مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید
سرخط خبرها

سفری به ژرفای آرامش در دنیای ABZU | یک ادیسه دریایی + تریلر

  • کد خبر: ۳۴۳۰۷
  • ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
سفری به ژرفای آرامش در دنیای ABZU | یک ادیسه دریایی + تریلر
این هفته می‌خواهیم به سراغ معرفی یکی از آرامش‌بخش‌ترین عنوان‌ها در دنیای بازی‌های ویدئویی برویم، یک بازی مستقل که می‌تواند دست‌کم چند ساعتی شما را از اضطراب دنیای واقعی رها، و آرامشی لذت‌بخش نصیبتان کند.
علی رضایی| شهرآرانیوز - انگار این روز‌ها همه اتفاق‌های اطراف ما روی دور تند افتاده است و لحظه‌ای نیست که اخبار را مرور کنیم و خواندن خبر‌های مختلف آرامش ذهنی‌مان را به هم نزند. از وضعیت بحرانی کرونا بگیرید تا اوضاع اقتصادی و افزایش قیمت دلار و خودرو و مسکن و تلفن همراه و .... وسط این اوضاع عجیب، پیدا کردن سرگرمی‌ای که بتواند کمی از شرایط موجود دورمان کند حکم طلا دارد. این هفته می‌خواهیم به سراغ معرفی یکی از آرامش‌بخش‌ترین عنوان‌ها در دنیای بازی‌های ویدئویی برویم، یک بازی مستقل که می‌تواند دست‌کم چند ساعتی شما را از اضطراب دنیای واقعی رها، و آرامشی لذت‌بخش نصیبتان کند.
 
 
سفری به ژرفای آرامش در دنیای ABZU | یک ادیسه دریایی
 

داستانی در دل اسطوره‌های بین النهرین


داستان ABZU کمی با دیگر عناوین روز متفاوت است. خط داستانی بازی چندان سرراست و گویا روایت نمی‌شود و ساختاری غیرخطی دارد.

برای درک داستان، باید برگه‌های تاریخ را ورق بزنید و به اسطوره‌های بین النهرین بروید. آبزو یا آپسو به اقیانوسی در جهان زیرین گفته می‌شود که منشأ اصلی همه رودها، رودخانه ها، دریاچه‌ها و در مجموع منابع آب زمین به شمار می‌رود.
این بازی روایت داستان غواصی است که به ناگاه خود را در وسط اقیانوسی می‌یابد و تصمیم دارد با گشت وگذار در جهان زیرین اقیانوس، هویت خود را کشف کند و به نوعی خودشناسی دست یابد.

بازی درباره موجودات دریایی، نیرویی اهریمنی و همچنین زندگی در زیر اقیانوس‌ها می‌گذرد، جایی که شخصیت اصلی داستان با ورود به مناطق تازه، با انواع جدیدی از ماهی‌ها روبه رو می‌شود که تعداد آن‌ها به ده‌ها گونه می‌رسد. این در حالی است که گاهی به یک دلفین می‌چسبید و با سرعت با ماهی‌های دیگر به بیرون از آب می‌پرید. گاهی نیز خود را در حال شنا در میان خزه‌ها خواهید یافت که در یک کلمه از آن لذت خواهید برد. البته گاهی اوقات سکوت مرگ بار تنها زمزمه‌ای است که به گوش می‌رسد. این همان جایی است که باید برای بازگرداندن زندگی به زیر اقیانوس‌ها کاری کنید. با پیشروی در داستان، هرچه بیشتر به ارتباط میان خود و طبیعت اطراف پی خواهید برد.
 
سفری به ژرفای آرامش در دنیای ABZU | یک ادیسه دریایی
 

زیبایی دلپذیر دنیای زیر آب


گرافیک ABZU رنگارنگ و دقیقا آن چیزی است که برای تماشای دنیای زیر آب به واسطه  یک بازی مستقل به آن نیاز داشتیم.

در جریان مراحل، به وضوح قادر به تماشای ۴ فصل هستید. در حالی که ابتدا به تماشای دنیایی سرسبز می‌پردازید، با کمی پیشروی، رنگ‌های زرد، قرمز و نارنجی سلطه بر دریا را به دست می‌گیرند، تفاوتی فوق العاده برای نوازش چشم‌های بازیکنان که هرچه بیشتر به آن نگاه می‌کنید، به جزئیات و دقت هرچه بیشتر توسعه دهندگان پی خواهید بود.
 
