اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است رئیس جمهور چین برقراری صلح جهانی را مسئولیت واشنگتن و پکن دانست رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران
سرخط خبرها

واکنش دو نماینده اصولگرای مجلس که به هتک حرمت رئیس جمهور متهم اند

  • کد خبر: ۴۷۹۱۶
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
  • ۱
واکنش دو نماینده اصولگرای مجلس که به هتک حرمت رئیس جمهور متهم اند
موضع صریح و روشن رهبر معظم انقلاب درباره هجمه‌ها به دولت و رئیس‌جمهور، پس از روز‌ها جنجال‌های بی‌نتیجه، اتمام حجتی تأمل‌برانگیز با مدعیان انقلابیگری و تأکید دوباره بر این گزاره مهم است که شرایط کشور اجازه ماجراجویی‌ها و رقابت‌های ویرانگر سیاسی را به هیچ گروه و شخصی نمی‌دهد.
زهرا اسکندریان | شهرآرانیوز؛ موضع صریح و روشن رهبر معظم انقلاب درباره هجمه‌ها به دولت و رئیس‌جمهور، پس از روز‌ها جنجال‌های بی‌نتیجه، اتمام حجتی تأمل‌برانگیز با مدعیان انقلابیگری و تأکید دوباره بر این گزاره مهم است که شرایط کشور اجازه ماجراجویی‌ها و رقابت‌های ویرانگر سیاسی را به هیچ گروه و شخصی نمی‌دهد. همین موضع‌گیری هم باعث شد واکنش‌های متفاوتی از سوی برخی نمایندگان مجلس دیده شود. به‌عنوان مثال یکی از عجیب‌ترین واکنش‌ها، واکنش نماینده سبزوار در مجلس بود.

آن‌طور که برنا نوشته است، در تماس با علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس، از او پرسیده شده است که در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، رهبری خطاب به کسانی که راه تخریب را در پیش گرفتند، تأکید کردند که حرمت هر ۳ قوه باید حفظ شود و توهین به مسئولان حرام است، نظر شما درباره اظهارات رهبری چیست؟ عنابستانی نیز در پاسخ گفته است: «قطعا توهین به رئیس‌جمهور بد است، اما روحانی نازک‌نارنجی شده است! رهبری که برای این توهین‌ها مصداق تعیین نکرده‌اند! این نماینده مجلس در ادامه این را هم اضافه کرده است که «حرف در مصداق است که چه کلامی هتک حرمت محسوب می‌شود یا نمی‌شود. توئیتم به روحانی را توهین نمی‌دانم. ان‌شاءا... همه با هم تمرین کنیم تا احترام یکدیگر را نگه داریم». او پیش از این در توئیترش با اشتراک یک عکس از رئیس‌جمهور حرف‌های توهین‌آمیزی نوشته بود.

عنابستانی که از مدیران احمدی‌نژادی به حساب می‌آید، پیش از این مشاور شهردار مشهد در زمان سیدصولت مرتضوی هم بود. او مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی، معاون استانداری این استان، فرماندار سبزوار و استاندار چهارمحال‌وبختیاری در دولت‌های احمدی‌نژاد بود. او از سخنان دراین‌باره عذرخواهی نکرد، اما نماینده دیگری که اعتقاد داشت باید رئیس‌جمهور را اعدام کرد، با صحبت‌های مقام معظم رهبری کمی پایش را عقب‌تر گذاشت.
 
مجتبی ذوالنوری، نماینده قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، در صفحه توئیتر خود نوشت: «باسمه‌تعالی، #تبعیت از فرامین الهی #رهبر_عزیز و، ولی امرم را از اوجب واجبات می‌دانم و تمام آبرو، هستی و وجود خود را در اطاعت اوامرش تقدیم می‌دارم. در چهارچوب #تکالیف_قانونی خود و #تدابیر معظم‌له لحظه‌ای از #احقاق_حقوق_مردم شریف غفلت نخواهم کرد.» او پیش از این نوشته بود: «جناب روحانی! اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام‌حسن (ع) با معاویه را خواست بیشتر مردم از امام ذکر می‌کنید، امروز اکثریت قاطع ملت ایران با کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمی‌شوند. با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزاربار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود.» غیر از عنابستانی و ذوالنوری، اردشیر مطهری و محمدعلی نقدعلی، مهم‌ترین نمایندگانی بودند که به‌شدت به دولت حمله کرده بودند و هم‌زمان برای استیضاح رئیس‌جمهور تلاش می‌کردند.
 
یکی از کانال‌های تندرو مخالف دولت هم با عذرخواهی از رئیس‌جمهور و انتقاد از کسانی که جایگزین رئیس‌جمهور را هم بعد از استیضاح مشخص کرده بودند، از آن‌ها خواست دیگر هیچ‌گاه حرف از رمزگشایی از سخنان رهبر انقلاب نزنند که خود رهبر انقلاب بار‌ها اعلام کرده‌اند دیدگا‌ه‌های خودشان را علنی می‌گویند. پیش از این موضوع استیضاح روحانی و تلاش برای رأی به بی کفایتی او مدت‌ها در مجلس مطرح بود که حدود ۶۰نفر از نمایندگان پای این طرح را امضا کردند و برخی تندتر پیش رفتند و از اعدام روحانی سخن گفتند. ماجرا آن‌قدر پرحاشیه و جنجالی شد که رهبر انقلاب در نخستین سخنرانی عمومی خودشان و در دیدار اعضای ستاد ملی کرونا با ایشان، از منتقدان دولت خواستند که به دولت هتک حرمت نکنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
مجلس و دولت جمع شود و فقط رهبر دستورات را ابلاغ کند اینجوری هم هزینه ها کم میشه هم وقت مردم و کشور تلف نمیشه چون عملاً رئیس جمهور و مجلس هیچ کاره اند و فقط دنبال بازیهای سیاسی و حزبی . کشور ما از نظر چارت تشکیلاتی اسلامی هست ولی از نظر عملی بسیار متفاوت است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->