خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

پلیس سرانجام نسخه سارقان خودرو مشهد را پیچید

  • کد خبر: ۴۶۷۷۱
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
پلیس سرانجام نسخه سارقان خودرو مشهد را پیچید
مجریان قانون پس از انجام تحقیقات میدانی و با سرجمع کردن سرنخ‌های موجود از این پرونده‌ها دریافتند که همه این سرقت‌ها را ۲ متهم انجام داده اند. با ترسیم چهره فرضی سارقان و در اختیار قرار گذاشتن آن برای تیم‌های گشتی پلیس مشهد، بررسی‌های میدانی به منظور جلب این افراد آغاز شد.
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛

برداشت اول: خیابان مطهری شمالی

چند مرتبه از سر خیابان تا انتهای آن را رفتم و برگشتم، اما اثری از ماشینم نبود. انگار آب شده و در زمین فرو رفته بود. نه کسی خودروام را دیده بود و نه کسی می‌دانست چه اتفاقی در غیاب من برای آن افتاده است.
ابتدا فکر می‌کردم شاید خودروام را جای مناسبی پارک نکرده ام و پلیس آن را به پارکینگ انتقال داده است، اما همکاری یکی از کسبه خیابان مطهری شمالی موجب شد تا پی به غیب شدن ماشینم ببرم.
زمانی که خودروام را کنار خیابان پارک کرده بودم فردی که نقاب به چهره داشته کمی با در خودرو کلنجار می‌رود و بعد از وارد شدن به داخل پراید آن را روشن می‌کند و می‌دزدد.

با مشاهده این تصویر عرق سردی بر پیشانی ام نشست، زیرا تنها سرمایه زندگی ام از دستم رفته بود؛ و سؤال اینکه چگونه می‌توانستم در میان این شهر شلوغ آن را پیدا کنم؟ سخت آزارم می‌داد. موضوع را به پلیس گزارش کردم و گزارش سرقت تشکیل و تحقیقات برای شناسایی متهم پرونده آغاز شد.


برداشت دوم: خیابان شهید کاشانی

هرآنچه که به دستشان آمده بود و می‌توانستند در بازار آب کنند را از خودروام بازکرده بودند. لاشه بی چراغ و لاستیک و صندلی اش را هم در یکی از زمین‌های افتاده حاشیه شهر انداخته بودند.
چند روز پیش خودروام را در خیابان شهید کاشانی پارک کرده و برای انجام کاری به بانک رفته بودم که بعد از پایان کار متوجه سرقت آن شدم. موضوع را به پلیس گزارش کردم و یکی از اکیپ‌های ۱۱۰ به محل آمد و گزارش سرقت را تشکیل داد و تحقیقات برای شناسایی سارقان آغاز شد.
چند روزی از این ماجرا گذشته بود که خبر کشف خودروام به دستم رسید و متوجه شدم سارقان لوازم خودرو پرایدم را باز کرده و در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد رها کرده اند.


برداشت سوم: خیابان شهید کریمی

ماشینم را جای همیشگی اش پارک کردم و وارد خانه شدم. آن شب به دلیل مشغله کاری پاک فراموش کردم تا قفل فرمان و پدال را بزنم. صبح که برای رفتن به محل کار به کوچه زدم متوجه نبود خودروام شدم. از در و همسایه پرس و جو کردم، اما کسی ندیده بود که چه اتفاقی برای پرایدم افتاده است.

دست به دامن یکی از اهالی محل که خانه اش را مجهز به دوربین مداربسته کرده بود، شدم و در بررسی فیلم‌های ضبط شده دریافتم چند مرد ناشناس در ساعات بامدادی روز به سراغ خودروام آمده و با از کار انداختن سیستم دزدگیر ماشین آن را با خود برده اند.
موضوع را به پلیس گزارش کردم. گزارش اولیه از سرقت تهیه و فیلم ضبط شده نیز ضمیمه پرونده شد. چند ماهی از این ماجرا می‌گذرد، اما هنوز خبری از خودروام نشده است.


برداشت آخر: حوزه استحفاظی کلانتری شهید هاشمی نژاد

با اعلام ده‌ها فقره سرقت خودرو در محدوده خیابان‌های هسته مرکزی شهر مشهد به مرکز پیام پلیس ۱۱۰، دستور رسیدگی به این پرونده‌های سریالی بر عهده مأموران دایره تجسس کلانتری شهید هاشمی نژاد قرار گرفت.

