آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

۴ هزار پرستار در مشهد و شهرهای تابعه کرونا گرفتند، اما کارانه‌ نگرفتند!

  • کد خبر: ۵۱۱۶۶
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
۴ هزار پرستار در مشهد و شهرهای تابعه کرونا گرفتند، اما کارانه‌ نگرفتند!
مصائب مواجهه با کرونا تنها مشکل جامعه پرستاری نیست، فشار کار زیاد و کمبود پرستار در مشهد، پرداخت نشدن کارانه امسال و مشکلات تأیید مرخصی استعلاجی ناشی از ابتلا به کرونا برای تعدادی از پرستاران مشهد بخش‌های دیگری از زخم این بیماری بر تن جامعه پرستاری شهر است.
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد از ابتلای بیش از ۴۰ درصد از کادر درمان و پرستاری مشهد و شهر‌های تابع به کرونا خبر داد و گفت: در مشهد و شهر‌های اطراف نزدیک به ۱۰ هزار نفر از کادر درمان شامل پزشک و پرستار مشغول فعالیت هستند که طبق آخرین آمار موجود ۱۸ نفر از آن‌ها به دلیل ابتلا به کرونا به شهادت رسیده اند و بیش از ۴۰۰۰ نفر از آن‌ها نیز به کرونا مبتلا شده اند.۱۰ ماه است که کادر درمان در سراسر کشور فداکارانه در جدالی نابرابر با کووید ۱۹ برای نجات جامعه می‌جنگد و جان می‌دهد. اما مصائب مواجهه با این بیماری تنها مشکل جامعه پرستاری نیست. فشار کار زیاد و کمبود پرستار در مشهد، پرداخت نشدن کارانه امسال و مشکلات تأیید مرخصی استعلاجی ناشی از ابتلا به کرونا برای تعدادی از پرستاران مشهد بخش‌های دیگری از زخم این بیماری بر تن جامعه پرستاری شهر است.

وجود چنین مشکلاتی در سراسر کشور سبب شد اعضای شورای عالی و رؤسای ۱۴۰ هیئت مدیره نظام پرستاری سراسر کشور برای سومین بار در طی ۹ ماه اخیر در نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهور بارِ دیگر مشکلات و مصائب جامعه پرستاری را به گوش حسن روحانی برسانند. تناسب نداشتن دستمزد و کار، پرداخت نشدن به موقع مطالبات، کاهش حقوق و کارانه، معطل ماندن مصوبات در پیچ وخم‌های بروکراتیک و به کارنگرفتن نیروهایِ جدیدِ پرستار از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات جامعه پرستاری است که در این نامه به آن اشاره شده است.


کارانه‌های سال ۱۳۹۸ هنوز پرداخت نشده است

درهمین راستا رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم کادر پرستاری درست پرداخت نشدن مطالبات بوده است، گفت: مسئولان این روز‌ها باید نگاه ویژه تری به کادر درمان و به ویژه پرستاران داشته باشند و از نظر مالی و معنوی بیشتر از این قشر حمایت کنند.

دکتر محسن گچ پزان افزود: بخش زیادی از مطالبات و کارانه‌هایی که باید در سال‌های گذشته به پرستاران پرداخته می‌شده هنوز به دستشان نرسیده است؛ ضمن اینکه در زمینه افزایش حقوق هم باید اقداماتی انجام می‌شده که به تعویق افتاده است. به ثمر رسیدن وعده‌ها و حل وفصل مشکلات پرستاران در وضعیت فعلی می‌تواند در روحیه آن‌ها تأثیرگذار باشد و باعث کاهش خستگی آن‌ها شود. وی با اشاره به پرداخت قطره چکانی کارانه پرستاران استان افزود: اکنون بخشی از کارانه پرستاران استان پرداخت شده است، اما این پرداخت به هیچ وجه به روز نیست و با وجود اینکه ۹ ماه از سال گذشته، هنوز کارانه‌های سال ۱۳۹۸ در حال پرداخت و تسویه است.

وی ادامه داد: پرستاران بهبودیافته از بیماری کرونا نیز در ماجرای تأیید مرخصی‌های استعلاجی ۱۵ روزه با سازمان تأمین اجتماعی به مشکلاتی برخورده اند و کم لطفی‌هایی صورت گرفته است که باید آن‌ها را هم به فهرست مشکلات جامعه پرستاری اضافه کرد.


مشهد از استاندارد‌ها فاصله دارد

گچ پزان با تأکید بر اینکه مشهد با استاندارد سرانه پرستار نسبت به تخت بیمارستانی هنوز فاصله دارد، خاطرنشان کرد: این استاندارد در دنیا به ازای هرتخت ۴.۵ پرستار است؛ به عبارتی یک بیمارستان صدتخت خوابی باید حدود ۴۵۰ پرستار داشته باشد. این استاندارد در ایران به ازای هر تخت ۲.۵ پرستار تعیین شده و در مشهد از استاندارد ایران هم پایین‌تر هستیم و به ازای هرتخت تنها حدود ۱.۱۰ پرستار حضور دارد. اکنون خبر‌هایی مبنی بر به کارگیری ۳۰۰۰ نیروی جدید وجود دارد که معلوم نیست چندنفر از آن‌ها به جامعه پرستاری مشهد اضافه خواهند شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->