حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد تحلیلگر نظامی صهیونیست: قیامت را به چشم دیدیم امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم اطلاعیه جدید فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس به شهادت رسید + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان واکنش امیرعبداللهیان به ساقط شدن ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نخواهد گرفت لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم | اوضاع جبهه شمالی خطرناک است فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟
سرخط خبرها

ظریف: منتظر رفتار و اقدامات دولت جدید آمریکا هستیم

  • کد خبر: ۴۹۳۹۴
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸
ظریف: منتظر رفتار و اقدامات دولت جدید آمریکا هستیم
وزیر امورخارجه ایران درباره وضعیت برجام با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا گفت: همه چیز به نوع رفتار ایالت متحده بستگی دارد و ما منتظر اقدامات آنان هستیم.
به گزارش شهرآرانیوز، «محمدجواد ظریف» شامگاه سه‌شنبه و در بدو ورود به اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: وضعیت آینده توافق هسته‌ای به رفتار ایالات متحده آمریکا بستگی دارد.

وی درباره پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: شخصیت‌ها مطمئنا مهم هستند، اما آنچه حائز اهمیت است رفتار‌ها و اقدامات است و جمهوری اسلامی منتظر دیدن این اقدامات از جانب دولت جدید آمریکا است.
 
پاکستان، همسایه ویژه ایران

ظریف در بخش دیگری از سخنان خود به خبرنگاران درباره اهداف سفر به اسلام‌آباد گفت: ما با پاکستان به‌عنوان یک همسایه بسیار ویژه گفت‌وگو‌هایی مستمری داریم و این رایزنی‌ها به‌صورت دوره‌ای انجام می‌شود.

وی با اشاره به تأخیر در روال گفت‌وگو‌های مستمر دو کشور به دلیل همه‌گیری جهانی کرونا گفت: امروز بسیار خرسندیم که مجدد فرصت سفر به اسلام‌آباد را داریم.

وزیر امورخارجه ایران گفت: موضوعاتی از قبیل روابط دوجانبه، همکاری‌های مرزی، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله افغانستان را با دوستان پاکستانی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌دهیم.

وی تأکید کرد: وضعیت جهان اسلام موضوع و نگرانی مشترک تهران و اسلام‌آباد است و هر دو کشور در قبال عادی‌سازی روابط برخی کشور‌ها با رژیم صهیونیستی آن را با حساسیت دنبال می‌کنند.

ظریف افزود: در بحث موضوعات جهانی نیز رایزنی‌ها ادامه دارد، ایران و پاکستان همواره از نزدیک با یکدیگر همکاری کرده‌اند و در فرصت فعلی نیازمند است این همکاری‌ها بررسی شود.

استفاده مطلوب از ظرفیت‌های ایران-پاکستان

ظریف درباره سطح فعلی روابط جمهوری اسلامی ایران با پاکستان به‌ویژه در حوزه اقتصادی و بازرگانی گفت: ما از این مناسبات راضی هستیم، اما معتقدیم که ظریفت‌های دو کشور فراتر از وضعیت فعلی است.
وی تأکید کرد: ظرفیت‌های دو کشور همسایه به ویژه در حوزه تجارت بیشتر از آن چیزی که ایران و پاکستان توانسته‌اند از آن استفاده کنند.

لزوم اتحاذ موضع مشترک علیه سازش با رژیم صهیونیستی

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به توطئه عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل توسط برخی از کشور‌های منطقه گفت: این سفر به ما فرصت تبادل نظر و همفکری با برادران پاکستانی را فراهم می‌کند.
وی افزود: نشست آتی سازمان همکاری اسلامی در کشور نیجر را پیش رو داریم بنابراین لازم است تا علیه طرح سازش با رژیم صهیونیستی دیدگاه و مواضع مشترک اتخاذ شود.

براساس این گزارش؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس یک هیئت سیاسی و اقتصادی برای رایزنی با مقام‌های بلندپایه پاکستان ساعاتی پیش وارد «اسلام‌آباد» پایتخت این کشور شد.

ظریف در این سفر دو روزه با «عمران‌خان» نخست وزیر، «شاه محمود قریشی» وزیر امورخارجه و ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور دیدار خواهد کرد.

سخنرانی در نشست اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد (ISSI) از دیگر برنامه‌های ظریف در اسلام‌آباد خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->