ضرر‌های حمام طولانی | زمان استاندار زیر دوش ماندن چقدر است؟ تداوم بارش باران در برخی استان‌ها تا اوایل هفته آینده (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باور‌های اشتباه مردم درباره آبلیمو‌های سنتی تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده سرماخوردگی‌ها کروناست تاکید معاون استاندار خراسان‌رضوی بر راه‌اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سومین رستوران متخلف در طرقبه‌شاندیز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد
سرخط خبرها

اولین علامت بیماری نقرس چیست؟

  • کد خبر: ۵۱۲۷۵
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
اولین علامت بیماری نقرس چیست؟
محققان آمریکایی نخستین علامت ابتلا به بیماری نقرس را معرفی کردند.
به گزارش شهرآرانیوز، بیماری نقرس در اثر افزایش میزان اسید اوریک بدن به وجود می‌آید و سبب علائمی از جمله تورم، التهاب، آتروز حاد، داغ شدن و قرمزی مفاصل بدن و سنگ کلیه می‌شود. تشخیص سریع نقرس می‌تواند فرآیند درمان این بیماری را تسریع کرده و از عوارض جانبی آن به میزان قابل توجهی بکاهد. با این حال، سوالی که مطرح می‌شود این است که نخستین علامت ابتلا به نقرس چیست؟ و مشخصاً چگونه می‌توان آن را درمان کرد.

محققان آمریکایی می‌گویند نخستین علامت ابتلا به نقرس درد و تورم انگشت بزرگ پا است. در گام نخست، حمله نقرسی در شبانگاه و بدون علائم بروز می‌کند. همزمان با ادامه روند ساخت و انباشت اسید اوریک در بدن، مناطق و مفاصل آسیب دیده ممکن است قرمز و گرم شوند.

انباشت کریستال‌های سوزنی شکل اسید اوریک در انگشتان پا باعث جلب توجه گلبول‌های سفید خون می‌شود. همین امر می‌تواند منجر به حمله دردناک و شدید نقرس شود که در این موارد تنها انگشتان بزرگ نخواهد بود که درگیر این بیماری می‌شود. نقرس می‌تواند هر کدام از مفاصل را درگیر خود کند. این بدان معناست که اسید اوریک که به صورت کریستال درآمده است توانایی تجمع در هر کدام از اندام‌ها را دارد.

دو دلیل برای افزایش اسید اوریک خون و در نتیجه حملات نقرسی عنوان می‌شود. در مورد اول، بدن فرد شروع به تولید اسید اوریک می‌کند. اما در بیشتر موارد دلیل افزایش اسید اوریک به رژیم غذایی و مصرف برخی دارو‌ها باز می‌گردد. برای مثال، مصرف گوشت قرمز و جگر می‌تواند میزان اسید اوریک خون را افزایش دهد. همچنین سبک زندگی نادرست که در آن فرد از مشروبات الکلی و نوشیدنی‌های شیرین استفاده می‌کند می‌تواند خطر حمله نقرسی را افزایش دهد.

تحقیقات دانشمندان نشان داده است نقرس ارتباط مستقیمی با چاقی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، و دیابت دارد. متخصصان می‌گویند داشتن رژیم غذایی سالم، کاهش وزن، کنترل کلسترول و فشار خون، و نیز ورزش کردن می‌تواند به میزان قابل توجهی از خطر بیماری نقرس در افراد بکاهد. در موارد تشدید بیماری، افراد می‌توانند با مراجعه به پزشک متخصص اقدام به دریافت دارو کردند.

منبع:بهداشت نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->