هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

بررسی نسخه بازسازی شده «مافیا»، یکی از خاطره انگیزترین بازی‌های ویدئویی تاریخ + ویدئو

  • کد خبر: ۴۵۰۰۲
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
بررسی نسخه بازسازی شده «مافیا»، یکی از خاطره انگیزترین بازی‌های ویدئویی تاریخ + ویدئو
در روز‌های گذشته، یک بازسازی تمام عیار و کم نظیر از مافیا با گرافیک بالا و اضافه شدن مراحل و بخش‌های تازه به بازار عرضه شد. حتی برخی معتقدند Mafia: Definitive Edition می‌تواند لقب برترین بازسازی تاریخ بازی‌های ویدئویی را به خود اختصاص دهد.
علی رضایی | شهرآرانیوز - هر سال صد‌ها عنوان بازی در ژانر‌های مختلف تولید می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای بازی‌های ویدئویی با دریایی عظیم از انتخاب‌ها برای تجربه روبه رو هستند. اما در این بین، انگشت شمارند بازی‌هایی که جریان ساز می‌شوند و می‌توانند تا سال‌ها برای کاربران خاطره انگیز باقی بمانند. «مافیا» را باید در بین این بازی‌ها قرار داد. عنوانی که در سال ۲۰۰۲ برای پلی استیشن ۲، ایکس باکس و ویندوز ارائه شد و به سرعت توانست طرف داران پروپاقرصی برای خود پیدا کند. این بازی با وجود گذشت ۱۸ سال از ساخته شدنش، هنوز هم جذابیت‌هایی برای دوباره تجربه کردن دارد. خبر خوب برای علاقه‌مندان به این بازی، ساخت نسخه ریمیک آن است. در روز‌های گذشته، شرکت سازنده یک بازسازی تمام عیار و کم نظیر از مافیا را با گرافیک بالا و اضافه شدن مراحل و بخش‌های تازه به بازار عرضه کرد. حتی برخی معتقدند Mafia: Definitive Edition می‌تواند لقب برترین بازسازی تاریخ بازی‌های ویدئویی را به خود اختصاص دهد.
 
 
بررسی نسخه بازسازی شده «مافیا»، یکی از خاطره انگیزترین بازی‌های ویدئویی تاریخ
 

سیستم مورد نیاز

وبسایت رسمی بازی مافیا حداقل مشخصات سیستمی را که بازی برای اجرا به آن نیاز دارد در کنار مشخصات سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی با بهترین کیفیت اعلام کرده است. برای اجرای بازی در پایین‌ترین حالت گرافیکی، به سخت‌افزار‌های خیلی قدرتمندی نیاز ندارید، اما مشخصات ارائه شده برای اجرای بازی در کیفیت خوب، جهش چشمگیری در مقایسه با سیستم حداقلی دارد.
 
 
بررسی نسخه بازسازی شده «مافیا»، یکی از خاطره انگیزترین بازی‌های ویدئویی تاریخ + ویدئو
 
 

پول، قتل، خانواده

بازی با یک سکانس بسیار زیبا با نمایی از شهر، در سال ۱۹۳۸ آغاز می‌شود و توماس آنجلو در حالی که اطراف خود را نگاه می‌کند به آهستگی به سمت کافه می‌رود و وارد آن می‌شود. سپس به سمت شخصی میان‌سال ‌ حرکت می‌کند و کنار او می‌نشیند. آن شخص کارآگاه نورمن است، از ماهرترین افراد پلیس در مبارزه با گروه‌های مافیایی. ظاهرا توماس و نورمن از قبل قرار داشته اند که توماس در این ملاقات اطلاعاتی به کارآگاه نورمن بدهد.
 
 
بررسی نسخه بازسازی شده «مافیا»، یکی از خاطره انگیزترین بازی‌های ویدئویی تاریخ
 

در سکانس بعد، به سال ۱۹۳۲ می‌رویم. شب از نیمه گذشته است. راننده تاکسی خسته‌ای با سر و وضع نه چندان خوب را می‌بینیم که به ماشین خود تکیه داده است و در سکوت شب استراحت می‌کند. ناگهان ۲ فرد قوی هیکل مسلح به سمت او می‌روند. آن‌ها به سرعت سوار ماشین می‌شوند و او را با اسلحه مجبور می‌کنند حرکت کند و از افرادی که به دنبالشان بودند فرار کند. پس از رهایی از دشمنان، آن‌ها از راننده تاکسی می‌خواهند به بار دون سالیاری برود و پس از اینکه به مقصد می‌رسند، پیاده می‌شوند و یک پاکت پرپول به راننده می‌دهند.

