زمین ‌لرزه شدید در ترکیه آمادگی ۴۷ درمانگاه حاشیه مشهد برای پذیرش بیماران مشکوک و یا مبتلا به کرونا آمار کرونا در ایران تا ۹ آبان| کرونا جان ۳۶۵ نفر دیگر را در ایران گرفت آزمایش بالینی واکسن کرونای روسیه متوقف شد آخرین آمار کرونا در جهان تا ۹ آبان چند درصد مردم درست ماسک می‌زنند؟ +فیلم ۵ علامت که نشان دهنده احتمال ابتلا به کرونای بلند مدت است فیلمی مستند از تلاش آتش‌نشانان برای نجات زیر آوار ماندگان حادثه انفجار دیروز در پورسینای مشهد ویدئو | نصب نهمین کاشی ماندگار مفاخر خراسان چرا آمار مبتلایان به کرونا در ایران صعودی شد؟ + فیلم پلمب ۳ تالار عروسی در بجنورد جدول پخش برنامه‌های مدرسه تلویزیونی از شبکه آموزش جمعه ۹ آبان دلایل درد پاشنه پا چیست؟ ویروس‌شناس روس: ایجاد ایمنی جمعی برابر ویروس کرونا غیرممکن است زلزله ۴/۲ ریشتری در سالند خوزستان + جزئیات تعطیلی مدارس مشهد و شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونا در خراسان رضوی آمار کرونا در ایران ۸ آبان | ۳۹۹ فوتی و عبور قربانیان از مرز ۳۴ هزار نفر اخاذی جوان مشهدی با تهیه فیلم و عکس غیراخلاقی آخرین آمار کرونا در جهان تا ۸ آبان هشدار درباره سکته قلبی ناشی از ترس کرونا
خبر ویژه

۵ خوراکی که به داشتن خواب راحت کمک می‌کنند

  • کد خبر: ۴۶۴۵۸
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
۵ خوراکی که به داشتن خواب راحت کمک می‌کنند
اگر به مشکل خواب دچار هستید، این خوراکی ها می تواند به بهتر شدن خواب شبانه شما کمک کند.
به گزارش شهرآرانیوز، برخی خوراکی‌ها به شما کمک می‌کنند تا راحت‌تر بخوابید. در ادامه به برخی از آ ن‌ها آشنا می‌شوید:
 
سرکه بالزامیک

هنگامی که برای به خواب رفتن تلاش می‌کنید، خوردن غذا‌های غنی از ملاتونین ممکن است سلاح مخفی شما باشد. تحقیقات منتشر شده در Nutrients Journal نشان می‌دهد که ملاتونین می‌تواند به بهبود کارایی خواب کمک کند. علاوه بر این، این مطالعه بهترین منابع این ماده مغذی را نیز شناسایی کرد که یکی از آن‌ها سرکه بالزامیک بود.

پسته

طبق تحقیقات انجام شده توسط Nutrients Journal، مغز‌ها و به ویژه مغز‌های پسته حاوی مقادیر زیادی ملاتونین هستند. مصرف چند دانه پسته می‌تواند به خواب شما کمک کند.

بادام

نشریه Medical News Today بادام را به عنوان منبع عالی ملاتونین شناسایی کرد. با این حساب، خوردن چند دانه از این مغز‌ها می‌تواند تفاوت چشمگیری در نحوه خواب شبانه شما ایجاد کند.

برنج

هنگامی که شام می‌پزید، مواد زیادی وجود دارد که دوز ملاتونین سالم به شما می‌دهد. محققان ژاپنی برنج را منبع خوبی از این ماده مغذی تقویت کننده خواب دانستند. البته اگر رژیم کاهش وزن دارید، بهتر است در مصرف برنج زیاده روی نکنید و به چند قاشق برنج کته بسنده کنید.

توت فرنگی

طعم ظریف توت فرنگی غیرقابل انکار است. تحقیقات Nutrients Journal نشان می‌دهد که توت فرنگی‌ها غنی از ملاتونین هستند.

منبع: جماران

بیشتر بخوانید:
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
سرخط خبرها
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}