انتقاد رئیس قوه قضائیه به حکم سنگین یک قاضی درباره مهریه + فیلم مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا، محور گفت و گوی سفیر چین در ایران و مقامات وزارت امور خارجه «مرکز اسلامی هامبورگ» از سوی دولت آلمان تعطیل شد دستگیری ۲ نفر از رهبران گروه‌های داعشی و تکفیری توسط وزارت اطلاعات انهدام چهار باند قمار اینترنتی با گردش مالی ۱۸۰۰ میلیارد ریال موافقت اداره کل راهداری خراسان رضوی با حذف عوارض در مرز دوغارون رئیس جمهور منتخب: رفع نیازهای مردم، با همدلی و همگرایی محقق خواهد شد حقوق بازنشستگان نیرو‌های مسلح دوبرابر شد | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به‌زودی اجرا می‌شود نامه محمود عباس به ترامپ پیش از دیدار او با نتانیاهو منتشر شد سردار نائینی، سخنگوی سپاه پاسداران شد معاون وزیر امورخارجه روسیه: هیچ‌کس نمی‌تواند میان تهران و مسکو شکاف ایجاد کند واکنش وزارت خارجه به انتشار گزارش کذب جاوید رحمان علیه ایران گمانه‌زنی‌ها از احتمال حضور نخست‌وزیر پاکستان در مراسم تحلیف پزشکیان دادستان دیوان محاسبات کشور انتخاب شد فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد: مرز‌های جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین مرز‌های دنیا هستند | تعهد سه‌ساله برای انسداد مرز شرقی کشور ادعای جدید آمریکا: ۳ سکوی پرتاب موشک ارتش یمن را هدف قرار دادیم رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب شد عراق بر لزوم یکپارچگی مواضع بین‌المللی و توقف تجاوزات علیه غزه تاکید کرد جانشین فراجا کشور: طرح «نور» تعطیل نخواهد شد و ارتباطی به تغییر دولت ندارد
سرخط خبرها

موگرینی: اتحادیه اروپا می‌تواند کاری کند که برجام دوباره جان بگیرد

  • کد خبر: ۵۱۳۷۵
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
موگرینی: اتحادیه اروپا می‌تواند کاری کند که برجام دوباره جان بگیرد
مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی تصریح کرد که اتحادیه اروپا می‌تواند کاری کند که برجام بار دیگر جان بگیرد.
به گزارش شهرآرانیوز، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در زمان امضای توافق هسته‌ای، در نشستی با تأکید بر کار دستگاه دیپلماسی سرویس سیاست خارجی این اتحادیه در عقد برجام گفت: ما برای هفته‌ها از محل مذاکرات خارج نشدیم. این اتفاق حداقل برای دوبار رخ داد. متن توافق هسته‌ای نتیجه کار گروه فنی سرویس اقدامات خارجی اتحادیه اروپا بوده است. صد و چند صفحه برجام یا همان برنامه اقدام مشترک حاصل کار دیپلمات‌ها و مقامات سرویس اقدامات خارجی بوده است. آن‌ها ساعت‌ها و روز‌ها را صرف مشخص کردن جنبه‌های مرتبط با مسائل هسته‌ای و جنبه‌های مرتبط با برداشته شدن تحریم‌ها کردند.


وی ادامه داد: بخش سخت ماجرا آنجایی بود که ترامپ تصمیم به ترک برجام گرفت. این برای من موقعیتی برای آزمایش خودمختاری راهبردی اروپا بود. آیا ما می‌توانستیم بر سر چیزی که بخشی از منافع اساسی اتحادیه اروپا بود اتحاد خود را حفظ کنیم؛ توافق را زنده نگه داریم تا دولت بعدی یک روزی به آن بازگردد؟ آیا می‌توانسیم توافق را با ایران، سازمان ملل، روسیه، چین (کسانی که در آن زمان با آن‌ها مشکل دیگری داشتیم) زنده نگه داریم؟ این آزمایشی برای من بود که ببینم آیا اروپا می‌تواند تحت فشار‌های شدید واشنگتن خودمختاری خود را حفظ کند یا نه.

موگرینی افزود: برجام در شرایط خوبی نیست، اما همچنان زنده است و می‌تواند بار دیگر به طور کامل جان بگیرد. مطمئنم که جوزپ بورل (مسئول سیاست خارجی کنونی اتحادیه اروپا) در حال کار بر روی این مسئله است. این زمانی حیاتی است تا برای کمک کردن به ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها آماده باشیم تا آن‌ها در ماه‌های آتی پیروی کامل از توافق را از سر بگیرند. من مطمئنم که اتحادیه اروپا همانطور که مذاکرات را آغاز کرد، آن را به سرانجام رساند و به طریقی آن را زنده نگه داشت، حال نیز می‌تواند پیروی کامل از این توافق را احیا کند.
 
 
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->