وقوع انفجار در کابل (۹ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی
سرخط خبرها

قدردانی اشرف غنی از همکاری ایران برای مبارزه با کرونا

  • کد خبر: ۴۹۳۷۷
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
قدردانی اشرف غنی از همکاری ایران برای مبارزه با کرونا
رییس جمهور افغانستان در نشست آنلاین سازمان همکاری شانگهای از جمهوری اسلامی ایران که در دوره همه‌گیری ویروس کرونا مرزهای خود با افغانستان را باز گذاشت تا این کشور دچار کمبود مواد غذایی و کالای تجاری نشود، قدردانی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - محمد اشرف غنی امروز سه شنبه طی سخنانی از طریق ویدئو کنفرانس گفت که جمهوری اسلامی ایران در دوران همه گیری ویروس کرونا مرزهای خود را با افغانستان باز نگاه داشت و این همکاری باعث شد مواد غذایی و دیگر کالاهای بازرگانی در افغانستان در دسترس باشد.

 

وی با اشاره به نقش افغانستان به عنوان چهارراه ترانزیتی منطقه، پیشرفت پروژه راه آهن هرات- خواف را اتفاقی مهم برای رسیدن به این هدف خواند.

 

غنی در ادامه با تقدیر از کشور هند که هنگام گسترش ویروس کرونا در افغانستان یکصدهزار تن گندم را از طریق بندر چابهار برای مردم افغانستان فرستاد، گفت: این همکاری‌ها باعث شد افغانستان با پنج میلیون خانواده که ۹۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهد، دچار کمبود مواد غذایی نشود.

 

رییس جمهوری افغانستان همچنین از کشورهای مسیر راه لاجورد نیز قدردانی کرد که با فعال نگهداشتن راه آهن در این مسیر و واردات کالاهای تجاری به افغانستان موجب شدند این کشور در بخش مبارزه با کرونا بهتر عمل کند.

 

غنی در ادامه سخنانش از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای خواست که این کشور را در رسیدن به صلح پایدار و همه جانبه یاری کنند.

 

وی همچنین با انتقاد از فعالیت‌های گروه طالبان گفت که آنها خلاف تعهد خود عمل کردند و نه تنها اقدام به کاهش خشونت نکردند بلکه خشونت‌ها را افزایش داده‌اند.

 

غنی گفت که نیروهای افغانستان برای دفاع از کشور آماده هستند و نیروهای ویژه ارتش در امر دفاع از کشور فعالیت می‌کنند.

 

وی افزود که ۹۷ درصد عملیات‌ها علیه تروریست‌ها را آنها هدایت و عملیاتی می‌کنند و ۴۸ درصد منابع مالی افغانستان نیز صرف این نیروها برای مقابله با تروریست ها می‌شود.

 

اشرف غنی تأکید کرد که گروه طالبان حمایت تنها چهار تا هشت درصد مردم را همراه دارند و مردم افغانستان از آنها حمایت نمی‌کنند.

 

بیستمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) امروز سه شنبه با میزبانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و حضور حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به صورت مجازی آغاز شد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->