دنیای ABZU در طول ٢ تا ٣ ساعت روند بازی، آن قدر تنوع دارد که شما را از نیاز به تنوع بیشتر در محیط سیراب کند. طراحی زیبای مراحل و ایجاد اتمسفری عالی که باعث غوطه وری شما در دنیای زیر اقیانوس می‌شود، به رغم ظاهر بسیار ساده شخصیت اصلی داستان، برخلاف دقت بالا در طراحی جزئیات ماهی ها، باعث خودنمایی گرافیک هنری بازی خواهد شد.

یکی دیگر از نقاط قوت بازی الگوریتم نوشته شده برای حرکات و رفتار‌های موجودات آبزی است که انصافا به بهترین شکل ممکن از آب درآمده است. در واقع، الگو‌های رفتاری ماهی ها، کوسه‌ها و دیگر موجودات مشابه، به واقعیت بسیار نزدیک است که سبب می‌شود تجربه‌ای واقع گرایانه داشته باشید و از تک تک لحظات آن لذت ببرید.

صداگذاری به ویژه موسیقی متن نقطه عطفی است که ABZU  را به محصولی عالی تبدیل می‌کند. برای آرامش و فرار از صدای تیر و تانک و موشک سایر بازی‌ها یا سختی‌های روزمره، به یک هدست نیاز دارید تا ساعتی را به صدای آب، حرکت ماهی‌ها و موسیقی فوق العاده گوش دهید. زمانی که در جریان اقیانوسی می‌افتید و به سرعت با ماهی‌های دیگر زیر اقیانوس به سفر می‌پردازید، این صداگذاری زیبا و موسیقی متن گوش نواز بازی است که حسی آرامش بخش به شما القا می‌کند.
 
سفری به ژرفای آرامش در دنیای ABZU | یک ادیسه دریایی
 

بازگشت حیات به اقیانوس‌ها


گیم پلی بازی بسیار مینیمال، و دارای ویژگی‌های محدودی است. در زیر آب می‌توانید با فعال کردن وسیله‌هایی شبیه به چراغ غواصی، از برخی موانع عبور کنید. شخصیت اول داستان تنها شنا می‌کند، به تماشای ماهی‌ها یا لاک پشت‌های مختلف می‌نشیند و برای بازگرداندن حیات به دنیای تاریک تلاش می‌کند.

بااین‌حال، ABZU  یکی از آرامش بخش‌ترین بازی‌هایی است که می‌توانید تجربه کنید. یکی از ویژگی‌های دریا صدای دلنشین حرکت آب است که در زمان تجربه این بازی همواره آن را می‌شنوید. البته این عنوان به واقع یک محصول کوتاه است. با تمام وقتی که صرف کشف محیط و گشت وگذار در اقیانوس می‌کنید، این بازی در نهایت ۲ تا ۳ ساعت گیم پلی ارائه می‌دهد، زمانی که بسیار کوتاه است و به سرعت به پایان می‌رسد.

بیایید کمی هم از ویژگی‌های جانبی بازی صحبت کنیم، ویژگی‌هایی که هرچند کوچک، اما دارای بار مفهمومی زیادی هستند. شخصیت اصلی برای بازگرداندن حیات به دنیای مرده زیر آب، هر بار سفری کوتاه به دنیای ماورایی انجام می‌دهد، جایی که او از انرژی درونی خود به درون چشمه زندگی یا مایه حیات می‌افزاید و زندگی را به اقیانوس‌ها بازمی گرداند، جایی که با درک زیبایی ها، متوجه اهمیت زندگی زیر دریا‌ها می‌شویم.

شخصیت اصلی داستان در مجموع کار‌هایی نمادین زیادی انجام می‌دهد. به عنوان مثال، در محیط بازی مرجان‌هایی کوچک روی زمین قرار دارند که هنگام واکنش شخصیت اصلی به آن ها، شاهد زنده شدن یا به قولی بازگشت برخی موجودات دریایی جدید به زندگی هستیم، بازگشتی که موجودات زیبایی را به ما یادآور می‌شود که با وجود انسان‌ها منقرض شده اند و اکنون دیگر در دسترس بشریت قرار ندارند.
 
 
تریلر بازی ABZU 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->