مجریان قانون پس از انجام تحقیقات میدانی و با سرجمع کردن سرنخ‌های موجود از این پرونده‌ها دریافتند که همه این سرقت‌ها را ۲ متهم انجام داده اند. با ترسیم چهره فرضی سارقان و در اختیار قرار گذاشتن آن برای تیم‌های گشتی پلیس مشهد، بررسی‌های میدانی مأموران کلانتری شهید هاشمی نژاد به منظور جلب این افراد در قالب عملیاتی گسترده با عنوان طرح تشدید مقابله با سرقت‌های خیابانی آغاز شد. اقدامات اطلاعاتی مأموران ادامه داشت تا اینکه شامگاه دوشنبه یک خودرو سواری مشکوک نظر یکی از تیم‌های گشتی این مجموعه انتظامی را به خود جلب کرد. مأموران تا به خودشان بیایند و به سراغ سواری مشکوک بروند، راننده با دیدن خودرو پلیس پا به فرار گذاشت. با فرار این سواری عملیات تعقیب و گریزی در خیابان شکل گرفت. متهمان که قصد تسلیم شدن در برابر قانون را نداشتند با ورود به مسیر مخالف، خلاف جهت حرکت خودرو‌های عبوری با سرعت تاختند. مجریان قانون، اما دست بردار این ماجرا نبودند برای همین در فرصتی مناسب با استفاده از قانون به کارگیری سلاح دست به اسلحه بردند و چند تیر هوایی شلیک کردند.

در حالی که مجریان قانون تصمیم داشتند خودرو متواری را هدف شلیک‌های بعدی خود قرار دهند، متهمان کنار کشیدند و از سواری مشکوک پیاده شده و به دل کوچه‌های تاریک زدند تا شاید از این طریق بتوانند از چنگ پلیس خلاص شوند. اما کار از کار گذشته و دست تقدیر، این مجرمان را که هنوز علت فرارشان مشخص نبود به آخر خط رسانده بود. طولی نکشید که متهمان متواری در دام مأموران کلانتری شهید هاشمی نژاد که حالا تعدادشان بیشتر شده بود گیر افتادند. به گفته فرمانده انتظامی مشهد بعد از انتقال متهمان به کلانتری شهید هاشمی نژاد مشخص شد که عامل سرقت‌های سریالی خودرو‌ها در خیابان‌های شهید کامیاب، مطهری شمالی، شهید کریمی، عبادی و شهید کاشانی این ۲ مرد جوان هستند.

به گفته سرهنگ عباس صارمی ساداتی یکی از متهمان این پرونده که ۱۰ سابقه کیفری در پرونده خود دارد و بار‌ها به زندان افتاده در اعترافاتش به ۲۰ فقره سرقت خودرو اشاره کرده است. این سارق سابقه دار که گرداننده گروه دو نفره سرقت است در اظهاراتش مدعی شد که پس از دزدیدن خودرو‌های بدون تجهیزات امنیتی آن‌ها را به اطراف مشهد منتقل و پس از بازکردن قطعات قیمتی شامل کامپیوتر، رینگ و لاستیک، ضبط و پخش، باتری و باند، بدنه این سواری‌ها را در همان محل رها می‌کرده اند.

سرهنگ صارمی گفت: در تحقیقات بعدی مأموران ما مشخص شد که خودرو سواری که متهمان با آن از چنگ پلیس فرار کرده بودند هم سرقتی بوده است. متهمان به دام افتاده در ادامه تحقیقات پلیسی یک مال‌خر اموال مسروقه را معرفی کردند که این فرد نیز در اقدامی غافل‌گیرانه ساعتی بعد از پایان این عملیات شناسایی و دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی مشهد در ادامه به دستگیری چند دزد و مال خر اموال مسروقه دیگر اشاره کرد و گفت: مأموران کلانتری امام‌رضا (ع) هم در عملیاتی ضربتی و با همکاری یک مال باخته توانستند ۲ سارق حرفه‌ای خودرو را دستگیر کنند. این عملیات در حالی نتیجه داد که شاکی یکی از پرونده‌های سرقت خودرو در خیابان با افرادی روبه رو می‌شود که قصد فروش چند قطعه سرقتی خودرواش را داشتند. با اعلام این گزارش بلافاصله مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ مشهد وارد عمل شدند و ۲ متهم که با یک دستگاه سواری پی کی قصد فرار داشتند را دستگیر کردند.

سرهنگ صارمی در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به دستگیری گروه سارقان سریالی موتورسیکلت در مشهد، بیان کرد: این عملیات نیز از سوی مأموران کلانتری شهید آستانه پرست اجرا شد. در این عملیات مأموران پلیس توانستند در عملیاتی پوششی و اطلاعاتی رد یک سارق سریالی موتورسیکلت که از چندی پیش به دنبالش بودند را در منطقه خود بزنند. ضابطان قضایی کلانتری ۱۱ مشهد در این عملیات متهم را در حالی که قصد سرقت یک دستگاه موتورسیکلت را داشت، دستگیر کردند. با دستگیری این فرد که تاکنون به ۵ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرده است، ۲ همدست دیگر او نیز که از مال خران اموال مسروقه هستند شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس مشهد در پایان گفت: ۸ متهم دستگیر شده که سابقه کیفری در پرونده خود دارند و تاکنون به ۳۰ فقره سرقت و مال خری اعتراف کرده اند پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضایی و کشف دیگر جرائم احتمالی در اختیار دادسرا قرار گرفتند و با حکم قضایی راهی زندان شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->