آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

آمادگی برای واردات واکسن کرونا به ایران

  • کد خبر: ۵۱۳۱۴
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
  • ۱
آمادگی برای واردات واکسن کرونا به ایران
جانشین وزیر راه در ستاد مدیریت بحران: ۵ فروند هواپیما آماده واردات واکسن کرونا به ایران شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، در شرایطی که خبرهای بسیاری درباره تولید انبوه و عرضه واکسن کرونا در جهان منتشر می‌شود و وزارت راه و شهرسازی نیز آمادگی خود را در زمینه انجام پروازها برای وارد شدن واکسن کرونا اعلام کرده است.

 

اولین پرواز واردات واکسن کرونا کی انجام می‌شود؟

طی روزها و هفته‌های گذشته خبرهای زیادی از چند واکسن کرونا منتشر شده که در حال تولید انبوه و عرضه به بازار هستند و از سوی دیگر بسیاری از کشورها قراردادهای خود را برای پیش‌خرید این واکسن‌ حیاتی منعقد کرده‌اند اما این سوال همواره در ذهن بسیاری به وجود می‌آید که آیا ایران هم می‌تواند هر چه سریعتر واکسن کرونا را همزمان با کشورهای دیگر وارد کند تا مردم از این حجم اخبار ابتلاء و مرگ میر ناشی از شیوع این ویروس خلاص شوند.

 

در همین زمینه عصر دیروز خبری منتشر شد درباره اینکه صنعت هوایی ایران آمادگی واردات واکسن کرونا را دارد. شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل و نقل و جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران از برگزاری جلسه آمادگی برای حمل و انتقال واکسن کووید ۱۹خبر داد و گفت: به‌منظور آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای حمل و انتقال واکسن کووید ۱۹ به کشور، جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مربوطه برگزار شد و بررسی‌ها در خصوص شرایط و تجهیزات موردنیاز برای انتقال واکسن به کشور با هواپیما و تامین ابزار و تجهیز فضای لازم در فرودگاه‌ها برای تخلیه از هواپیما و نگهداری در فرودگاه تا زمان انتقال به مراکز درمانی و محل نگهداری در شهرها، انجام پذیرفت.

 

او افزود: این جلسه بدین منظور برگزار شد تا در صورتی‌که ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصمیمی برای واردات واکسن کووید ۱۹ به کشور گرفت، سرعت انتقال واکسن به کشور توسط کمیته حمل و نقل با پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته برای تامین تجهیزات مورد نیاز افزایش یابد.

 

اعلام جزییات انتقال واکسن کرونا به ایران

پس از پیگیری‌هامشخص شد که با هماهنگی‌های سازمان هواپیمایی کشوری، پنج فروند هواپیمای پهن پیکر از دو ایرلاین آماده شدند و همه شرایط و الزامات مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز مانند دمای زیر ۶۰ درجه و میزان مورد نیاز یخ خشک در این هواپیماها رعایت شده است.

 

آدم نژاد در این باره که نخستین پرواز هواپیمای ایرانی برای وارد کردن واکسن کرونا چه زمانی انجام می شود؟ گفت: ما زمان آن را نمی‌دانیم و تنها از این جهت که حدود ۲۰ روز آماده‌سازی ایرلاین‌ها و فرودگاه‌ها برای واردات واکسن کرونا طول می‌کشید این کار را انجام دادیم تا به محض اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی لازم را پیدا کرده و به ما اعلام کند، اقدمات لازم را برای این پرواز انجام دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه در زمینه واردات واکسن کرونا، تنها انجام پرواز و آماده‌سازی هواپیماها و فرودگاه‌ها به ما مربوط می‌شود، افزود: در حال حاضر آمادگی کاملی در مجموعه وزارت راه وشهرسازی و حوزه حمل‌ونقل هوایی وجود دارد و امیدواریم هر چه سریعتر این واکسن به کشور ما وارد شود اما از این که نخستین محموله کی به ایران وارد می‌شود، خبری نداریم.

 

حال این سوال ممکن است برای هر کسی به وجود بیاید که این ایجاد آمادگی برای انجام پرواز در حوزه هوانوردی به چه دردی می‌خورد و اساسا نخستین هواپیمای ایرانی برای وارد کردن واکسن کرونا چه روزی به مقصد یکی از کشورهای تولید کننده پرواز می‌کند؟

 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
0
اینهمه کشته اینهمه هزینه بیمارستانی اینهمه نا رضایتی مردوم حتی یک روز تا خیر هم ظلم است به این کشور مردوم همه اینها را در نظر دارند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->