«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

«اسپای‌فال»، یک بازی مافیایی با ریتم تند و سؤال‌وجواب فراوان

  • کد خبر: ۴۷۶۵۳
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
«اسپای‌فال»، یک بازی مافیایی با ریتم تند و سؤال‌وجواب فراوان
بردگیم «اسپای‌فال» (spyfall) حس‌وحال مافیا را دارد؛ با دردسر کمتر، سرعت بیشتر و مچ‌گیری از جنس سؤال‌وجواب‌های کوتاه. این بازی برای آن‌هایی که بازی‌هایی با موضوع مافیا را دوست دارند، ولی از مافیای کلاسیک خسته شده‌اند، یک هدیه بی‌نظیر است.
ایمان فروزان نیا | شهرآرانیوز - اگر با بازی مافیا حال می‌کنید و در جمع‌های دوستانه سراغ آن می‌روید، بدون شک از بازی اسپای‌فال (spyfall) هم لذت خواهید بود. این بازی نسخه‌ای ساده‌تر از مافیاست که در آن هر دست بازی درنهایت ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و خبری از بحث‌های بسیار طولانی و سردردکننده نیست، اما در عین حال بازی جذابیت و هیجان بازی‌های مافیایی را هم دارد؛ بنابراین اگر دنبال یک بردگیم راحت، سریع و سرگرم‌کننده می‌گردید، دارید مطلب درستی را می‌خوانید.
 
«اسپای‌فال»، یک بازی مافیایی با ریتم تند و سؤال‌وجواب فراوان
 
در شروع بازی به همه بازیکن‌ها کارتی مخصوص داده می‌شود. روی همه این کارت‌ها به‌جز یکی، نام یک محل حک شده است. آن کارت استثنا، جاسوس را مشخص می‌کند. هدف بازی این است که در زمان مشخص‌شده که طبق قانون بازی ۱۰دقیقه است، بازیکن‌ها جاسوس را پیدا کنند یا جاسوس کشف کند دیگر بازیکن‌ها همگی در چه لوکیشن و محلی هستند.
 
به محض پخش‌شدن کارت‌ها و راه‌انداختن زمان‌سنج، بازیکن پخش‌کننده باید به انتخاب خودش از بازیکنی دیگر سؤال کند. سؤال‌ها می‌توانند هر چیزی باشند و شخص پاسخ‌دهنده هم مجبور است حقیقت را بگوید، اما خبری از سؤال‌های ادامه‌دار نیست. کسی که به سؤال پاسخ می‌دهد، سؤال بعدی را می‌پرسد و همین روند ادامه پیدا می‌کند تا از بین جواب‌ها یا جاسوس لو برود یا لوکیشن. برای مثال فرض کنید لوکیشن درنظر گرفته‌شده «باغ‌وحش» باشد. در این صورت یکی از بازیکن‌ها ممکن است از دیگری بپرسد: «جایی که هستی حیوان دارد؟» این سؤال کار جاسوس را بسیار راحت می‌کند. سؤال بهتر شاید این باشد «جایی که هستی محدودیت سنی خاصی دارد؟» اگر این سؤال را از جاسوس بپرسید که از محل پشت کارت‌ها بی‌خبر است، ممکن است با جواب «بله» خودش را لو بدهد.

 
«اسپای‌فال»، یک بازی مافیایی با ریتم تند و سؤال‌وجواب فراوان

چند دست بازی کنید تا حرفه‌ای شوید

چالش اصلی این است که سؤال‌هایی بپرسید که در عین حال هم از ماهیت بازیکن‌های دیگر مطمئن شوید و هم اطلاعات زیادی در اختیار جاسوس قرار ندهید. بازی زمانی به پایان می‌رسد که ۱۰دقیقه تمام شود. آن وقت یا جاسوس لوکیشن را حدس می‌زند و در صورت درست حدس زدن برنده می‌شود (اگر اشتباه حدس بزند می‌بازد) یا رأی‌گیری می‌شود و اگر اکثریت بازیکنان جاسوس را درست تشخیص دادند، جاسوس می‌بازد. از بازی اسپای‌فال زمانی بیشتر لذت خواهید برد که روی تمام لوکیشن‌ها مسلط باشید. تنها در این صورت است که می‌توانید سؤال‌های انحرافی طرح کنید، مچ بقیه را بگیرید یا اگر جاسوس هستید، بفهمید بقیه دارند چه مکانی را از شما پنهان می‌کنند. این بازی برای آن‌هایی که ذهن منطقی دارند و می‌توانند درست استدلال کنند، بسیار لذت‌بخش و چالش‌برانگیز خواهد بود. در عین حال مثل مافیا می‌شود از روی زبان بدن، هل شدن و تناقض‌گویی هم مچ جاسوس را گرفت.
 

قیمت مناسب و امکان ساختن در خانه

اسپای‌فال تا چند وقت قبل قیمت نسبتا زیادی (در حدود ۴۰۰ هزار تومان) داشت و بازی کردنش در کافه‌بازی‌ها به‌صرفه بود، اما نسخه‌های جدید بازی با قیمت مناسب‌تری راهی بازار شده و خرید آن را منطقی کرده است؛ به‌خصوص که تکرارپذیری بازی بالاست و زود حوصله آدم را سر نمی‌برد و می‌شود سال‌ها بازی دورهمی شما باشد. البته ناگفته نماند که درست کردن کارت‌های بازی با کاغذ به‌راحتی در خانه امکان‌پذیر است و شما می‌توانید بازی را در خانه بسازید، اما به هر حال گرافیک و نظم و ترتیب کارت‌های بردگیم جذابیت بیشتری به بازی می‌دهد.

اسپای‌فال را می‌توانید به‌صورت آنلاین هم بازی کنید و شاید در روز‌های کرونایی بررسی این گزینه هم خالی از لطف نباشد.
 

 


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->