رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

خبر خوش وزیر بهداشت درباره واکسن ایرانی کرونا

  • کد خبر: ۴۶۳۹۸
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
  • ۱
خبر خوش وزیر بهداشت درباره واکسن ایرانی کرونا
وزیر بهداشت با اشاره به شرایط بسیار سخت کرونا و اهمیت رعایت موارد بهداشتی و دستورالعمل ها از سوی مردم، در عین حال درباره واکسن کرونا ایرانی گفت: خبرهای خوشی از واکسن دارم و به مدیرکل روابط بین الملل دستور دادم به سازمان جهانی بهداشت اعلام کنند که ما فازهای مطالعاتی واکسن را تا کجا رسانده ایم. به این ترتیب پیشرفت واکسن را به عنوان حرکت عظیم ملی به گوش جهانیان خواهیم رساند.
به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سعید نمکی ضمن تبریک روز تولد خواجه حافظ شیرازی و تشکر از اصحاب رسانه برای پوشش خبری مناسب در ایام کرونا گفت: بسیار متأسفم که مجبور بودیم امسال اربعین را به شکل متفاوتی تجربه کنیم و عشاق امام حسین (ع) که مشتاق خدمت به زائران ایشان بودند، نتوانستند به زائران خدمت‌گذاری کنند. اما همکاران من به عنوان مدافعین سلامت از طریق دیگری در بیمارستان‌ها به مردم خدمت کردند. من از تمام دستگاه‌های نظارتی و انتظامی تشکر می‌کنم که در برخورد با کسانی که بدون توجه به توصیه‌ها در حال حرکت به سوی مرز‌ها بودند، به شکل کوشا عمل کردند و از راهپیمایی در سطح شهر‌ها نیز جلوگیری کردند.

وی ضمن تسلیت در خصوص درگذشت استاد شجریان گفت: از دوستداران و خانواده این استاد بزرگ تشکر می‌کنیم که تقاضا‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را مهم تلقی کردند و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی هنگام تشییع پیکر ایشان کوشا بودند.

وزیر بهداشت با اشاره به غیبت روز گذشته خود در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: این غیبت سبب شد تا این اضطراب ایجاد شود که بنده نیز به کرونا مبتلا شده‌ام. من از مردم ایران سپاسگزارم که از دیروز که این شایعه پخش شد اوج محبت خود را به سمت بنده فرستادند. من به عنوان سرباز کوچک این نظام هر کاری هم که برای این مردم می‌کنم باز هم احساس شرمساری در مقابل آتش‌فشان محبت مردم دارم. در طول این هشت ماه گذشته شبانه‌روزی در حال خدمت به مردم بوده‌ایم. مدت‌ها قبل به دلیل کوهنوردی عارضه‌ای در کمر بنده ایجاد شده بود که طی سفر‌های استانی اخیر که طولانی مدت با ماشین انجام شد، مجددا عود کرد. از سوی دیگر جلسه‌ای با افرادی داشته‌ام که پاسخ تست کرونایشان مثبت شده بود، بنابراین خود را ملزم دانستم که تست داده و در جلسه دیروز شرکت نکنم که خوشبختانه دیشب متوجه شدیم که تست بنده منفی بوده و اکنون در خدمتتان هستم.

نمکی با اشاره به جلسه روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در جلسه ستاد ملی اتفاقات جدیدی افتاد. مدتهاست که عرض می‌کنم برای مقابله و مبارزه با یک اپیدمی فقط و فقط تقاضا و تمنا و خواهش، مشکل گشا نیست. موج‌های زیادی را در این مدت تحمل کردیم و همکارانم به صورتی نفس گیر و به طور شبانه روزی آن را جمع و جور کردند و شرمسار همکاران عزیز و بزرگواریشان هستم که موج‌های پیاپی که البته بیشترش هم به دلیل عدم رعایت دستورالعمل هاست را جمع وجور کردند و تا نفسی تازه کنند، موج جدید آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: همه معتقدیم تا می‌توانیم نباید از شیوه‌های پلیسی برای اعمال شیوه نامه‌ها استفاده کنیم؛ به خصوص رییس جمهور اعتقاد دارند مردم باید محترم شمرده شوند و کمتر از شیوه‌های خشونت آمیز و سخت و انقباضی استفاده شود و ما هم بر همین معتقدیم. اما در یک مطالعه میدانی هیچ کدام از کشور‌های مدعی دموکراسی را نمی‌شناسید که اپیدمی را فقط با خواهش و تمنا جمع کرده باشند؛ هرچند که عده زیادی رعایت می‌کنند، اما عده‌ای هم رعایت نمی‌کنند و همه را گرفتار می‌کنند.

