پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

تصاویری از نسل جدید سمند در بازار ایران + جزئیات

  • کد خبر: ۴۵۳۰۱
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
  • ۳
تصاویری از نسل جدید سمند در بازار ایران + جزئیات
نسل جدید خودروی سمند قرار است روی پلت فرم پژو تولید شود، اما گفته می‌شود به لحاظ ظاهری شبیه خودرو‌های کره‌ای است.

به گزارش شهرآرانیوز، نیمه مردادماه اعضای کمیسیون صنایع مجلس مهمان ایران خودرو بودند. در خلال این دیدار نمایندگان مجلس از نمایشگاه دستاورد‌های ایران خودرو نیز دیدن کردند. در میان دستاورد‌های این خودروساز آنچه بیش از همه به چشم آمد طرحی مفهومی از یک خودروی سدان (صندوقدار) بود.

آن طور که نقل می‌شود قرار است این مدل مفهومی تبدیل به نسل دوم خودروی سمند شود. این طرح مفهومی توسط شرکت جتکو (جامع تحقیق و توسعه فناوری‌های خودرو) طراحی شده است.

آن طور که در قسمت درباره ما سایت شرکت جتکو آمده است این شرکت فعالیت خود را در شهریور ۱۳۹۷ با جذب نخبگان علمی از دانشگاه‌های کشور و با هدف ایجاد یک مرکز تحقیقاتی وپژوهشی در توسعه صنعت خودرو آغاز کرده است. سهام شرکت جتکو  متعلق به گروه صنعتی ایران  خودرو است و در نزدیکی ایران مستقر شده است.

 

نسل جدید خودروهای سمند

شنیده ها حاکیست سه مدل مفهومی توسط مدیران ارشد ایران خودرو نهایی شده بود که از میان آن ها طراحی شرکت جتکو توانست نظر مدیران ایران خودرو را به خود جلب کند. البته مشخص نیست که جتکو دو نمونه دیگر را نیز طراحی کرده است یا اینکه در این مسیر با شرکت یا شرکت های دیگر  طراحی خودرو رقابت کرده است.

آن طور که منابع آگاه می گویند این محصول جدید( نسل دوم سمند یا سدان جدید ایران خودرو) روی پلت فرم IKP1 ساخته خواهد شد.

 

سمند جدید ایران خودرو

 

رونویسی سمند از پژو 301

پلت فرم IKP۱  در واقع همان پلت فرم PF۱ مربوط به پژو ۳۰۱ است. از آنجایی که همزمان با آغاز مراحل تولید ۳۰۱ تحریم‌های صنعت خودرو برگشت و پژو سیتروئن به همکاری خود با ایران خودرو  پایان داد، مدیران ایران خودرو تصمیم گرفتند با ایجاد تغییراتی روی پلت فرم پژو ۳۰۱ پلت فرم IKP۱ را بسازند.

پیش‌تر اخباری در ارتباط با تولید محصول جدید این خودروساز به نام K۱۳۲ روی پلت فرم یاد شده رسانه‌ای شده بود.

از آنجایی که همزمان با انتشار خبر تولید K۱۳۲ صحبت از تولید یک کراس اوور با نام تجاری K۱۲۵  و همچنین یک خودروی هاچ بک (بدون صندوق) روی این پلت فرم شنیده شد چنانچه تولید سه خودروی یاد شده عملیاتی شود (تا کنون تنها تولید خودروی K۱۳۲ نهایی شده است) تولید نسل دوم سمند یا محصول جدید سدان ایران خودرو نیز روی این پلت فرم، جمع محصو لات تولیدی ایران خودرو روی پلت فرم IKP۱ به عدد چهار خواهد رساند.

 

زمان ورود به بازار نسل جدید سمند

با توجه به اینکه تولید آزمایشی K۱۳۲ از این ماه آغاز می‌شود و تولید تجاری آن نیز در زمستان استارت خواهد خورد. پیش بینی می‌شود نسل دوم سمند یا سدان جدید ایران خودرو زودتر از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ در خطوط تولید این خودروساز دیده نشود.    

آنچه از ظاهر این خودرو برمی آید با یک خودروی فست بک (منظور از خودروی Fast back به حالت خاصی از خودروی سدان گفته می‌شود، در طراحی این مدل خودرو سقف با شیب ملایم و پیئسته به سمت عقب خودرو پایین می‌آید به طوری که سقف و صندوق عقب دو جز متمایز به حساب نمی‌آیند) که به نسبت طراحی‌های پیشین به روزتر به نظر می‌رسد روبرو هستیم.

اینجا ببینید: تصاویر جدید K132 سدان ایران خودرو پس از تغییرات نمای جلو و عقب


تقلید شرقی در سمند ایرانی

برخی کارشناسان طراحی خودرو معتقدند خطوط به کار رفته در بدنه  نمونه مفهومی این محصول ایران خودرو آن را بسیار به محصولات شرقی و کره‌ای به لحاظ طراحی نزدیک کرده است.

برخی از کارشناسان این خودرو را نزدیک به دو محصول شرکت هیوندایی (خودروساز کره ای)، النترا و سوناتا می‌دانند.

آن‌ها پیشنهاد می‌کنند باید خطوط بکار رفته در بدنه این خودرو در نسخه نهایی، متناسب با زمان عرضه بازطراحی شود.

پیش بینی درباره قیمت این خودرو زود است، اما با توجه به شرایط حاکم بر تولید خودرو در کشور، خودروی ارزانی به نظر نمی‌رسد.

 

منبع: اقتصادنیوز


بیشتر بخوانید:

 

رونمایی از ال ۹۰ جدید و ساندرو ۲۰۲۱ + تصاویر و مشخصات

 

قیمت جدید ۷ محصول ایران خودرو اعلام شد (مهرماه ۹۹) | پژو ۲۰۷ پانوراما ۱۵۶ میلیون تومان

 

شرایط فروش و قیمت جدید محصولات مدیران خودرو + جدول (مهرماه ۹۹)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
گل محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
3
8
برای نمایندگان مجلس طراحی میکنند من جوان نمیتونم یه پراید هم بخرم که حداقل باهاش امرار معاش کنم
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
2
5
عالی بی نظیرمرسی
اسلام آقایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
1
2
بسیارعالی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->