اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

هشدار؛ سیر صعودی ابتلا به کرونا در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۴۶۶۳۶
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
هشدار؛ سیر صعودی ابتلا به کرونا در خراسان رضوی
به گفته مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد، ۵ بیمارستان شریعتی، امام‌رضا (ع)، قائم (عج)، فارابی و ارتش به بیماران کرونایی خدمات می‌دهند
به گزارش شهرآرانیوز؛ دیروز با جان‌باختن ۲۷۲بیمار مبتلا به‌کرونا، پس از ۸ ماه درگیری با این ویروس، شاهد رکوردشکنی در این زمینه بودیم. این حجم بی‌سابقه از فوتی‌ها در کشور زنگ خطری جدی را برای برخی استان‌ها به‌صدا درآورده است. با اعلام فهرست کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا در کشور مبنی بر شروع پیک جدید کرونا در ۱۵ استان کشور از جمله خراسان‌رضوی، پیش‌بینی ادامه رکوردشکنی فوتی‌های کرونا در روز‌های آینده، اتفاق دور از ذهنی نخواهد بود؛ فهرستی که علاوه بر تحلیل روند رشد و خیز احتمالی این بیماری در هفته‌های آینده، استان‌های کشور را در ۳ دسته استان‌های با بروز کم، با بروز متوسط و بروز زیاد، تقسیم‌بندی کرده است و شاید نقطه امیدوارکننده ماجرا حضور خراسان‌رضوی در زمره استان‌های دارای بروز کم بیماری کووید ۱۹ است.

اما روند صعودی این بیماری در استان باعث شد تا به‌سراغ مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد برویم و ابعاد گسترش این اپیدمی را در استان و آخرین برنامه‌های دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد را در مقابله با افزایش بیماران جویا شویم. حمیدرضا رحیمی در واکنش به فهرستی که از سوی کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا منتشر شده است، به خبرنگار شهرآرا گفت: اینکه خراسان‌رضوی در منطقه سبز این فهرست قرار دارد، به‌معنای بروز کم کرونا در استان است و نشان از تعداد کم موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ نسبت‌به دیگر استان‌های کشور دارد.

به‌گفته رحیمی، اینک شیب ابتلا به این ویروس صعودی است و طبق آخرین محاسبات، با حدود ۵ درصد افزایش ورود تعداد بیماران در هفته روبه‌رو هستیم. وی ادامه داد: اگر مردم با رعایت پروتکل‌ها به کادر درمانی کمک کنند، می‌توانیم وضعیت را در حالت سبز نگه داریم و وارد پیک دیگر این بیماری نشویم، اما اگر شهروندان به هشدار‌ها بی‌اعتنایی کنند، شیب صعودی بسیار شدیدی را تجربه خواهیم کرد.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با اشاره به اینکه اکنون حدود ۷۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های شهر مشهد بستری‌اند، افزود: در رویارویی با افزایش مبتلایان در روز‌های آینده، ۳ برنامه برای شهر مشهد در نظر گرفته‌ایم؛ اینک در مرحله اول یعنی تعداد بستریان کمتر از هزار نفر قرار داریم و با افزایش بستری‌ها وارد برنامه دوم خواهیم شد که متناسب با آن بخش‌هایی از بیماستان‌های اصلی باز خواهد شد و به بیماران کرونایی اختصاص پیدا خواهد کرد.
رحیمی این را هم افزود که در وضعیت فعلی ۵ بیمارستان شریعتی، امام‌رضا (ع)، قائم (عج)، فارابی و ارتش به بیماران کرونایی خدمات می‌دهند.


آمار شهدای کادر درمان استان به ۱۸ نفر رسید

دیروز با شهادت پرستار مشهدی که سال‌ها در بیمارستان امید مشهد مشغول به فعالیت بود و با شروع کرونا داوطلبانه در بخش بیماران کرونایی بیمارستان شریعتی ارائه خدمت می‌کرد، آمار جان‌باختگان کادر درمان استان به ۱۸ نفر رسید. رئیس سازمان نظام‌پزشکی مشهد در این باره گفت: خانم «صحافی‌مقدم» پرستار فداکار مشهدی، خواهر ۲ شهید دفاع‌مقدس نیز بود و دخترش نیز پرستار فعال در بیمارستان کودکان اکبر است. به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان نظام‌پزشکی مشهد، دکتر علی بیرجندی‌نژاد اظهار کرد: ۸ نفر از شهدای کادر درمانی مشهد که هنگام خدمت جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند، پزشک و یک‌نفر داروساز بوده است.


آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی تا ۳ هفته آینده

در کنار همه رکوردشکنی‌های روز‌های اخیر کرونا، اعلام پیشرفت‌های ایران در زمینه تولید واکسن کرونا امیدوارکننده‌ترین خبر در این حوزه بود. وزیر بهداشت با اعلام اینکه آزمایش نمونه حیوانی این واکسن نتایج بسیار خوبی را به‌همراه داشته است، از آغاز آزمایش واکسن کرونا بر نمونه انسانی در ۲ تا ۳ هفته آینده خبر داد. به‌گفته مسعود نمکی، با توجه به نگرانی‌های موجود درباره آزمایش این واکسن بر نمونه‌های انسانی، اقدامات ما در این زمینه منطبق بر استاندارد‌های بین‌المللی و پروتکل‌های سازمان جهانی بهداشت و سازمان غذاودارو است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->