سرخط خبرها
در اولین جلسه شورای اجتماعی محله کلاهدوز مطرح شد

ضرورت تعامل با مردم

  • کد خبر: ۴۶۶۸
  • ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۸
ضرورت تعامل با مردم

نعیمه زمانی - اولین جلسه شورای اجتماعی محله کلاهدوز با دستور کار تعیین رئیس و نایب رئیس در خانه کودک و شاهنامه برگزار شد. به گزارش شهرآرامحله، کارشناس شوراهای اجتماعی محلات منطقه یک شهرداری مشهد پس از قرائت بخشی از اساسنامه شورای اجتماعی محلات در این جلسه اظهار کرد: شورای اجتماعی محلات نزدیک به 8سال است که راه‌اندازی شده و به مدت 6ماه نیز مصوبه شورای شهر را دریافت کرده و شکل رسمی به خود یافته است. محمد صدر افزود: درگذشته اعضای شورای اجتماعی محلات انتصابی بودند اما در حال حاضر شورای محلات شکل انتخاباتی دارد و برای انتخابات نیز فراخوان عمومی شده و پوستر آن در فضای‌مجازی و در شهر نیز انتشار یافته است.

 

فعالیت‌های مردمی
امیرحسین مقیمی، یکی از نمایندگان ساکنان محله کلاهدوز، در این جلسه اظهار کرد: باتوجه به رشته‌ تحصیلی خود درحال حاضر به انجام فعالیت‌های عمرانی مشغول هستم و درکنار آن نزدیک به 3سال است که در نهاد‌های اجتماعی و عمومی فعالیت دارم. در تاریخ 31مرداد با همراهی اعضای گروه جشن بزرگی برای مردم در منطقه برپا کردیم و طرح « پاکبان» را پیش رو داریم که در تاسوعا و عاشورا برگزار خواهد شد. هریک از این افراد دارای مهارت خاصی هستند و ما می‌توانیم از توانایی آن‌ها بهره ببریم تا از این طریق سطح نشاط جامعه را افزایش دهیم و شادی را به مردم تزریق کنیم. علی‌محمد فرزانه، نماینده کسبه محله کلاهدوز، نیز در این برنامه ابراز کرد: تجربه‌ فعالیت در شورای گذشته را دارم و امیدوارم با توجه به تجربیات آن دوره و خواسته‌های مردم گامی در رفع مشکلات اهالی محل برداریم. ابراهیم باقری، به عنوان نماینده دیگر ساکنان محل در ادامه افزود: فعالیت‌های فنی داشته‌ام و اکنون کارمند آموزش و پرورش و عضو هیئت مؤسس یک مدرسه در منطقه هستم. ضمن اینکه به عنوان مشاور در مراکز مشاوره آموزش و پرورش و درمانگاه‌های خصوصی فعالیت مستقیمی دارم. بیشترین هم و غم من در حوزه‌ فرهنگ و آموزش است و بنابر ضرورت احساس می‌کنم که بیشتر فعالیت‌هایمان باید به سمت کارهای عمومی و فرهنگی سوق داده شود.


