جاری شدن سیل در بغلان افغانستان ۵۰ کشته بر جای گذاشت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید فرمانده مرکزی ارتش آمریکا از مرزهای پاکستان و افغانستان مقامات طالبان و سفیر چین به معدن «مس عینک» رفتند لباس محلی افغانستان بر تن مجید مرتضایی + عکس طالبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را تحریم کرد جمهوری خواهان آمریکا خواستار توضیح وزیر دفاع در رابطه با تناقض در گزارش حمله به فرودگاه کابل شدند تاکید بر ضرورت تدوین برنامه مشترک استان‌های مرزی برای تسهیل تجارت با افغانستان محدودیت پخش یک شبکه خبری ماهواره‌ای در افغانستان از سوی طالبان ویدئو | ارائه خدمات درمانی به ۱۵ هزار بیمار خاص افغانستانی در خراسان رضوی آخرین وضعیت ثبت‌نام اتباع خارجی در سال تحصیلی پیش‌رو رئیس شرکت برق افغانستان: بدهی واردات برق از ایران را پرداخت کرده‌ایم کاظمی قمی در گفتگو با شهرآرانیوز: به دنبال صدور ویزای رایگان برای اتباع افغانستان در دهه کرامت هستیم گلشهر مشهد، نماد نوع‌دوستی ایرانیان کاظمی‌قمی در مشهد | اولین جلسه هماهنگی استانداران استان‌های همجوار با افغانستان در مشهد برگزار شد + فیلم از سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلاری طالبان در چابهار چه می‌دانیم؟ افغانستان و ترکمنستان ۱۳ قرارداد تجاری به امضا رساندند فوتسال افغانستان در جدیدترین رده‌بندی فیفا در جایگاه سی‎‌ام قرار گرفت قوانین مربوط به ورود غیرقانونی مهاجرین؛ ناقص و نیازمند بازنگری محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد خسارات جانی و مالی سیل در افغانستان | ۱۶ تن جان باختند + عکس
سرخط خبرها

حمایت تمام قد مقامات ایرانی از صلح در افغانستان

  • کد خبر: ۴۹۲۶۵
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
حمایت تمام قد مقامات ایرانی از صلح در افغانستان
مقامات عالی رتبه کشورمان در دیدار با نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان که به تهران سفر کرده با تاکید بر اهمیت صلح و ثبات در افغانستان افزودند که ایران تمام قد در کنار دولت و ملت افغانستان ایستاده است.

به گزارش شهرآرانیوز - دبورا لاینز، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان و رئیس یوناما که در راس هیاتی جهت رایزنی در خصوص مسائل افغانستان به تهران سفر کرده با مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، معاون وزیر خارجه، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل و مشاور وزیر امور خارجه و نماینده ویژه افغانستان دیدار کرد.

 

حمایت تمام قد مقامات ایرانی از صلح در افغانستان

 

ایران در کنار دولت و ملت افغانستان ایستاده است

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در دیدار با دبورا لاینز نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان اظهارداشت: دو ملت ایران و افغانستان اشتراکات فراوان تمدنی، تاریخی و فرهنگی با یکدیگر دارند و ایران در کنار دولت و ملت افغانستان ایستاده است و حمایت‌های لازم را به عمل خواهیم آورد و باید برای جلب حمایت‌های بین‌المللی در کنار سازمان ملل گام برداشت.

 

 ولایتی افزود: سازمان ملل متحد همواره تلاش کرده است تا صلح در افغانستان برقرار شود و جمهوری اسلامی ایران نیز به‌عنوان همسایه مهم افغانستان همواره بر لزوم برقراری صلح در این کشور تأکید کرده و در این جهت حمایت‌های لازم را به عمل آورده است و آمادگی لازم را برای همکاری در ایجاد صلح و ثبات در این کشور خواهد داشت.

 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ادامه داد: ملت بزرگ افغانستان توانمند، شجاع و  دارای آگاهی لازم هستند و سرنوشت کشور را خودشان به خوبی تعیین و رقم خواهند زد. روابط نزدیکی میان ایران و افغانستان وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران همواره از صلح، ثبات و مذاکرات طرف‌های افغانستانی حمایت نموده و خواهد نمود.

 

حمایت تمام قد مقامات ایرانی از صلح در افغانستان

 

حفاظت از دستاوردهای ملت افغانستان در جریان مذاکرات صلح اهمیت دارد

سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه هم در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان با اشاره به روابط نزدیک ایران و افغانستان بار دیگر حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند صلح با مالکیت دولت افغانستان و مشارکت تمام گروه‌های سیاسی از جمله طالبان را مورد تصریح قرار داد و بر لزوم حفاظت از دستاوردهای مردم افغانستان در دو دهه گذشته به‌ویژه قانون اساسی و ساختارهای دموکراتیک آن کشور و اهمیت توجه به حقوق اقلیت‌های قومی و مذهبی و حقوق زنان در جریان مذاکرات صلح تاکید کرد.

 

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان افزود: مساله افغانستان راه‌حل نظامی ندارد و با اشاره به مشکلات ایجادشده برای مردم افغانستان در اثر رویکردهای اشتباه و سیاست یک‌جانبه‌گرایانه دولت آمریکا در ارتباط با روند صلح در آن کشور و جایگاه سازمان ملل به‌عنوان تسهیل‌کننده بی‌طرف گفت‌وگوهای صلح در گذشته، نقش یوناما برای کمک به پیشبرد گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و میزبانی مشورت‌های بین‌المللی را مهم دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با آن سازمان در این خصوص را اعلام کرد.

 

خانم لاینز نیز در این ملاقات با اشاره به نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت و مردم افغانستان، آمادگی سازمان ملل برای کمک به پیشبرد روند صلح در افغانستان را اعلام کرد.

 

رئیس یوناما همچنین با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های اقتصادی برای توسعه زیرساخت‌های افغانستان و کمک به بهبود وضعیت معیشت مردم آن کشور، اقدامات گذشته جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را مهم دانست و ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توسعه این‌گونه همکاری‌ها را مورد تاکید قرار داد.

 

حمایت تمام قد مقامات ایرانی از صلح در افغانستان

 

ایران صلح در افغانستان را صلح و امنیت خود می‌داند

محمد ابراهیم طاهریان، مشاور وزیر امور خارجه و نماینده ویژه افغانستان در دیدار با خانم لاینز بر لزوم ایفای نقش پر رنگ تر سازمان ملل و دبیر کل این سازمان در جهت کمک به پیشبرد گفت‌وگوهای درون افغانی و مشورت‌های بین‌المللی در خصوص افغانستان تاکید کرده و حمایت و آمادکی کشورمان برای همکاری با سازمان ملل در این ارتباط را اعلام کرد.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران صلح و امنیت افغانستان را صلح و امنیت خود می‌داند حمایت کشورمان از روند صلح با مالکیت و هدایت افغان‌ها را مورد تاکید قرار داد.

 

خانم لاینز نیز با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم افغانستان و تلاش‌های کشورمان برای کمک به حل مشکلات آن کشور، آمادگی سازمان ملل برای ایفای نقش موثر جهت پیشبرد روند صلح و همکاری با کشورهای منطقه در جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی افغانستان را اعلام کرد.

 

در این ملاقات طرفین همچنین از افزایش خشونت‌ها در افغانستان در ظرف سه ماه گذشته ابراز نگرانی کرده و خواهان کاهش خشونت و جلوگیری از تلفات غیر نظامیان شدند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->