مدیریت شهری مشهد پای کار برگزاری انتخابات اکران‌های شهری با محوریت مشارکت در انتخابات در مشهد اجرای طرح مهرورزی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در مساجد مشهد پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد با همکاری بانک شهر | ۵۹ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود دعوت شهردار مشهد مقدس از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ روایتی گرم از کوره‌های قدیمی آجرپزی مشهد که این شهر را ساختند دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال‌قانون ۲۳۰۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها پنجمین جشنواره قلم در مشهد برگزار می‌شود مشهد شهر پیشگام در انتشار اوراق مشارکت ترافیک سنگین در کوثر، خیام و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۴ تیر ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۳۳ هزار نیروی کارگری در مشهد به پروژه‌های شخصی توسط ایست‌کار‌ها هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۴ تیر ۱۴۰۳) راه اندازی ایستگاه ویژه غواصی و کار در اتفاع آتش نشانی مشهد آغاز کار ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با محوریت خدمت رسانی به زائران قرائت میثاق‌نامه خدمت ۱۷۰۰ دانش‌آموخته علوم پزشکی در حرم امام‌رضا(ع) بایدو فرصتی که زائران از آن سهمی ندارند شهردار مشهد خبر داد: اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت بولوارهای نامجو و ارشاد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

رئیس کل جدید دادگستری خراسان رضوی معرفی شد

  • کد خبر: ۴۴۹۷
  • ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
رئیس کل جدید دادگستری خراسان رضوی معرفی شد
با حضور معاون اول قوه قضائیه، رئیس کل جدید دادگستری خراسان رضوی معارفه شد.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از تسنیم، مراسم معارفه رئیس کل جدید دادگستری خراسان رضوی با حضور معاون اول قوه قضاییه در مشهد در حال برگزاری است.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه، غلامعلی صادقی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری خراسان رضوی معرفی شد.

جمع کثیری از مسئولان استانی و کشوری و همچنین مسئولان شهری مشهد در مراسم معارفه رئیس کل جدید دادگستری خراسان رضوی حضور دارند.

برهم‌زنندگان بازار ‌ارز زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می‌کردند

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه برهم‌زنندگان بازار ‌ارز زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می‌کردند، گفت: متهمان ارز ‌دولتی گرفتند و مطلقا جنسی وارد نکردند‌.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ایام ماه محرم و صفر باید تجدید بایت کنیم با ولایت و اباعبدالله الحسین(ع) که به فضل پرودرگار در رکاب حسین(ع) باشیم و باقی بمانیم اظهار داشت: جلوه‌های حرکت امام حسین(ع) همه در اوج است، همه ابعاد قیام امام حسین(ع)، عبرت‌آموز است، همه آنها الگو است و تا ابد برای همگان درس است.

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: اما یک بعد از قیام امام حسین(ع) بسیار می‌تواند مورد توجه ما باشد و آن اینکه اگرچه انحرافی در دین به وجود بیاید و اگر طاغوتان خواستند حق را از مدار خودش خارج کنند و نااهلان در مقام حق قرار بگیرند و بر مردم و ارزش‌های دینی سیطره پیدا بکنند، بر همگان لازم می‌شود ایستادگی کنند.

محسنی اژه‌ای عنوان کرد: اگر در این ایستادگی که ناحق می خواهد جای حق را قرار بگیرد، انسان همه چیزش را در راه استقامت بگذارد صحیح است و امام حسین(ع) این کار را کردند و از حریمش و از حیثیتشان و هر آنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشته در مقابل منکر قرار گرفتند و در راه خدا ایثار کردند.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: امروز شما می‌بینید، عزت و افتخار ‌آفریده می‌شود و نظام جمهوری اسلامی یک جبهه مقاومت تشکیل داده و روز به روز پیروزتر می‌شود و دشمن هم پله پله ضعیف ضعیف‌تر می‌شود، ترامپی که در راس شیطان‌ها قرار داشت و حرف و حدیث‌ها می‌زد و پیغام و پسغام می‌فرستاد، چه شد؟ استقامت، ایستادگی بصیرت و همدلی و هماهنگی سبب پیروزی شد.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اینکه در این مسیر باید با تاسی از امام حسین(ع) همه با هم، همراه و همدل با روحیه انقلابی و جهادی باشیم گفت: باید دوست را از دشمن و منافق را از صادق بشناسیم و به مردم و کشورمان خدمت کنیم، این صفا و صمینیت و همدلی وهمراهی هم در ایمان و قلب و هم در عمل چه زمانی به وجود می‌آید؟ باید یک نقطه و اتکایی وجود داشته باشد و آن ولایت فقیه است.

قدردانی آیت‌الله علم‌الهدی از مقابله دستگاه قضا با جریان قدرت و ثروت با حرکتی اندیشمندانه

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز در این مراسم  گفت: مقابله با جریان قدرت و ثروت با حرکت اندیشمندانه و مدبرانه قوه قضائیه در این کشور آغاز شده که سرآغاز قطعی امیدواری مردم در برابر همه مشکلات است.

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی اظهار داشت: رسالت اصلی دستگاه قضا، مبارزه با جریان‌های قدرت و ثروت است و نتیجه سلطه و حاکمیت این جریان در سرنوشت مردم، توسعه شهوت‌رانی‌ها و و تضعیف فطریات انسانی بشر است و اگر بنا شد این واقعیت بر جامعه مسلط بشود دیگه جامعه انسانی نخواهد بود.

