راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

شهرک شهید بهشتی مشهد در مسیر بازآفرینی

  • کد خبر: ۵۱۰۶۱
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
شهرک شهید بهشتی مشهد در مسیر بازآفرینی
شورای اسلامی شهر مشهد در مصوبه آبان ماه خود، ۱۵ میلیارد تومان برای بازآفرینی شهرک شهید بهشتی اختصاص داد و شهرداری مشهد نیز با تعریف ۹ طرح برای اجرا در شهرک شهید بهشتی، برای آبادانی این شهرک پای کار آمده است.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ اواخر تیرماه امسال بود که خواسته چندده ساله اهالی شهرک شهید بهشتی جامه عمل پوشید و مدیریت شهری مشهد با همراهی برخی دستگاه‌های متولی دیگر برای تخریب دیوار میان این شهرک و شهرک پردیس اقدام کرد تا فصلی نو در روابط اجتماعی میان اهالی این ۲ شهرک رقم زده شود. اما این تمام ماجرا نبود و وعده محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، این بود که مدیریت شهری برای حل مشکلات قدیمی این شهرک و ایجاد عمران و آبادانی بیشتر نیز اهالی این ۲ شهرک را تنها نخواهد گذاشت؛ وعده‌ای که خیلی زود اجرایی شد و فرایند حضور برای آبادانی این شهرک، تنها چند روز بعد از وعده شهردار مشهد آغاز شد.
 
درهمین راستا شورای اسلامی شهر مشهد در مصوبه آبان ماه خود، ۱۵ میلیارد تومان برای بازآفرینی این شهرک اختصاص داد و شهرداری نیز با تعریف ۹ طرح برای اجرا در شهرک شهید بهشتی، برای آبادانی این شهرک پای کار آمده است.


پایان دغدغه‌ای طولانی

سرپرست شهرداری منطقه ۶ مشهد درباره آخرین اقدامات انجام شده در شهرک شهید‌بهشتی اظهار کرد: طبق دستور شهردار مشهد، مقرر شد از محل اعتبارات ماده ۲۲ سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری، برای تأمین اعتبار، طراحی، تعریف و اجرای پروژه در محدوده شهرک شهید بهشتی توسط شهرداری منطقه ۶ اقدام شود.
سیدعلی حسین پور در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه شهرک شهید بهشتی درگذشته فاقد هرگونه طرح اجرایی و طرح جمع آوری آب‌های سطحی بوده است، بیان کرد: لازمه اجرای هرگونه عملیات عمرانی و هرپروژه ای، ابتدا اجرای پروژه‌های زیرساختی و زیربنایی مانند جمع آوری آب‌های سطحی است و سازمان بازآفرینی به عنوان متولی طراحی، طرح‌های مورد نظر را در دستورکار خود قرار داد.
 
وی ادامه داد: قرارداد و اجرای برخی پروژه‌های عمرانی مرمت و بازسازی پیاده روها، جوی ها، جدول‌ها و بازپیرایی فضای سبز از مهرماه امسال شروع شده و در حال انجام است. حسین پور با بیان اینکه اکنون طرح جمع آوری آب‌های سطحی توسط سازمان بازآفرینی تهیه و در ۱۱ آبان تحویل شهرداری منطقه شده است، افزود: این موضوع نیز در حال طی فرایند عقد قرارداد و تشریفات اداری است؛ ضمن اینکه از اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی مصوبه شورای شهر، تاکنون برای پروژه‌هایی به ارزش ۵ میلیارد تومان عقد قرار با پیمانکاران صورت گرفته است.


بازار روز در مسیر سامان دهی

سرپرست شهرداری منطقه ۶ مشهد در ادامه به تشریح ۹ پروژه در دست اقدام در شهرک شهید بهشتی پرداخت و گفت: سامان دهی بازار روز این شهرک یکی از پروژه‌های تعریف شده است. در جلسه کمیته فنی که روز ۲۲ آبان ماه در سازمان بازآفرینی تشکیل شد، طرح سامان دهی بازار روز تأیید و مقرر شد پس از ابلاغ طرح به منطقه، فرایند و تشریفات عقد قرارداد انجام شود.

وی با اشاره به تعریف پروژه سامان دهی معبر مرکزی (بازار غذا) اظهار کرد: درباره این پروژه نیز مقرر شده است سازمان بازآفرینی با همکاری سازمان سامان دهی مشاغل شهری، طرح اجرایی برای این پروژه ارائه کند.
حسین پور با بیان اینکه پروژه اجرایی ساخت میدان مرکزی شهرک نیز پس از دریافت تأیید از سازمان ترافیک و ابلاغ آن به شهرداری منطقه ۶ انجام خواهد شد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ما در این محله، عملیات ابنیه و سامان دهی زمین بازی کودکان و زمین ورزشی است که در این راستا با توجه به خرید تجهیزات جدید، برای تسریع در اجرای پروژه، دستگاه‌های قبل جمع آوری و تجهیزات جدید جایگزین می‌شود. وی افزود: برای خرید لوازم و تجهیزات مبلمان پارکی نیز اقدامات لازم صورت گرفته است و در مرحله عقد قرارداد و تشریفات اداری قرار داریم و به زودی خرید این وسایل انجام می‌شود.


احیای جنوب، روی دیوار‌های شهرک

سرپرست شهرداری منطقه ۶ با بیان اینکه عملیات اجرای محوطه سازی (پیاده رو، جدول و فضای سبز) در معبر اصلی شهرک از مهرماه در حال انجام است، ادامه داد: اجرای کلکتور‌های اصلی پروژه دفع آب‌های سطحی نیز از دیگرپروژه‌های مهم در شهرک محسوب می‌شود. طراحی این پروژه نیز از مهرماه آغاز و توسط سازمان بازآفرینی به شهرداری منطقه ابلاغ شده است و اکنون در حال طی روند مراحل اجرایی برای تأمین اعتبار و عقد قرارداد هستیم.
 
وی نام گذاری بلوک‌ها و نقاشی دیواری بر جداره‌های مؤثر بر منظر شهری را از جمله پروژه‌های حوزه فرهنگی در شهرک شهید بهشتی بیان کرد و گفت: دراین راستا و با همکاری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از مهرماه امسال، ۳ جلسه با هنرمندان برگزار و در نهایت مقرر شده است که طرح‌هایی با موضوعات «جنوب کشور» طراحی و پس از آن در اختیار ما قرار گیرد. با توجه به اهمیت موضوع، طرح‌ها در آبان ماه جمع آوری و پس از داوری به شهرداری منطقه ۶ ارسال شد و هم اکنون این طرح‌ها برای دریافت نظرسنجی مردمی به سازمان بازآفرینی ارسال شده است تا پس از اعلام نظر، وارد مرحله اجرایی شود.

اما اجرای پروژه‌های روشنایی مجتمع مسکونی شهید بهشتی نهمین پروژه تعریف شده برای محله است که حسین پور در این رابطه اظهار کرد: روشنایی معابر مجتمع بر عهده شرکت برق است، اما با توجه به اینکه امسال اعتباراتی به این موضوع اختصاص داده نشده است این عملیات نیز با اعتبار شهرداری انجام شده است. درهمین راستا از مهرماه چندین جلسه با شرکت برق منطقه ثامن برای ارائه طرح و نقشه برگزار شد و شرکت برق نیز در اواسط آبان طرح را به منطقه فرستاده است و این موضوع نیز در حال سپری کردن روال اداری و عقد قرارداد است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->