لباس‌ ایران در افتتاحیه و سکوی المپیک پاریس مشخص شد + عکس جزئیاتی از حضور ایران در رژه افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس توافق سردار آزمون و شباب الاهلی امارات حضور رئیس جمهور منتخب در اردوی تیم ملی کشتی بولی: بازیکن استقلال خوزستان نیستم! سید جلال در پرسپولیس ماندنی شد پایان کار جعفر سلمانی در استقلال فلاح با رنکینگ ۲۸ به سراغ مسابقه اصلی رفت + ویدیو محرومیت شش‌جلسه‌ای مهرداد محمدی تأیید شد رحمتی بیخیال تیم ملی امید شد میزبانی بد پاریسی ها؛ از نبود غذا تا کمبود آب! چپ و راست ویرانگر استقلال| ۱۷ پاس گل رضاییان و جلالی درفصل ۲۳ شروع‌به‌کار رسمی ورزشکاران ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس | استارت کاروان ایران با مبینا فلاح + عکس ستاره‌های استقلال و پرسپولیس در مس + عکس استقبال ویژه فرانسوی‌ها از کاروان المپیکی‌های فلسطین + عکس ابوالفضل جلالی در استقلال ماندنی شد + عکس واکنش لیونل مسی به اتفاقات بازی آرژانتین و مراکش+ عکس ماجرای گل عجیب آرژانتین در المپیک چه بود؟+ ویدیو شرط نکونام برای اردوی خارجی استقلال استقلالی‌ها اجازه تماشای المپیک را ندارند!
سرخط خبرها

مروری بر برد پرسپولیس مقابل النصر عربستان | از طعنه تند خبرنگار عربستانی به هموطنانش تا میزان درآمدزایی پرسپولیس

  • کد خبر: ۴۵۵۷۰
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
  • ۲
مروری بر برد پرسپولیس مقابل النصر عربستان | از طعنه تند خبرنگار عربستانی به هموطنانش تا میزان درآمدزایی پرسپولیس
پرسپولیس از سد النصر عربستان و «ای اف سی» گذشت و به فینال آسیا رسید
احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ یک آسیا پشت تیمی بود که حریف غیرت و بزرگی پرسپولیس ایران نشد. عصر دیروز ورزشگاه جاسم‌بن‌حمد شاهد جدال نابرابر نماینده AFC با سرخ‌پوشان کشورمان بود؛ جایی‌که شاگردان یحیی گل‌محمدی یک‌بار دیگر جنگندگی را بر‌ای فوتبال‌دوستان معنا کردند. پرسپولیس درحالی‌که تنها چند ساعت مانده به شروع بازی در یک حکم نابرابر، بهترین گل‌زن خودش در این رقابت‌ها را محروم دید، پای به مسابقه‌ای گذاشت که یک سر آن به جام باشگاه‌های جهان می‌رسید.
 
النصر که پیش‌تر سپاهان ایران را در دور گروهی این بازی‌ها حذف کرده بود، در دقیقه‌۳۶ و روی یک ضربه پنالتی مشکوک دروازه پرسپولیس را باز کرد؛ اما شاگردان گل‌محمدی تنها ۶ دقیقه به نماینده عربستان اجازه شادی دادند و مهدی عبدی که لحظاتی قبل از شروع بازی در ترکیب نماینده کشورمان قرار گرفته بود، توانست با یک ضربه سر مهارنشدنی دروازه حریف را باز کند. گل‌محمدی که نیمکت چندان پرمهره‌ای نداشت، برای نیمه دوم نتوانست از بازیکنان تعویضی‌اش استفاده کند؛ اما ۱۱ شیر حاضر در زمین با تمام توان دویدند و بازی را در پایان ۹۰‌دقیقه با نتیجه تساوی به پایان رساندند.
 
شروع وقت اضافه اول با اخراج احسان پهلوان همراه بود تا پرسپولیسی‌ها به‌اندازه ۱۱ بازیکن بازهم بجنگند. نماینده عربستان حریف پرسپولیس ده‌نفره هم نشد تا ضربات پنالتی، حکم به برتری پرسپولیس در پایان این بازی بدهد. حامد لک با مهار ضربه چهارم پنالتی النصری‌ها مجوز صعود پرسپولیس را به فینال لیگ قهرمانان امضا کرد.