وی افزود: یک اندیشکده آمریکایی در هفته گذشته یک سلسله  تحقیقاتی انجام گرفته بود که به کاخ سفید و به رئیس جمهور آمریکا در  مقابله با ایران، اعلام خطری شده بود که نظامی که در ایران تشبیه شده است، نظام برخاسته از یک اندیشه است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران معلول قدرت‌یابی یک جریان سیاسی نیست، منشا پیدایش اندیشه‌ای است که در چندین قرن گذشته به وسیله رهبر شیعیان در قالب انقلاب پی‌ریزی شده و آن این است که بایستی در راستای اجرای احکام و ارزش‌های دینی و در مقابله ضد ارزش‌ها و اندیشه‌های ضد دینی انسان‌ها تا مرز همه چیز دادن بایستد، این نظام براساس این اندیشه به وجود آمده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم ایران هم این نظام را قبول کردند، معنای آن این است این اندیشه را پذیرفتند و شاهد این قضیه 8 سال جنگ تحمیلی است، در آن پیام هم به کاخ سفید گفته شده بود که اگر شما می‌خواهید به سرنوشت صدام دچار نشوید با این‌ها مقابله نکنید، این واقعیتی است که دشمنان ما هم درک کردند.

امام جمعه مشهدمقدس خاطرنشان کرد: مقابله با جریان قدرت و ثروت با حرکت اندیشمندانه و مدبرانه قوه قضائیه در این کشور آغاز شده است و سرآغاز قطعی امیدواری مردم در برابر همه مشکلاتی است که در زندگی خودشان دارند؛ ارزش قطعی این است که مردم در قالب این امیدواری ماهیت این نظام را تشخیص دادند.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: کارنامه فعالیت 5 سال حجت‌الاسلام مظفری در خراسان رضوی و همیاری و کارهای بسیار غیورانه دادستان استان سبب شده در همه موضع‌گیری‌های اجتماعی در این استان خاصیت پیش‌برندگی وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حرکت‌هایی که برخلاف هویت این شهر از نظر منکران صورت می‌گرفت هم دادستان محترم و هم شخص رئیس کل دادگستری با یک اندیشمندی و تدبیر ویژه این مشکلات را برطرف می‌کردند تا جایی که قوه قضاییه به عنوان یک جریان پرصلابت در برابر همه انحراف‌های اخلاقی موضع قاطعانه داشت.

۳۰۰ هزار نفر جمعیت حاشیه نشین در مشهد به مناطق کم برخوردار تبدیل می‌شوند 

استاندار خراسان رضوی نیز دراین مراسم  گفت: ۱۲ منطقه اقتصادی در استان تشکیل شده است و ۸۶ شرکت دولتی و خصوصی تا امروز در ۱۱۲۳ روستا مسئولیت توسعه استان را بر عهده گرفته اند.

علیرضا رزم حسینی با بیان اینکه از اول انقلاب هزاران میلیارد تومان در روستا‌های کشور سرمایه گذاری شده است، اما چرا علیرغم توسعه امکانات، مردم روستا‌ها به شهر‌ها مهاجرت کرده اند؟ چون کارآفرینی و فرصت‌های اقتصادی و شغلی فراهم نشده است، افزود: فعالیت معین‌های اقتصادی در نهایت به ایجاد شغل و نظارت بر دائمی بودن شغل‌های ایجاد شده ختم می‌شود.

به گفته وی، ۹۲ هزار میلیارد در استان سرمایه گذاری شده و تا پایان امسال ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری خواهد شد. در سال آینده مناطقی با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت حاشیه نشین در مشهد به مناطق کم برخوردار تبدیل می‌شوند.

  
خراسان رضوی هیچ مسئله امنیتی ندارد‌

رئیس کل سابق دادگستری خراسان رضوی نیز در این مراسم ‌گفت: مدیران اجرایی، نظامی، امنیتی، شاهد هستند امروز در استان خراسان رضوی هیچ مسئله سیاسی و امنیتی و اجتماعی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام علی مظفری اظهار داشت:  شاخص عملکرد 5 سال در استان خراسان رضوی نتیجه زحمت همه این جمع است ولی قلبا اعتقاد من این است که بدون همدلی و همراهی همه مدیران استانی و مجموعه دستگاه قضایی یقینا این موفقیت‌های ممتاز حاصل نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه نسبت به قبل دستگاه قضایی استان ارتقا خیلی خوبی داشته است، افزود: ارتقا جایگاه دستگاه قضایی به نحوی که زبانزد خاص و عام استان است، اتفاق افتاد و مسئولین محترم قضایی هم به این موضوع اذغان دارند که به لحاظ عملکرد دستگاه قضایی ارتقا قابل توجهی یافته است.

رئیس کل سابق دادگستری خراسان رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: مدیران اجرایی، نظامی، امنیتی، شاهد هستند امروز در استان خراسان رضوی هیچ مسئله سیاسی و امنیتی و اجتماعی وجود ندارد.

مظفری اضافه کرد: دستگاه قضایی زمانی می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد که بتواند جلب اعتماد عمومی بکند، بطوریکه مردم زمانی که در دستگاه قضا حضور پیدا می‌کنند احساس کنند تلاش‌ها در جهت احقاق حق پیش می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قوانین به طوری است که بعضی از رسیدگی‌ها همراه با مشکلاتی است، گفت: مردم عزیز متوجه این موضوع هستند، اگر اشکالاتی هم وجود دارد ناشی از برخی مشکلات در قانون است، در نهایت تلاش شد اگر اشکال و ایرادی هم هست، به صورت واقعی به مردم منعکس بشود.

رئیس کل سابق دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اینکه توسعه فضای اداری در حد مطلوب ایجاد شده است، تصریح کرد: در جهت توسعه فضای اداری، بیش از 16 واحد اداری در شهرستان‌ها ساخته شده و  تعداد زیادی از شهرستان‌ها ساختمان اداری آن‌ها توسعه پیدا کرده است.

مظفری در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از 400 قاضی جذب کردیم و حدود 800 پست اداری ایجاد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->