق پایانی هم که بازیکنان ایرانی رو به بازی احساسی آوردند و درنهایت 79بر67 نتیجه را به حریف آفریقایی خود واگذار کردند. حالا ایران با 2 باخت در قعر جدول گروه Cجام‌جهانی قرار گرفته است و دیگر هیچ شانسی برای صعود از این گروه ندارد. بدین‌ترتیب بازی آخر ایران برابر اسپانیا که فردا برگزار می‌شود، تشریفاتی است و ایران مقابل حریف نامدار خود برای اعاده حیثیت به زمین می‌رود. آسمان‌خراش‌های ایرانی درحالی‌که در 2 دوره قبلی جام‌جهانی یک پیروزی برابر تیم‌های آفریقایی ثبت کرده بودند،‌‌ این‌بار از همان یک برد هم بازماندند و به نظر می‌رسد شاهد یک ناکامی محض برای تیم ملی بودیم. نه‌تنها رؤیای رسیدن به المپیک برای بسکتبال ایران رنگ باخت، بلکه می‌توان گفت با شکست احتمالی برابر اسپانیا بدترین نتیجه تاریخ برای ایران در چین رقم خواهد خورد.

 

حدادی بهترین بازیکن ایران
ستاره تیم تونس عنوان برترین بازیکن میدان را به خود اختصاص داد. صلاح مجری، بازیکن پست‌پنج تیم ملی تونس به‌عنوان امتیازآورترین بازیکن زمین شناخته شد که با 22 امتیاز، 15 ریباند و 3 پاس منجر به گل بهترین بازیکن زمین بود. در تیم ایران نیز حامد حدادی با کسب 13امتیاز، 11ریباند و 8 پاس منجر به گل، بهترین بازیکن ایران در دیدار مقابل تونس لقب گرفت.

 

شاهین‌طبع: انتخاب داور چینی یک سؤال بزرگ است
مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم ملی بسکتبال، بعد از این بازی در کنفرانس خبری درباره‌ دلایل شکست تیم ملی گفت: تلاش کردیم بعد از بازی اول مقابل پورتوریکو بازیکن‌هایمان را بازسازی کنیم. مقابل تیمی باتجربه بازی کردیم. سه‌امتیازی‌هایی غیرقابل‌پیش‌بینی از این تیم دیدیم. بازیکن شماره۴۵ تونس، ۵۶درصد پرتاب‌های سه‌امتیازی خود را وارد سبد کرد که یک آمار بسیار بالاست. سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: در نیمه اول این بازی کنترل فضای زیر حلقه را به آن‌ها واگذار کردیم و چند ریباند دفاعی را از دست دادیم؛ البته در نیمه دوم اوضاع را تغییر دادیم و بهتر کردیم. فکر می‌کنم بازی اول مقابل پورتوریکو تأثیر زیادی روی ما گذاشت؛ تأثیری که آن را در این بازی هم دیدیم. مهران شاهین‌طبع درباره دلایل شکست در ثانیه‌های پایانی دیدار اول مقابل پورتوریکو گفت: از رسانه‌ها می‌خواهم از مسئولان بپرسند که چطور در بازی اول ما مقابل پورتوریکو یک داور چینی انتخاب شد؟ آیا چین قبول می‌کند که یک داور ایرانی در همین شرایط رقابت برای آن‌ها قضاوت کند؟ همه تیم‌های آسیایی در رقابت حضور دارند. اصلا نمی‌خواهم علیه داوران چین صحبت کنم و به همه آن‌ها احترام می‌گذارم؛ اما کدام کشور آسیایی داور چینی را می‌پذیرد؟ نه فقط داور چینی بلکه هر داور آسیایی دیگر. هیچ داور آسیایی نباید بازی تیم‌های آسیایی را قضاوت کند. نمی‌خواهم درباره تصمیم‌های داوری مسابقه مقابل پورتوریکو صحبت کنم، اما این مسئله از نظر ذهنی روی تیم تأثیر دارد. فکر می‌کنم این یک سؤال بزرگ است؛ چطور یک داور چینی برای بازی ما انتخاب شد؟ من منتظر پاسخ این سؤال هستم. به نظرم این یک سؤال منطقی است. چند داور در جام‌جهانی حضور دارند؟ چرا داور مسابقه ما باید چینی باشد؟ همه تیم‌های آسیایی در رقابت حضور دارند و شانس ما نسبت به بقیه تیم‌های آسیایی مثل ژاپن و اردن که گروه‌های سختی دارند، بیشتر است. ما امیدوار بودیم که راهی مرحله بعد شویم. وقتی درباره مسائل تاکتیکی و تکنیکی صحبت می‌کنیم، قبل از هر چیز، شرایط باید برابر باشد. خبرنگاری از شاهین‌طبع پرسید آیا درباره آینده حامد حدادی با او صحبت کرده و می‌داند که این بازیکن از بازی‌های ملی خداحافظی می‌کند یا نه؟ سرمربی تیم ملی گفت: حدادی یک شخصیت بسیار بزرگ است. او در 3 ماه گذشته بیشترین تلاش ممکن را داشت و به‌سختی تمرین کرد. فکر می‌کنم او خیلی خوب بسکتبال را می‌فهمد و در این مسابقات هم عملکرد بسیار خوبی داشت؛ همین‌طور که در ۱۵ سال اخیر برای تیم ملی خوب کار کرد. نمی‌خواهیم الان درباره آینده صحبت کنیم.

 

جمشیدی: بدشانس بودیم
گارد تیم ملی بسکتبال ایران بعد از شکست مقابل تونس در کنفرانس خبری شرکت کرد و درباره دلایل این شکست گفت: به نظرم در بازی اول خیلی بدشانس بودیم. همین‌طور در این بازی هم بدشانس بودیم. بعد از شکست تلخ مقابل پورتوریکو، با امید پیروزی و شکست این تیم مقابل تونس در بازی بعد وارد این بازی شدیم؛ اما در این بازی با چیزهای عجیبی روبه‌رو شدیم. سنتر آن‌ها ۵ پرتاب سه‌امتیازی انجام داد. نمی‌توانستیم چنین‌عملکردی را پیش‌بینی کنیم. محمد جمشیدی درباره جو رختکن تیم ملی بعد از بازی مقابل تونس گفت: از نظر روحی در موقعیت سختی قرار داریم. تقریبا 3 ماه به‌سختی تلاش کردیم. سخت تمرین کردیم و بازی‌های تدارکاتی خوبی داشتیم. با امید زیادی به جام‌جهانی آمده بودیم. فکر می‌کردیم می‌توانیم از گروه صعود کنیم و الان غمگین هستیم. همه اعضای تیم همین حس را دارند. گارد تیم ملی بسکتبال درباره بازی آخر مرحله گروهی مقابل اسپانیا و دیدارهای باقی‌مانده در مراحل بعدی جام‌جهانی ‏گفت: می‌دانیم که در بازی بعدی باید مقابل اسپانیا قرار بگیریم که یکی از تیم‌های قوی دنیا به‌شمار می‌رود. درحال‌حاضر اصلا نمی‌دانم قرار است در آن بازی چه کنیم. الان فقط می‌خواهم به هتل برگردم و به بازی امروز فکر کنم. مطمئن هستم که خودمان را بازیابی می‌کنیم و برای 3 بازی باقی‌مانده تلاش می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->