مشارکت شهروندی
لیدا ترک، نماینده دیگر ساکنان محله، گفت: 38سال دارم و در رشته‌ مدیریت تحصیل کرده‌ام. فعالیت‌های فرهنگی مختلفی در نقاط مختلف شهر انجام داده‌ام. بحث مهم جوامع امروز ضرورت مشارکت و اثربخشی شهروندان در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است بنابراین الگوهای جدیدی از مشارکت شهروندی را باید در اداره امور شهر به وجود آوریم و برای اینکه به این نتیجه مطلوب برسیم مردم نیز باید مشارکت داشته باشند. وی افزود: رهبر انقلاب‌اسلامی در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کردند که مردم ما دارای کرامت و ارزش، قدرتمند و کارساز هستند به گونه‌ای که قبولیت نظام‌اسلامی را وابسته به پذیرش نظام از طرف مردم می‌دانند. همچنین از نظر اسلام و آیات قرآن مردم یکی از ارکان اساسی حکومت هستند. این نماینده ادامه داد: جایگاه مردم در حکومت اسلامی عبارت از انتخاب نظام‌اسلامی، انتخاب مسئولان نظام، نظارت مردم بر زمامداران و مشارکت در قانون‌گذاری است و مردم در پشتیبانی و همراهی دولت نقش دارند. بنابراین در صورتی‌که رئیس یا نایب‌رئیس شورای اجتماعی محله کلاهدوز شوم در چارچوب قوانین و وظیفه میان مردم و شورا مشارکتی ایجاد خواهم کرد تا با همکاری مسئولان، مساجد و فرهنگ‌سراها محله‌ای آباد برای تمام اقشار محله فراهم شود. فاطمه پاک‌نفس، دانشجوی علوم آزمایشگاهی و نماینده دیگر این شورا اظهار کرد: در حال حاضر مسئولیت روابط‌عمومی پویش مردمی« مهربان باشیم» را به عهده دارم و در گروه‌های خیریه نیز فعالیت دارم.


توجه به جوانان
فرزانه جوان، نماینده سازمان مردم‌نهاد هنرمندان جوان تمدن شرق، هم در این نشست بیان کرد: بیشترین اعضای تشکیل‌دهنده‌ این سازمان جوانان با ظرفیت‌های بالا هستند و چه بهتر اینکه در جامعه به این جوانان میدان داده شود تا خود و استعدادهایشان را بهتر بروز دهند. وی افزود: تاکنون برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلفی برگزار کرده‌ایم ضمن اینکه در حوزه رسانه نیز فعالیت داریم. سازمان‌های مردم‌نهاد همیشه در کنار مردم بوده و خواهند بود و دراین راستا خوشحال می‌شویم بتوانیم به مردم جامعه و به ویژه این محله کمک کنیم. سیدمحمد خراشادی‌زاده، نماینده دیگر شورای اجتماعی محله کلاهدوز، در ادامه گفت: نیروی انسانی در کشور ما کم نیست اما چیزی که باعث شده در ظاهر عقب بمانیم مسائل مدیریتی است. به این معنا که در دانش مدیریتی ضعیف عمل کرده‌ایم و مدیران جدید به فعالیت‌های مدیران قبل از خود توجهی نمی‌کنند. بنابراین رئیس شورای اجتماعی محله باید به برنامه‌ها و مصوبات جلسات با دید پروژه‌ای برخورد کند. وی افزود: محله کلاهدوز جمعیت یک‌دستی ندارد در نتیجه کارهای فرهنگی برای این افراد کاملا تفاوت دارد. براین اساس باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که تمام اقشار را در کنار یکدیگر گرد هم آوریم و تعامل سازنده‌ای با مردم داشته باشیم. بنابراین همه باید وحدت داشته باشیم و کارهای شایسته برای مردم انجام دهیم. محمدمهدی خردمند، نماینده مساجد محل، هم ابراز کرد: رابط‌فرهنگی مساجد هستم و چندین برنامه فرهنگی برگزار کرده‌ام. همچنین ارتباط فعالی با دیگر ارگان‎ها دارم و به دنبال رفع خلأ بین جوانان و مساجد هستم.محمد گنجی، نماینده مدارس، در ادامه گفت: چند سال است که در مدارس این محل فعالیت دارم. ازآنجایی‌که بیشتر دغدغه‌های این محل مسائل فرهنگی است، هدف خود را بررسی نیازهای واقعی کودکان و نوجوانان این منطقه در بحث تربیتی و فرهنگی قرار داده‌ام. پس از گفت‌و‌گو میان اعضا، آقایان باقری، خردمند، خراشادی‌زاده، مقیمی و گنجی و همچنین خانم ترک برای انتخابات رئیس و نایب‌رئیس داوطلب شدند و پس از رأی‌گیری سیدمحمد خراشادی‌زاده به‌عنوان رئیس و لیدا ترک به عنوان نایب رئیس منصوب شدند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->