واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد تحلیلگر نظامی صهیونیست: قیامت را به چشم دیدیم امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم اطلاعیه جدید فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس به شهادت رسید + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان واکنش امیرعبداللهیان به ساقط شدن ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نخواهد گرفت لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم | اوضاع جبهه شمالی خطرناک است فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم
سرخط خبرها

رزم حسینی، وزیر صمت شد

  • کد خبر: ۴۵۰۲۷
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
  • ۱
رزم حسینی، وزیر صمت شد
نمایندگان مجلس با ۱۷۵ رای موافق، ۸۰ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۴۶ آرا ماخوذه؛ به رزم حسینی برای تصدی گری وزارت صنعت معدن و تجارت اعتماد کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، جلسه علنی سه شنبه مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست محمد باقر قالیباف و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز به کار کرد، در جلسه علنی امروز مجلس، نمایندگان صلاحیت علیرضا رزم حسینی را بررسی کردند و در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به علیرضا رزم‌حسینی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت رای اعتماد دادند.

ایرنا نوشت: پیش از این حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت بود که رییس جمهوری وی را برای تصدی وزارت صمت به مجلس معرفی کرد که نمایندگان در ۲۲ مردادماه به وی رای اعتماد ندادند.

علیرضا رزم‌حسینی ۵۹ ساله (متولد ۱۳۴۰) است، از آخرین مسوولیت‌های رزم حسینی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌توان به ریاست ستاد فرماندهی سپاه هفتم صاحب‌الزمان (عج) که لشکر ثارالله و سپاه استان کرمان را اداره کرده است، اشاره کرد. رزم حسینی یکی از بنیان‌گذاران بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس است و ریاست این بنیاد در سال ۱۳۶۸ را بر عهده داشت.

وی پس از دوران هفت سال دفاع مقدس در رشته کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی دانشگاه شهید باهنر کرمان تحصیلات خود را دنبال و مدرک کارشناسی اش را اخذ کرد و در بنیاد مستضعفان مشغول به کار شد. رزم حسینی همچنین اقدام به تاسیس چند کارخانه در استان کرمان کرده است.

وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صنعت معدن و تجارت، در دولت تدبیر و امید استاندار استان‌های کرمان و خراسان رضوی بوده و کارنامه موفقی در این دو استان داشته است.

وی پیش از ورود به مسوولیت‌های دولتی در بخش خصوصی فعالیت می‌کرد و تجربه زیادی در بخش‌های مختلف صنعتی داشته است از جمله فعالیت‌های رزم حسینی می‌توان به عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان، مدیر عاملی و ریاست هیات مدیره مجتمع صنعتی کرمان، مدیر عاملی شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی کرمان، مشاور بازرگانی بنیاد مستضعفان و جانبازان اشاره کرد.

ریاست هیات مدیره شرکت صنایع فلزی آلیاژ کاران دوهزار، مدیر عاملی شرکت تکنوپروم (ویرجین ایلند)، مدیر عاملی شرکت تکنوپروم جنرال تریدینگ، مدیر عاملی شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی کاترپیلار، نایب رئیسی انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات ساختمانی و معدنی کشور، ریاست مجمع شرکت آستانه ریل و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت همیار ماشین از دیگر مسوولیت‌های رزم حسینی به شمار می‌رود. با توجه به این سوابق و تجارب در زمینه بازرگانی و ارتباطات تجاری با سایر کشور‌ها بتواند نقش مهمی در بخش بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت داشته باشد.

وزارت صنعت معدن و تجارت اهمیت غیرقابل انکاری در تامین نیاز‌های معیشتی و تولید کشور و تحقق شعار جهش تولید در شرایط کرونایی دارد. از سوی دیگر در سال‌های اخیر تحریم‌های یکجانبه آمریکا فشار‌های زیادی در قالب سیاست فشار حداکثری علیه ملت ایران اعمال کرده و وزارت صنعت معدن و تجارت در خط مقدم مقابله با این کارزار قرار دارد. موضوعی که نمایندگان مجلس هم در گفتگو‌هایی که داشته‌اند بر آن صحه گذاشته اند.

لزوم برون‌رفت بزرگترین وزارتخانه متولی نیاز‌های معیشتی و تولیدی کشور از شرایط بلاتکلیفی نکته‌ای است که نمایندگان بر آن تاکید می‌کنند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد سوابق و کارنامه رزم حسینی هم باعث اقبال نمایندگان به وی شده است. گزینه پیشنهادی وزارت صمت در روز‌های اخیر هم با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پرداخته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
0
چی شد که بعداز خاوری تاکید داشتید دو تابعیتی ها مسؤولیت نگیرن . هیچکس دیگه نبود؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->