کار خوبه خدا درست کند

شوک بزرگی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در فاصله چند ساعت مانده به شروع مسابقه نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا با محرومیت عیسی آل‌کثیر به پرسپولیس وارد کرد هم چاره‌ساز واقع نشد. بعد از آنکه کنفدراسیون فوتبال آسیا با بخشش مهدی بن‌عطیه نشان داد خصومت خاصی با سرخ‌پوشان کشورمان دارد، بار دیگر با یک حکم واهی بهترین گل‌زن پرسپولیس در این رقابت‌ها را محروم کرد تا عیسی آل‌کثیر به‌خاطر یک شادی گل ساده برای ۶ ماه از همراهی تیمش در همه رقابت‌های مختلف محروم شود. بعد از این اتفاق باشگاه پرسپولیس در بیانیه‌ای این حکم را غیر‌منطقی و ناعادلانه توصیف کرد.


بشار، ستاره سرخ‌ها در جاسم بن‌حمد

بشار رسن، هافبک خلاق پرسپولیسی‌ها، که دیروز هم نبض بازی را در میانه میدان در دست داشت، توانست با یک ارسال فوق‌العاده در دقایق پایانی نیمه اول مهدی عبدی را در موقعیت گل‌زنی قرار دهد و این بازیکن جوان هم با یک ضربه سر، گل تساوی پرسپولیس را به ثمر رساند. بشار در نیمه دوم هم مغز متفکر پرسپولیس در میانه میدان بود و مثل همیشه تأثیرگذار بازی کرد. البته یحیی گل‌محمدی به‌خاطر دوندگی زیادی که بشار رسن داشت، در دقیقه‌۹۹ او را از زمین خارج کرد؛ اما با‌این‌حال در پایان بازی هافبک عراقی سرخ‌ها به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.


کوچک همچنان کوچک می‌ماند

خبرنگار عربستانی بعد از شکست النصر برابر پرسپولیس طعنه تندی به هم‌وطنان خود زد و پرسپولیس را شایسته پیروزی دانست. سعد الحارثی، خبرنگار عربستانی، واکنش جالبی به شکست النصر داشت. او بعد از بازی در حساب کاربری خود نوشت:‌ای ناکامان! ما را ناکام گذاشتید. بودجه کل تیم ایرانی بیشتر از ۵‌میلیون دلار نمی‌شود؛ اما شما با حمایت وزارت ورزش، بازیکنان خارجی و داخلی بسیار خوبی جذب کردید و ۲۰۰‌میلیون هزینه کردید. AFC بازیکنان آن‌ها را محروم کرد و همچنین اخراجی دادند؛ اما شما برنده نشدید. پول، مردان را نمی‌سازد. کوچک همچنان کوچک می‌ماند و باعث سربلندی کشور نمی‌شود.


امیری و پهلوان، غایبان پرسپولیس در فینال

مهاجم و هافبک تکنیکی سرخ‌ها قادر به همراهی این تیم در فینال لیگ قهرمانان نخواهند بود. وحید امیری که در دیدار مقابل السد قطر یک کارت زرد دریافت کرده بود، با اخطاری که مقابل النصر عربستان دریافت کرد، دو‌کارته شد و دیدار بعدی سرخ‌پوشان در فینال لیگ قهرمانان را از دست داد. از‌سوی‌دیگر احسان پهلوان، هافبک سرخ‌ها، که در این دوره از رقابت‌ها عملکرد قابل‌قبولی از خود به‌جای گذاشته بود، با بی‌احتیاطی عجیب خود در صحنه برخورد با هافبک حریف و کف پایی که به زانوی او کوبید، از داور بازی کارت زرد دوم را دریافت کرد تا در دقیقه‌۱۰۳ از زمین بازی اخراج شود و سرخ‌ها ده‌نفره کار را دنبال کنند. بدین‌ترتیب هافبک مشهدی پرسپولیس هم مانند امیری از حضور در فینال این رقابت‌ها محروم شد.


