ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

معرفی بردگیم «کارکاسونه» | قلمروتان را کاشی به کاشی بسازید

  • کد خبر: ۴۹۵۴۶
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
معرفی بردگیم «کارکاسونه» | قلمروتان را کاشی به کاشی بسازید
تفکر راهبردی، آینده‌نگری و برنامه‌ریزی. این‌ها عناصری هستند که باید برای پیروزی در بردگیم «کارکاسونه» به آن توجه داشته باشید.
ایمان فروزان نیا | شهرآرانیوز؛ تفکر راهبردی، آینده‌نگری و برنامه‌ریزی. این‌ها عناصری هستند که باید برای پیروزی در بردگیم «کارکاسونه» به آن توجه داشته باشید. در «کارکاسونه» جدال بر سر ایجاد قلمرو‌های مختلف و گسترش آن‌هاست. این بازی پر است از جاده‌ها، کلیسا‌ها و قلعه‌هایی که شما باید آن را تصاحب کنید.

معرفی بردگیم «کارکاسونه» | قلمروتان را کاشی به کاشی بسازید

 

تلفیق کاشی‌گذاری و راهبرد

کارکاسونه (Carcassonne) یک بردگیم معروف در سبک کاشی‌گذاری است. در این بازی، شما کاشی‌های مختلفی را که هرکدام قطعه‌ای از یک سرزمین پادشاهی است، به‌صورت تصادفی برمی‌دارید و در کنار هم وسط زمین بازی قرار می‌دهید. کاشی‌هایی که برداشته می‌شوند، شامل تکه‌ای از یک شهر، جاده، کلیسا، زمین کشاورزی یا ترکیبی از آن‌ها هستند که باید بر اساس ضابطه‌های بازی به هم متصل شوند.

تا اینجا بازی فقط حالت خانه‌سازی دارد، ولی شما تعدادی آدمک با نام «میپل» هم دارید. وقتی یک کاشی را در محل خودش قرار دادید، میپل را روی کاشی قرار می‌دهید. اگر آدمک روی بخش داخل شهر قرار بگیرد، نقش یک شوالیه را برای تصاحب امتیاز آن شهر بازی می‌کند، اگر روی قسمت جاده قرار بگیرد، در نقش یک راهب است، اگر روی کلیسا باشد، در نقش یک کشیش و اگر در زمین‌های کشاورزی باشد، به‌عنوان کشاورز به شما در کسب امتیازات مختلف کمک می‌کند. اما باید توجه داشته باشید که تعداد آن‌ها محدود و محل انجام کار، بسیار متنوع و زیاد است. پس باید مدیریت خیلی خوبی روی آن‌ها داشته باشید تا بیشترین امتیاز از آن شما باشد.

در طول بازی کارکاسونه بازیکنان رقابتی تنگاتنگ در به‌دست آوردن کامل یک شهر، جاده و دیگر مکان‌های بازی دارند. یک شهر زمانی تکمیل‌شده به حساب می‌آید که دیوار‌های آن به‌طور کامل کشیده شده باشند و هیچ جای خالی در آن دیده نشود. آن‌گاه بازیکنی که بیشترین شوالیه را در آنجا دارد، صاحب همه امتیازات آن شهر است. پس باید قبل از اینکه رقیبانتان شما را از شهری که در حال ساختش هستید بیرون کنند، به فکر چاره باشید. این قوانین کارکاسونه را به یک بازی راهبردی و فکری مهیج تبدیل می‌کند که شانس در آن نقش کمی دارد.


معرفی بردگیم «کارکاسونه» | قلمروتان را کاشی به کاشی بسازید

معروف و محبوب در دنیا

کارکاسونه با فروش بیش از ۱۰ میلیون نسخه در جهان، جزو پرفروش‌ترین بازی‌های دنیا به حساب می‌آید. ساخت بازی مثل بسیاری از بازی‌های درجه یک دنیا مدیون نبوغ یک طراح بازی آلمانی است. یک انتشارات آلمانی بازی را برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۰ منتشر کرد و بعد از آن انتشارات معروف Z man games بازی را به انگلیسی برگرداند و در یک چشم برهم‌زدن بازی شهرت جهانی پیدا کرد.

بازی کارکاسونه جوایز فراوانی ازجمله جایزه معروف Spiel des Jahres سال ۲۰۰۱ را دریافت کرده است. کارکاسونه در دسته‌بندی بردگیم‌ها یک بازی خانوادگی به حساب می‌آید و در سایت معتبر بردگیم‌گیک رتبه ۱۲ را در این دسته‌بندی کسب کرده است و به همراه بازی کتان (که پیش‌تر در همین صفحه آن را معرفی کردیم) بیشترین رأی کاربران به یک بردگیم را از آن خود کرده‌اند.

این بردگیم اسمش را از یک شهر قدیمی در زمان قرون وسطا در جنوب فرانسه گرفته است. چندسال قبل یک نسخه ایرانی از این بازی به نام «کادوس» هم منتشر شد که حالا دیگر در بازار نیست و ناشران ایرانی بازی را با همان نام کارکاسونه بازنشر کرده‌اند. این بازی برای تعداد ۲ تا ۵ بازیکن طراحی شده است، اما با وجود اکسپنشن‌هایی که در نسخه اصلی هست، تعداد بازیکنان می‌تواند تا ۸ نفر ارتقا پیدا کند. برای بازی کارکاسونه تعداد زیادی اکسپنشن یا «توسعه» ساخته شده است که داستان‌های جانبی و امکانات متفاوتی به بازی اضافه می‌کنند. اگر خواستید نسخه ایرانی این بازی را بخرید، به جعبه بازی دقت کنید و بگردید که آیا این بسته‌های «توسعه» در بازی هستند یا نه.

 

معرفی بردگیم «کارکاسونه» | قلمروتان را کاشی به کاشی بسازیدمشخصات بازی

رده سنی: بیشتر از ۸ سال

زمان بازی: ۴۰ دقیقه

تعداد نفرات: ۲ تا ۵ نفر

قیمت نسخه خارجی: ۴۵۰ هزار تومان

قیمت نسخه ایرانی: ۲۰۰ هزار تومان
 
 


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->