آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص ۴۴۷۲ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت شاخص بورس بالاخره قرمز پوش شد| ریزش ناچیز نماگر بازار سرمایه سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ماجرای «ریزش دستوری بورس» چقدر صحت دارد؟

  • کد خبر: ۴۵۰۱۹
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
ماجرای «ریزش دستوری بورس» چقدر صحت دارد؟
در روز‌های اخیر یک فایل صوتی از یک فعال بازار سهام منتشر شده که در آن پس از ادعای «ریزش دستوری بورس»، از تصمیمات اخیر مثل ممنوعیت نوسان‌گیری و ممنوعیت معاملات الگوریتمی گلایه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در روز‌های اخیر یک فایل صوتی از یک فعال بازار سهام منتشر شده که در آن پس از ادعای «ریزش دستوری بورس»، از تصمیمات اخیر مثل ممنوعیت نوسان‌گیری و ممنوعیت معاملات الگوریتمی گلایه شده است.

 

در این فایل صوتی که بین فعالان بازار سهام دست به دست شده است، این ادعا مطرح می‌شود که «بازار دستکاری شده و بازیگران سهم‌ها خسته شده و دولت امان همه را بریده است، به حقوقی‌ها دستور دادند که خرید نزنند و خرید به طور هم زمان است که همه را جمع کنند و دولت به دنبال مفت‌خری است.»

 

سایت تحلیل بازار با انتشار متن بخشی از این فایل صوتی نوشته که در این فایل ادعا شده است: «دولت با این اقدامات اشک همه را درآورده و حقیقی‌ها را هم بسیار اذیت کرده است، مثلا به بازارگردان اصلی یک نماد گفته شما به چه حقی امروز مثبت هستید، بازیگر گفته قرارداد دارم باید سهم را ببرم بالا، اما سهم را متوقف کردند. حقوقی‌ها رقم درشتی را خالی کردند، افراد فعال باید حتی در دی ماه بمانند تا ضرر‌ها جبران شود.»

 

کسی که در این فایل صوتی نظرات خود را مطرح می‌کند در ادامه مدعی شده که در این مدت فقط ۱۳۰ هزار میلیارد تومان مفت‌خری کرده‌اند و برگشت بازار کاری ندارد.

 

او می‌گوید: در این ۲۰ سالی که در بازار هستم چنین دخالتی را در بازار ندیده‌ام که در دولت روحانی دیده‌ام.

 

این سخنان درحالیست که طی چند وقت اخیر تصمیمات پی در پی برای بازار سهام نیز نه‌تن‌ها به برگشت شاخص بورس کمکی نکرد بلکه به نزولی بودن روند شاخص دامن زد.

 

تغییر ساعت معاملاتی، تغییرات چندباره در سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های درآمد ثابت، خرید دستوری حقوقی‌ها و ممانعت از فروش سهام این گروه از بازیگران سهام، ممنوعیت معاملات الگوریتمی، ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه، تزریق یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بازار، لغو ممنوعیت سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بورس را بگذارید در کنار کشمکش وزارت اقتصاد و نفت بر سر عرضه پالایش یکم، اظهارنظر‌های غیرکارشناسانه بهارستان‌نشینان و جنجال‌آفرینی آنان برای طرح مالیات بر عایدی بازار سرمایه و اخبار تایید نشده درباره عرضه نفت در بورس؛ همه این‌ها تصمیم‌های خلق‌الساعه‌ای است که پشت درب‌های بسته گرفته شد تا آرامش به بازار سرمایه بازگردد، اما نتیجه‌ای جز سرگردانی و بی‌اعتمادی فعالان تالار شیشه‌ای و تصمیم آنان برای خروج از این آشفته بازار نداشت.

 

با وجود این اتفاقاتی که دنیای اقتصاد امروز به عنوان عوامل سقوط شاخص بورس از آن‌ها یاد کرده، اما همچنان به نظر می‌رسد فعالان بازار سهام چشم امید به احیای این بازار دارند.

 

شاخص کل بورس روز گذشته با شکستن کف حمایتی یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحدی، به کمترین سطح از ۹ تیر ماه امسال نزول کرد. از نگاه خیلی از کارشناسان اگر امروز شاخص کل به زیر محدوده حمایتی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی سقوط کند، سهامداران روز‌های سخت‌تری خواهند داشت. به همین دلیل امروز خیلی از سهامداران به حمایت حقوقی‌ها امیدوارند.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->