اشک‌های یحیی در نشست خبری بعد از بازی

یحیی گل‌محمدی با حضور در نشست خبری بعد از بازی در‌حالی‌که هیجان زیادی داشت، درباره عملکرد بازیکنانش گفت: زیاد نمی‌توانم درباره بازی صحبت کنم؛ چرا‌که دوست دارم از خیلی‌ها تشکر کنم. از همه هواداران که حمایت کردند و همیشه پشتیبان ما بودند. از همه مادران ایران‌زمین، به‌ویژه مادر عیسی که دوست داشت پسرش را در این بازی ببیند. وی ادامه داد: به همه بازیکنانم تبریک می‌گویم که با همه مشکلاتی که داشتند، دویدند و بزرگی کردند در این دوره از مسابقات. جنگیدند و غیرت و شرف گذاشتند و از حیثیت مردم ایران دفاع کردند. آبروداری کردند و فقط دوست دارم از همه تشکر کنم. از همه کسانی که دلشان با تیم بود و دوست داشتند این تیم به فینال برود. خیلی‌ها دوست نداشتند این اتفاق برای ما بیفتد. فکر کنم جواب محکمی به آن‌ها دادیم.
در اتفاقی جالب، یحیی گل‌محمدی در میان صحبت‌هایش در نشست خبری بغض کرد و گفت‌وگویش با توجه به احساساتی‌شدن مربی موفق و تاریخ‌ساز سرخ‌پوشان قطع شد.


صعود ۱۰۰میلیاردی پرسپولیس به فینال آسیا

تیم پرسپولیس با صعود به فینال آسیا درآمد ۲ میلیون‌و۷۷۰هزاردلاری را روانه باشگاه خود کرد. پیروزی سرخ‌پوشان برابر النصر اگرچه از هر نظر برای پرسپولیس یک موفقیت به‌حساب می‌آید، اما باتوجه به بحران مالی این باشگاه و نیاز مبرم به درآمدزایی، شاید جنبه اقتصادی آن بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد؛ جایی که پاداش‌های حاصل از این رقابت‌ها به محل درآمد جدی باشگاه تبدیل شده است و به سرخ‌ها برای پرداخت بدهی‌ها و هزینه‌های جاری یاری می‌رساند. پرسپولیس در این تورنمنت با کسب پیروزی مقابل التعاون، السد، شارجه و پاختاکور ۲۵۰هزار دلار به‌دست آورد و با تساوی مقابل النصر و شارجه ۲۰هزار دلار نیز کسب کرد، اما درآمد اصلی از پاداش صعود به مراحل بالاتر است. صعود به یک‌هشتم‌نهایی ۱۰۰هزار دلار، صعود به یک‌چهارم‌نهایی ۱۵۰هزار دلار، صعود به نیمه‌نهایی ۲۵۰هزار دلار و در نهایت نایب‌قهرمانی ۲میلیون دلار و قهرمانی ۴میلیون دلار برای قرمز‌ها درآمد دارد. حالا اگر پرسپولیس بتواند فینال را با پیروزی پشت سر بگذارد، ۴میلیون‌و۸۲۰هزار دلار درآمدزایی خواهد کرد، اما حتی در صورت شکست هم با رقمی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان لیگ قهرمانان۲۰۲۰ را به‌پایان خواهد رساند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
0
بسوزید ای کوتاه نظران که چشم نداری تیمی از مملکت خودت به فینال مسابقات لیگ آسیا برسد ...و داری همسو با تیمی از آل خبیث همکاری میکنید...بسوزید كه نتوانستید مانع شادی قشر عظیمی از این مردم شوید ...بسوزید..بسوزید...بسوزید. ..یا بمیرید بمیرید
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
0
تبریک، خصوصا پرسپولیسیهای با غیرت اگر بگذارند مردم ایران خوشحال باشند!!! فراموش نکنید دشمنان ملت حتی در داخل هم دست بردار نیستند.ایرانیان غیور در برابر هجوم مال باختگان و بازندگان!!! حضور پر شور سربازان فداکار خودتان را حمایت کنید.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->