ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

معرفی بازی گروهی «سیطره کتان» | گل سر سبد بازار بُردگیم

  • کد خبر: ۳۳۰۲۰
  • ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
معرفی بازی گروهی «سیطره کتان» | گل سر سبد بازار بُردگیم
«سیطره کتان» از آن بازی‌هاست که باید در هر خانه‌ای باشد؛ از بس که شیرین و لذت‌بخش است و از همه مهم‌تر، هیچ‌وقت تکراری نمی‌شود. از آن بازی‌هایی است که می‌تواند گل سر سبد بازار بردگیم لقب بگیرد.
ایمان فروزان‌نیا | شهرآرانیوز؛ همه می‌دانند آلمانی‌ها در ساخت خودرو و ماشین‌آلات کارشان بیست است، ولی آن‌ها در طراحی بردگیم هم بی‌نظیر هستند. شاهد ادعایم همین بازی «کتان» است که می‌خواهم از آن برایتان بگویم. این بازی سال ۱۹۹۵ توسط «کلاوس توبر» آلمانی ابداع شده است. توبر یک دندان‌ساز پرکار بوده و برای رهایی از مشغله‌های روزمره به زیرزمین خانه‌اش پناه می‌برده و بردگیم‌هایی با جزئیات زیاد می‌ساخته است. کتان در حقیقت دنیایی بوده است برای سرگرم کردن کلاوس توبر؛ دنیایی که به گفته خودش «تن‌ها مال خود من بود». وقتی توبر بازی‌اش را به دوستانش نشان می‌دهد و با استقبال مواجه می‌شود، به فکر انتشار رسمی آن می‌افتد و بقیه ماجرا از دستش خارج می‌شود. بازی ناگهان محبوب می‌شود و توبر میلیونر. او در مصاحبه‌ای گفته است «من اصلا انتظار نداشتم این بازی تا این حد موفق از کار دربیاد.» از آن موقع تا حالا حدود ۵۰ میلیون نسخه از این بازی در دنیا به فروش رسیده و به ۳۰ زبان هم ترجمه شده است. در ایران این بازی با اسم «سیطره کتان» ترجمه و منتشر شده است، البته نسخه اصلی آن هم در سایت‌های فروش بازی موجود است، ولی قیمتش ۳ برابر نسخه ایرانی است و با توجه به کیفیت قابل قبول برخی نسخه‌های ایرانی، خرید نسخه خارجی توجیه چندانی ندارد.


بقا و توسعه در جزیره کتان


در بازی «سیطره کتان» شما در یک جزیره با منابع محدود گیر افتاده‌اید. شما تنها ساکنان این جزیره نیستید و باید با باقی افراد بر سر تصاحب منابع و ساخت و توسعه خانه و شهرتان رقابت کنید. این سناریوی ساده شروع یک بازی جذاب و بی‌نظیر است و به دلیل ساختارش هیچ‌وقت تکراری نمی‌شود. نقشه جزیره از ۱۹ قطعه ساخته شده است که شما هر دفعه می‌توانید آن‌ها را یک جور متفاوت بچینید. روی هر قطعه هم یک عدد بین ۲ تا ۱۲ قرار می‌گیرد که چینش آن اعداد هم اختیاری است و می‌توانید هرطور دوست داشتید آن‌ها را بچینید. با یک حساب سرانگشتی می‌توانید چندین‌هزار چینش مختلف برای نقشه بازی داشته باشید و این یعنی بازی هیچ‌وقت تکراری نخواهد شد. این ویژگی در بردگیم‌های کمی دیده می‌شود و همین موضوع «سیطره کتان» را به بازی‌ای تبدیل کرده است که زود دل آدم را نخواهد زد. کیفیت زمین و مهره‌ها در نسخه‌های ایرانی قدیم و جدید خیلی خوب است. البته در این بین نسخه‌هایی هم تولید شد که کیفیت خوبی نداشتند یا ایراد داشتند و بعد از یک دور عرضه به بازار اصلاح شدند. پس هنگام خرید، به‌خصوص اگر خواستید نسخه دست دوم بخرید، خوب نگاه کنید که کارت‌های بازی هم‌اندازه باشند و نقش‌های روی کارت و نقشه بازی واضح باشد.

 
هرچه خوبان همه دارند...

بعد از ساختار بازی و نقشه آن، قواعد بازی است که آن را جذاب می‌کند. «کتان» ترکیبی از شانس و مذاکره و استراتژی است. هم تاس دارد و باید برای آمدن تاس خوب دعا کنید، هم می‌توانید منابعتان را با آنچه دیگران در دست دارند تاخت بزنید. این بازی پر از چانه‌زنی و بازارگرمی است و در عین حال باید راهبرد درستی داشته باشید تا جلو توسعه رقیبانتان را بگیرید و زودتر از آن‌ها امتیاز لازم برای پیروزی را به دست بیاورید. بازی جزئیات بیشتری دارد، مثل کارت شانس، بندرگاه، امتیاز ویژه برای راه‌سازی و ساخت ارتش و این‌طور چیز‌ها که به جذابیت بازی اضافه کرده است. حرف‌هایم را این‌طور تمام کنم که دوران بردگیم بازی کردن هرکسی به ۲ برهه تقسیم می‌شود؛ قبل از کتان و بعد از کتان! بعد از انجام این بازی خیلی از بردگیم‌ها از چشمتان خواهد افتاد و سطح سلیقه و توقعتان از بردگیم‌ها بالا خواهد رفت.



 
معرفی بازی گروهی «سیطره کتان» | گل سر سبد بازار بُردگیم
 
 
مشخصات بازی

گروه سنی: ۱۰ سال به بالا
تعداد نفرات: ۲ تا ۴ نفر
زمان بازی: ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت
قیمت: ۳۰۰ هزار تومان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->