کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

سرزمین رنگارنگ ایلیا

  • کد خبر: ۵۰۰۳
  • ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷
سرزمین رنگارنگ ایلیا
روایتی از نمایشگاه نقاشی کودک افغانستانی در مشهد

محمدرضا هاشمی| «سرزمین ایلیا» عنوان اولین نمایشگاه خانگی نقاشی های ایلیا میرزایی شش ساله است. نقاشی هایی که ایلیا در سال های اخیر کشیده است و پدر و مادر او آن ها را نگهداری کرده اند و روز گذشته با نصب ۴۲اثر بر دیوار های خانه شان این نمایشگاه یک روزه را افتتاح کردند.
ایلیا میرزایی یکی از کودکانی است که از پدر و مادری افغانستانی در مشهد متولد شده است و وقتی شما گرداگرد دیوارهای خانه ایلیا در خیابان گلبوی گلشهر را می بینید، متوجه موقعیت اجتماعی او می شوید. ایلیا در همین روزهای کودکی ، درک خود از جنگ، صلح، آدم های فضایی و خانواده را نقاشی کرده است.
امان میرزایی، پدر ایلیا که خود از شاعران شناخته شده مهاجر افغانستانی در مشهد است، هدف از این کار را ایجاد انگیزه در فرزند شش ساله اش می داند:«ما با این کار قصد داشتیم هم قولی را که به فرزندمان داده بودیم، عملی کنیم و هم این ایده را با دیگر خانواده ها درمیان بگذاریم تا آن ها هم درصورت تمایل، آن را تجربه کنند.» حالا این خوش قولی پدر و مادر ایلیا یک طرح نو در ذهن پدر و مادران گلشهری و آن هایی که در روز افتتاحیه برای بازدید از نقاشی های ایلیا به آنجا آمده بودند، انداخته است. آن ها فهمیدند که حتما نباید برای برگزاری یک نمایشگاه نقاشی هزینه کرد، نگارخانه رزرو کرد و مقدماتی این چنینی را برای نمایش نقاشی های فرزندانشان مهیا کرد. محمدحسین جعفری، بنیان گذار آموزشگاه هنری و گالری اندیشه در گلشهر، که شاگردان زیادی را در رشته های مختلف هنری آموزش داده است، با حضور در نمایشگاه «سرزمین ایلیا» بر این باور است که خانواده، بهترین فضا برای ایجاد اعتمادبه نفس در کودکان و آغاز کارهای هنری است:«ما حق نداریم آثار هنری کودکان را در جلوی چشمانشان نقد کنیم و فقط باید با نگاه مثبت و تشویق کودکان، آن ها را برای خلق آثار بهتر کمک کنیم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->