وزیر بهداشت گفت: خود دیدم جوانی در صف نانوایی به یک بازنشسته که گفت چرا ماسک نمیزنی، بیشترین اهانت را کرد. نانوا هم امکان بیرون آمدن از مغازه و برخورد را نداشت. ما کار نظارت را به اصناف سپردیم و اصناف اثبات کردند که آنچه باید، اجرایی نمی‌شود. همچنین ۷۰۰۰ کارشناس ناظر بهداشت محیط داریم که اگر همه را هم برای کسبه و اماکن بسیج کنیم، مسلما این تعداد کافی نخواهد بود.

وی افزود: بر همین اساس ما در این دوره تقاضا کردیم از نیروی انتظامی، سازمان بسیج و سازمان‌های مردم نهاد و سایرین که به عنوان ضابط کمک بگیریم و اعمال جرایم را سخت‌تر کنیم. قرار شد این کار با تهران به عنوان کلانشهری که در سراسر کشور تاثیر می‌گذارد، شروع شو و قطعا در کلانشهر‌های دیگر کار را توسعه خواهیم داد.

وزیر بهداشت گفت: از مردم عزیز تقاضا می‌کنم که مراعات کنند. ما در شرایط بسیار سخت قرار گرفتیم. ویروس دچار دگرگونی‌های موتاسیونی شده است البته هنوز موتاسیون‌ها طوری نیست که در بیماری زایی ویروس اتفاقات بزرگی افتاده باشد و فقط در سرعت انتشار ویروس تاثیر گذاشته و البته جوان تر‌ها را نیز بیشتر گرفتار می‌کند.

وی همچنین درباره واکسن کرونا ایرانی گفت: خبر‌های خوشی از واکسن دارم و به مدیرکل روابط بین الملل دستور دادم که به سازمان جهانی بهداشت اعلام کنند که ما فاز‌های مطالعاتی واکسن را تا کجا رسانده ایم. به این ترتیب پیشرفت واکسن را به عنوان حرکت عظیم ملی به گوش جهانیان خواهیم رساند.

وی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر پر شدن تخت‌های بیمارستانی از بیماران کرونا و عدم پذیرش بیماران جدید، گفت: به هیچ عنوان چنین نیست که بیمار جدید پذیرش نشود این به آن معنا نیست که بیمارستانی از پذیرش بیمار معذور باشد. تخت‌های خالی وجود دارد، اما معنایش این نیست که مجاز هستیم که بیمار شویم. دو روز گذشته در تهران بیش از ۵۰۰۰ تخت بیمارستانی پر شد؛ اما می‌خواهیم به مردم بگوییم که ضمن آنکه نگران بیماری باشند، اما اضطراب درمان و تخت را از خود دور کنند. من به عنوان سرباز کوچک آن‌ها محکم ایستاده‌ام و به آن‌ها می‌گویم نگران کمبود تخت نباشید.

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات اخیر وزارت بهداشت در زمینه تأمین دارو نیز بیان کرد: تمام تلاش و تقلای خود را می‌کنم و امیدوارم که برای تأمین دارو مشکلی نداشته باشیم. در خصوص آمریکا باید بدانید که هیچ گاه ما را از تحریم درنیاوردند و اینکه می‌گویند دارو تحریم نیست، یک دروغ بزرگ است. آمریکا ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه این مردم اعمال کرده است. من در یادداشت‌های خودم به این موضوع اشاره کرده‌ام و روزی آن‌ها را منتشر خواهم کرد. بدانید که سفاک‌ترین رژیم گروهی است که با ترامپ کار می‌کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون با لطف خداوند و تدبیر اتخاذ شده توانسته‌ایم دارو را به دست مردم برسانیم. البته در زمینه ساخت دارو در کشور نیز فعالیت‌های مهمی داریم تا جایی که در آینده می‌توانیم شاهد صادرات دو داروی «فاویپیراویر» و «رمدسیویر» باشیم. از ۱۶ شهریورماه اتفاقات خوبی در حوزه ارز دارو در حال رخ دادن است و خبر‌های خوشی نیز درباره واکسن داریم که طی هفته‌های آینده اعلام خواهد شد. تا به عنوان حرکت عظیم ملی آن را به گوش جهانیان برسانیم.

وزیر بهداشت با اشاره به پرداخت سه ماه از معوقه پرستاران و پزشکان بیان کرد: با توجه به صدور مجوز‌های استخدامی از هفته بعد برای تزریق نیرو اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: هر گاه که رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافت تأثیر آن را با افزایش ابتلا به بیماری و مرگ و میر شاهد بودیم. در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به یک ماه قبل بسیار کاهش یافته است که با تدابیر اتخاذ شده امیدواریم این موضوع برطرف شود.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
خبر خوش میخوایی بگی 10ماهدیگه 2ماه دیگه. واکسن آماده میشه بیخیال بابا. مسخره کردین ملت رو
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->