کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

مصدومیت مجدد سیاوش یزدانی بازهم او را از ترکیب استقلال دور کرد

  • کد خبر: ۴۹۹۹۶
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
  • ۱
مصدومیت مجدد سیاوش یزدانی بازهم او را از ترکیب استقلال دور کرد
سیاوش یزدانی، مدافع مشهدی استقلال در تمرین صبح دیروز آبی‌پوشان با لباس شخصی حضور پیدا کرد. این مدافع بلندقامت چند روز پیش در جریان تمرین این تیم دچار مصدومیت شد.
احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ شاگردان محمود فکری دومین بازی‌شان در لیگ برتر را روز جمعه برابر فولاد خوزستان انجام خواهند داد. استقلال که هفته اول هوادارانش را راضی نگه داشته است، حالا برای این هفته با بحران مصدومیت چند بازیکن کلیدی‌اش مواجه شده است. یکی از بازیکنانی که فکری روی حضور او در قلب دفاعی آبی‌پوشان حساب ویژه‌ای بازی کرده بود، سیاوش یزدانی مدافع مشهدی این تیم است.
 
یزدانی در تمرین صبح دیروز آبی‌پوشان با لباس شخصی حضور پیدا کرد. این مدافع بلندقامت چند روز پیش در جریان تمرین این تیم دچار مصدومیت شد. مصدومیت‌های پی‌در‌پی و سریالی یزدانی از ناحیه همسترینگ پای راست باعث بروز شایعاتی درباره این بازیکن شد و به‌نوعی این مصدومیت‌های تمام‌نشدنی مدافع خوب آبی‌پوشان نیز باعث ناراحتی خود این بازیکن، کادر فنی و هواداران استقلال شده است که برای فصل جدید، حساب ویژه‌ای بر روی این بازیکن باز کرده بودند. یزدانی نصف بازی‌های فصل گذشته استقلال را نیز به‌دلیل همین مصدومیت از ناحیه همسترینگ پای راست از دست داد، ولی در همان بازی‌های کمی که برای تیمش به میدان رفت، عملکرد خوبی داشت.
 
اگر سری به صفحات مجازی بزنید، خیلی از طرف‌داران فوتبال نسبت به آسیب‌دیدگی‌های یزدانی از ناحیه همسترینگ ابراز‌تعجب کردند و دنبالی دلیلی علمی برای این مسئله می‌گردند. مصدومیت یزدانی، اما یک درد کهنه است که بار‌ها او را اذیت کرده است. اگر خاطرتان باشد همان‌روز‌های اولی که او به استقلال پیوست، این آسیب‌دیدگی از ناحیه همسترینگ برایش دردسرساز شد و او را از دیدار‌های ابتدایی فصل گذشته محروم کرد. در میانه‌های راه و در‌حالی‌که چند‌هفته‌ای بیشتر نبود که یزدانی به ترکیب استقلال برگشته بود، هم‌زمان با حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت آبی‌پوشان بار دیگر این آسیب‌دیدگی به سراغ مدافع آبی‌ها آمد و حدود ۲ ماه او را از میادین دور کرد. مدافع آبی‌ها در تعطیلات کرونایی فوتبال فرصت بازیابی جسمانی یافت و با بهبودی کامل در تمرینات حضور پیدا کرد. او، اما بعد از دو‌سه بازی بار دیگر مصدوم شد.
 
این‌بار، اما آسیب‌دیدگی‌اش ربطی به درد قدیمی نداشت و او خیلی زود به میادین برگشت تا اینکه در مسابقه با شاهین بوشهر که آخرین بازی لیگ‌برتری استقلال در فصل گذشته بود، بار دیگر همان مصدومیت همیشگی برایش پیش آمد. غیبت در دیدار‌های نیمه‌نهایی و فینال حذفی و همچنین مسابقات لیگ قهرمانان آسیا دوران نقاهت یزدانی را در‌پی داشت. هم‌زمان با حضور فکری در رأس کادر فنی استقلال این مدافع بار دیگر به ترکیب تیمش برگشت و خودش را برای مسابقات آماده کرد، ولی حالا بار دیگر اتفاق تلخ برایش تکرار شده است.
در‌حالی‌که آبی‌ها خود را برای مسابقه دوم لیگ‌برتری آماده می‌کردند، حالا یزدانی دوباره اسیر درد همسترینگی خود شده و احتمالا چند هفته دیگر او را در میادین نخواهیم دید؛ اما به‌راستی دلیل این مصدومیت‌های سریالی از همان نقطه تکراری برای مدافع باتجربه آبی‌ها چیست؟

اینکه آمار مصدومیت در ایران بسیار بالاتر از کشور‌های دیگر است، مسئله‌ای مهم تلقی می‌شود که دلایل زیادی هم دارد. امکانات نامناسب تمرینی، سازمان‌دهی نه‌چندان‌مطلوب تمرینات بدن‌سازی، تمرینات اضافی و بدون هماهنگی بازیکنان، زمین‌های تمرینی نامناسب و‌... از‌جمله‌دلایلی است که باعث مصدومیت‌های بازیکنان ایرانی می‌شود.

در استقلال، اما یک مشکل اساسی وجود دارد که همین‌مسئله نگرانی‌ها بیشتر می‌کند. مربیان بدن‌سازی که طی یکی‌دو سال گذشته در این تیم کار کردند، همه به این مسئله اشاره داشتند که بازیکنان این تیم با ضعف عضلانی مواجه‌اند که کادر فنی باید این مسئله مهم را برطرف کند. برطرف‌کردن این موضوع در بازه‌ای که مسابقات فشرده و پشت‌سر‌هم برگزار می‌شود، قطعا امکان‌پذیر نیست، اما حالا که اول فصل است و وقفه‌های زیادی در لیگ برتر وجود دارد، شرایط برای ریکاوری عضلانی بازیکنان مهیا می‌شود.

مشکل عضلانی در بین بازیکنان استقلال نیازمند برنامه تمرینی بدن‌سازی خوب و مدرن است تا در مقطع کوتاه برطرف شود و این مسئله است که مصدومیت‌های همسترینگ را شایع می‌کند. بی‌تردید اگر کادرفنی استقلال چنین مشکلی را در بین بازیکنان خود برطرف نکنند، در آینده هم شاهد افزایش مصدومان خواهیم بود. اینکه تا‌اینجای‌فصل به غیر از یزدانی، داریوش شجاعیان هم به مشکل همسترینگ خورده است، نشان از همین موضوع مهم دارد و باید دید کادر فنی آبی‌ها چه تدبیری برای این موضوع دارد.
درباره سیاوش یزدانی هم قطعا کادر پزشکی باید تلاش خود را انجام دهد تا با بهبودی کامل درد قدیمی او از ناحیه همسترینگ عضله کشاله‌اش تقویت شود و بتواند در بازگشت دوباره با شرایط بهتری مسابقات را ادامه بدهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آریانا علیپور
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
چرا مصدوم شد خیلی خوب بود خدا کنه برسه بازی ها بازیی دربی هم برسه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->