واژگونی خودرو در محور نیشابور- کاشمر هفت مصدوم بر جای گذاشت حمله با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه چیز درباره تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ + راهنما آخرین خبرها از پرونده ربایش «یسنا»، دختر کلاله‌ای | ۴ متهم دستگیر شده‌اند آخرین خبر‌ها از وضعیت مناطق سیل‌زده خراسان‌ جنوبی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمدید زمان مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ بی‌ثباتی در کارخانه انسان‌سازی! انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر چطور با مصرف کافئین دچار مسمومیت می‌شویم؟ تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید ۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت | روش‌هایی که برای درمان مسمومیت معجزه می‌کنند کاهش فشار خون با ایستادن بیشتر! چرا بعد از خوردن غذا شکم باد می‌کند؟ | علل نفخ بعد از خوردن غذا را بشناسید چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ ریواس؛ نوبرانه بهاری که می‌تواند مضر هم باشد! چگونه در گرما از پا‌ها مراقبت کنیم؟ هلال احمر از امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در سیل ۲۰ استان کشور خبرداد بارش باران و لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی (۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهادت یکی دیگر از مرزبانان در بانه
سرخط خبرها

فوت‌وفن‌های رنگ ‌کردن مو را بیاموزیم

  • کد خبر: ۴۹۰۱۵
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
فوت‌وفن‌های رنگ ‌کردن مو را بیاموزیم
آمار‌ها نشان می‌دهد بیش از ٩٠ درصد خانم‌ها و حدود ۵ درصد آقایان برای پوشاندن مو‌های سفید یا زیباترشدن و ایجاد‌کردن یک تغییر کوچک در چهره‌شان از رنگ مو استفاده می‌کنند که به‌دلیل پایداری و طیف رنگ بیشتر و زیباتر، معمولا تمایل به استفاده از رنگ‌های شیمیایی بیش از گیاهی و طبیعی است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ آمار‌ها نشان می‌دهد بیش از ٩٠ درصد خانم‌ها و حدود ۵ درصد آقایان برای پوشاندن مو‌های سفید یا زیباترشدن و ایجاد کردن یک تغییر کوچک در چهره شان از رنگ مو استفاده می‌کنند که به دلیل پایداری و طیف رنگ بیشتر و زیباتر، معمولا تمایل به استفاده از رنگ‌های شیمیایی بیش از گیاهی و طبیعی است. برای همین، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند به آرایشگاه‌ها مراجعه کنند تا حرفه ای‌تر موهایشان رنگ شود. ازاین رو، قصد داریم در این مطلب به کمک اعظم انارکی، یکی از آرایشگران حرفه‌ای و باسابقه، فوت وفن‌های رنگ کردن مو را برایتان بازگو کنیم تا نیازی نباشد در این روز‌های کرونایی و با این شرایط اقتصادی، برای رنگ کردن موهایتان هزینه اضافی بپردازید.

 

چقدر به صرفه است؟

مثل همیشه اجازه بدهید بحثمان را با با گشت و گذاری در بازار و قیمت گیری شروع کنیم تا راحت‌تر متوجه شویم که رنگ کردن مو‌ها در خانه برایمان چقدر صرفه اقتصادی دارد.
 
فوت و فن رنگرزی زلف
 

اگر بخواهید خودتان در خانه موهایتان را رنگ کنید، همه هزینه‌ای که برای این منظور می‌پردازید پول خرید رنگ و اکسیدان خواهد بود، ولی اگر به آرایشگاه بروید، هزینه‌ای به اسم اجرت یا دستمزد آرایشگر هم به آن اضافه خواهد شد و بسته به منطقه‌ای که آرایشگاهتان در آن قرار دارد، باید هزینه‌ای بین ۴۰ تا ۷۰۰ هزار تومان برای یک رنگ ساده کنار بگذارید.
معمولا برای یک نوبت رنگ کردن مو، به یک تیوپ صدگرمی از رنگ دلخواهتان و یک اکسیدان صدوپنجاه گرمی نیاز دارید که بسته به حجم مو استفاده می‌شود.

آرایشگران با توجه به درخواست شما معمولا از رنگ‌های ترکیبی برای زیباتر شدن رنگ مو استفاده می‌کنند.
اگر به دنبال جایی می‌گردید که تنوع بالایی از رنگ‌ها و قیمت‌های مناسب را در آنجا بیابید حتما به بازار لوازم آرایشی بهداشتی مجد (واقع در بولوار قرنی) سربزنید.

 

چطور حرفه‌ای رنگ کنیم؟

برای استفاده از هر رنگی حتما بروشور داخل آن را بخوانید، ولی اگر رنگ طریقه استفاده خاصی ندارد، هر ۱۰۰ گرم آن را با ۱۵۰ گرم اکسیدان مخلوط کنید و با استفاده از برس، موهایتان را رنگ بزنید. اگر موهایتان هنوز خیلی سفید نشده است، رنگ زدن را از پشت سر و اگر سفیدی موهایتان زیاد شده است از جلو سر شروع کنید.
 
رنگ باید به صورت یکنواخت همه قسمت‌های موهایتان را بپوشاند. برای همین، باید مو‌ها را با یک گیره دسته کنید و به آرامی جدا کنید و رنگ بزنید. رنگ زدن را از ساقه مو شروع کنید و به سمت ریشه تا یک سانتی متری آن بروید. ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بعد هم ریشه‌ها را رنگ بزنید. معمولا بیشتر مو‌ها در مدت ۴۵ دقیقه رنگ می‌گیرند. در طول این مدت، از یک نایلون برای پوشاندن موهایتان استفاده کنید تا گرمای حاصل از تنفس پوست سرتان به رنگ پذیری بهتر مو‌ها کمک کند.
 
نکته: رنگ‌های فانتزی مانند شرابی، عسلی و بنفش با چند بار شستن از بین می‌روند. برای ثابت شدن، باید چند بار رنگ را تکرار کرد. کسی که از این نوع رنگ‌ها استفاده می‌کند باید بداند که تا مدتی نباید از رنگ‌های روشن برای رنگ کردن موهایش استفاده کند. برای این هدف، باید از روش دکلره استفاده کرد که اصلا توصیه نمی‌شود.
 
نکته: اکسیدان‌ها درجه بندی دارند. یعنی متناسب با رنگ مویی که می‌خواهید از کار درآید و میزان سفیدی موهایتان باید از درجه خاصی از آن‌ها استفاده کنید؛ بنابراین قبل از خرید اکسیدان حتما از فروشنده مشاوره بگیرد.
 
نکته: ما ایرانی‌ها رنگدانه‌های قرمز زیادی روی موهایمان داریم؛ بنابراین چند بار اولی که موهایمان را رنگ می‌کنیم، طبیعی است که موهایمان کمی به قرمزی بزند.
 
نکته: پس از گذشت یک ماه که موهایتان رشد کرد، فقط ریشه مو‌ها را رنگ بزنید، چون رنگ زدن زیاد به سلامت مو‌ها آسیب می‌زند.
 
نکته: اگر موهایتان خشک و شکننده شده است حتما از شامپو‌های مخصوص مو‌های رنگ شده و ماسک و سرم مو استفاده کنید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->