سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک
سرخط خبرها

«ترس»، ردپای همه مردان رئیس جمهور آمریکا

  • کد خبر: ۴۸۸۶۷
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
«ترس»، ردپای همه مردان رئیس جمهور آمریکا
درباره کتابی که رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی اخیر، یادآوری اش کردند
به گزارش شهرآرانیوز؛ حساب توئیتری منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، با انتشار تصویری از کتاب «ترس» به‌نوشته «وودوارد»، سخنان رهبر انقلاب را بازنشر کرد. در حساب توئتیری ایشان آمده است: «آمریکا به‌شدت دچار انحطاط است. این حرف خود نویسندگان داخل آمریکاست. در این سال‌ها چند کتاب نوشته‌اند که پرده‌ها را بالا می‌زند! یکی از این کتاب‌ها را که به فارسی ترجمه شده است، خواندم. کتاب پر از شواهد انحطاط آمریکاست، تمام کتاب نشان‌دهنده انحطاط نظام سیاسی آمریکا با حرکات رئیس‌جمهور آمریکاست».

کتاب ترس کتابی است که رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی روز ۱۳ آبان امسال هم به آن اشاره کردند و در آن به اوضاع کاخ سفید در دوران ترامپ پرداخته شده است. «ترس» نگاهی ترسناک به داخل کاخ سفید ترامپ می‌اندازد. نویسنده کتاب شرحی واقع‌بینانه و مستند از دولت ترامپ ارائه می‌کند و برای نخستین‌بار واقعیت‌هایی را بیان می‌کند که تاکنون در جایی مطرح نشده است. یکی از این وقایع، نقشه ترور بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، و کیم‌جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی، است. این کتاب که به‌گفته منتقدان، همچون بختکی بر کاخ سفید ترامپ سایه افکنده است، براساس صد‌ها ساعت مصاحبه و همچنین براساس اسناد دولتی و خصوصی نوشته شده است.
 
«سایمون اند شوستر»، ناشر کتاب، اعلام کرده که در همان هفته اول انتشار، بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نسخه از این کتاب به فروش رفته است. باب وودوارد، نویسنده کتاب، هم یک روزنامه‌نگار هفتادوهفت‌ساله اهل ایالات متحده آمریکاست. او و کارل برنستین، ۲ خبرنگار واشنگتن‌پست، نقش اصلی در فاش‌شدن رسوایی واترگیت و استعفای نیکسون، رئیس‌جمهور آمریکا، داشتند. این گزارش با نام «تمام مردان رئیس‌جمهور» منتشر شده بود.

وودوارد، نویسنده کتاب، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، را در این کتاب فردی «دمدمی‌مزاج»، «عصبی»، «بی‌سواد» و دچارترس و بدگمانی (پارانویا)، معرفی کرده است. وی همچنین در اثر تحقیقی خود نوشته است که مشاوران و اطرافیان ترامپ همواره کنترلش می‌کنند تا او حرکت نابجایی نکند.
 
در بخشی از این کتاب درباره دستور قتل بشار اسد آمده است: پس از حمله شیمیایی در سوریه در ماه آوریل۲۰۱۷ که به دولت بشار اسد نسبت داده شد، دونالد‌ترامپ با جیمز متیس، وزیر دفاع، تماس گرفته و از تمایل خود به کشتن بشار اسد سخن گفته است. به نوشته وودوارد، رئیس‌جمهور آمریکا در این مکالمه گفته است: «بکشیمش! برویم وسط آن‌ها و دخلشان را بیاوریم!»

جیمز متیس پس از این مکالمه رو به یکی از مشاوران خود می‌کند و می‌گوید: «ما هیچ کاری نمی‌کنیم. باید بسیار سنجیده‌تر از این عمل کنیم.» وزیر دفاع آمریکا همچنین بعد از یک جلسه با دونالد ترامپ درباره امنیت ملی و حضور نظامی در شبه‌جزیره کره درحالی‌که عصبانی بوده، به اطرافیان خود گفته است: «رئیس‌جمهور مثل یک کودک دبستانی کلاس پنجم‌ششم رفتار می‌کند.»
 
در کتاب وودوارد درباره جان‌کلی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، آمده که وی به‌شدت و به دفعات اظهار ناامیدی کرده است. این درحالی است که کلی به‌عنوان نزدیک‌ترین فرد به ترامپ در کاخ سفید شناخته می‌شود. او در یک جلسه کوچک درباره ترامپ گفته است: «او احمق است. حرف‌زدن با او در هر زمینه‌ای بی‌فایده است. به کلی رد داده است. اینجا رسما دیوانه‌خانه است. اصلا ما اینجا چه کار می‌کنیم؟ این بدترین شغلی است که من تا کنون داشته‌ام.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->