دون سالیاری تصمیم می‌گیرد این راننده تاکسی را به عنوان راننده در گروه خود بپذیرد. راننده تاکسی همان توماس آنجلوی داستان ماست که نحوه ورودش به این گروه مافیایی را برای کارآگاه نورمن توضیح می‌دهد و قصد دارد همه اطلاعاتی را که از آن گروه دارد در اختیار پلیس‌ها قرار دهد. اما این همه ماجرا نیست و توماس فقط یک راننده ساده برای این گروه نبوده است. در یکی از مأموریت ها، توماس نشان می‌دهد که استعداد خوبی در استفاده از اسلحه دارد و بعد از آن، کار خود را به عنوان یکی از آدم کش‌های این گروه ادامه می‌دهد و پس از گذشت چند وقت، به یکی از حرفه ای‌ترین آدم کش‌های این گروه تبدیل می‌شود.
 
 

وفادار به مافیای افسانه‌ای

با اینکه خط کلی اتفاقات در نسخه بازسازی شده مافیا مثل نمونه اصلی است، این عنوان سکانس به سکانس مشابه نسخه اول نیست. هیدن بلکمن، رئیس استودیو بازی سازی Hangar ۱۳ که وظیفه بازسازی مافیا را به عهده داشتند، اعلام کرده است:
 
از همان شروع، می‌دانستیم که هسته روایت به خوبی حفظ می‌شود. حفره‌های داستانی بزرگی وجود نداشت که به برطرف کردن نیاز داشته باشد. می‌دانستیم که جریان مراحل و تعداد آن‌ها نیازی به تغییر ندارد. اما وقتی به لایه  بعدی نگاهی انداختیم، متوجه شدیم باید به استاندارد‌های مدرن نزدیک ترشان کنیم: روش تعریف کردن داستان، کیفیت سینماتیک‌ها و مدل نمایش شخصیت‌های به خصوص.
 

بلکمن اشاره می‌کند که تغییرات در داستان برای حضور بیشتر سارا، همسر تامی آنجلو، شخصیت اصلی بازی، بوده است تا رویکرد خانواده محور بودن تامی برجسته‌تر به نظر برسد در حالی که در نسخه اول، سارا فقط یک میان پرده در بازی داشت.
 
 
مدل رانندگی هم تغییر کرده است تا حس آزادی بیشتری به مخاطب بدهد. مثلا در نسخه اصلی، حتی سرعت غیرمجاز هم جریمه پلیس را در پی داشت. با این حال، Mafia: Definitive Edition مدل قدیمی را هم حفظ کرده است. بلکمن می‌گوید در عنوان بازسازی شده می‌خواستند کاری کنند که طرف داران جدید از بازی لذت ببرند، اما قدیمی‌ها هم بدانند که آن‌ها نیز مهم هستند.
 
 
 
مقایسه Mafia: Definitive Edition با Mafia
 

گشت و گذار در بهشت گمشده

اتفاقات بازی مافیا در شهری با نام «بهشت گمشده» یا Lost Heaven می‌گذرد. در نسخه بازسازی شده، بعضی از اسامی بخش‌های این شهر تغییر کرده اند، اما لوکیشن‌هایی نظیر فرودگاه، پیست مسابقه و موارد دیگر مثل گذشته وجود دارند. بزرگ‌ترین تغییرات اعمال شده در نقشه این است که حالا بازیکنان می‌توانند در همان ابتدای کار به صورت آزادانه در محیط بازی کاوش کنند. همچنین هیچ صفحه بارگزاری‌ای در حین گشت و گذار در بین مناطق وجود نخواهد داشت.
 
 
بررسی نسخه بازسازی شده «مافیا»، یکی از خاطره انگیزترین بازی‌های ویدئویی تاریخ
 

از دیگر تغییرات مهم این نقشه می‌توان به مرکز شهر اشاره کرد که حالا توسط ساختمان‌های بیشتری احاطه شده است. محله چینی‌ها با مدل سازی‌های به روز، معماری مناسب و توپوگرافی ایده آل اصلاح شده است. با اضافه شدن موتورسیکلت به این بازی، کوچه‌ها و معابر مختلف جدیدی طراحی شده است تا هنگام تعقیب و گریز و فرار از دست پلیس‌ها از آن‌ها استفاده کنید.

Mafia: Definitive Edition در کنار پیشرفت‌های گرافیکی و بصری خارق العاده اش، گیم پلی و داستان مافیا را نیز بهبود بخشیده است.
 
 
بررسی نسخه بازسازی شده «مافیا»، یکی از خاطره انگیزترین بازی‌های ویدئویی تاریخ
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->