سایت‌های جعلی سامانه سجام مسدود شدند نوکیا اینترنت را به ماه می‌برد تهدید فضایی زمین برگزاری دوره آموزشی برای توسعه اینترنت اشیا نوجوان ۱۴ ساله مولکولی برای مقابله با کرونا ساخت رصد بارش شهابی جباری در ۲۹ و ۳۰ مهرماه اولین نتایج بنچمارک خانواده آیفون ۱۲ منتشر شد فراخوان ایرانسل برای حضور ایده‌های استارتاپی در شتاب‌دهنده کهکشان انتشار تصویر طرح اولیه کریتوس در بازی God of War: Ragnarok تامین ۸۰درصد نیاز کشور به اقلام کرونایی توسط پارک‌های علم و فناوری قابلیت های ۴نسخه آیفون ۱۲با فناوری 5G استارتاپ‌های کاهنده مصرف انرژی ساختمان فعال می‌شوند تولید گوشی با قابلیت درک احساسات انسان استفاده از هوش مصنوعی در ارتقای کشاورزی گلکسی Z Fold3 سامسونگ با ۳ نمایشگر روانه بازار می‌شود ال‌جی و ۵ شرکت دیگر آماده تولید تلفن همراه در ایران! ویوو از موبایل مفهومی با سلفی جداشونده رونمایی کرد + فیلم صدور مجوز جعلی استخراج رمز ارز چاپ حسگر روی پوست بدون نیاز به گرمادهی اعلام شرایط اعطای «گرنت» به محققان جوان و پژوهشگران
خبر ویژه
اعلام شرایط اعطای «گرنت» به محققان جوان و پژوهشگران
موسسه ملی توسعه تحقیقات پزشکی ایران (نیماد) نحوه اعطای گرنت به محققان جوان و پژوهشگران فرهیخته در سال ۹۹ را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، موسسه ملی توسعه تحقیقات پزشکی ایران (نیماد) در فراخوان‌ سال ۱۳۹۹ به دو گروه گرنت اعطا می کند.

فراخوان یازدهم اعطای گرنت به محققان جوان منتشر شده است و مهلت دریافت طرح های تحقیقاتی اولیه یا پیش-پروپوزال (pre-proposals) از اول آذرماه تا ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹ است.

گرنت محقق جوان برای اولین بار در مهرماه ۱۳۹۵ موسسه ملی توسعه تحقیقات پزشکی ایران (نیماد) راه‌اندازی شده است. این گرنت به منظور تشویق محققان جوان فعال در انجام طرح‌های مستقل و توسعه حیطه فعالیت تخصصی آنها است.

متقاضی اصلی این گرنت باید واجد هر سه شرط زیر باشد:

۱. عضو هیئت علمی یکی از دانشگاه‌ها/ مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و پروفایل وی در سامانه علم‌سنجی اعضای هیئت علمی قابل دسترس باشد.

۲. سن کمتر از ۴۰ سال

۳. شاخص هیرش (h-index) معادل ۵ یا بالاتر در نمایه نامه Scopus (طبق سامانه علم‌سنجی اعضای هیئت علمی)

هزینه درخواستی از مؤسسه برای حمایت از طرح‌های مشمول این گرنت باید حداکثر ۳۰۰ میلیون ریال باشد. تنها در صورت ارایه نامه رسمی مبنی بر تأمین بخشی از هزینه کل از نهادهای دیگر، هزینه کل می‌تواند بیش از سقف مجاز هزینه درخواستی باشد.

​​​حداکثر ۵۰ گرنت در هر فراخوان (در مجموع کمیته‌ها) تخصیص داده می‌شود.

همچنین موسسه ملی توسعه تحقیقات پزشکی ایران (نیماد) به پژوهشگر فرهیخته نیز گرنت اعطا می کند. هلت دریافت طرح‌های گرنت پژوهشگر فرهیخته از اول دی‌ماه تا ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۹ است.

گرنت پژوهشگر فرهیخته به منظور تشویق پژوهشگران برتر دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت در کشور که براساس بانک اطلاعاتی Scopus دارای H-Index برابر با ۲۰ و بالاتر (با حذف استنادات خود و مقالات پرنویسنده) هستند، اجرا می‌شود.

پژوهشگر باید عضو هیئت علمی شاغل در دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بوده و طبق فهرست سامانه علم‌سنجی اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت دارای H-Index برابر با ۲۰ و یا بالاتر (با حذف استنادات خود و مقالات پرنویسنده) بر اساس بانک اطلاعاتی Scopus باشد.

اعتبار گرنت حداکثر مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال به صورت خالص و ۲۷۵ میلیون ریال، به صورت ناخالص است.

در هر فراخوان، فقط یک گرنت به هر فرد واجد شرایط اعطا می‌شود. هر متقاضی در آن واحد می‌تواند حداکثر دو گرنت پژوهشگر فرهیخته در حال اجرا داشته باشد.

منبع: مهر