شروع هیجان در قاره سبز

  • کد خبر: ۵۱۴۶
  • ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۱
شروع هیجان در قاره سبز
دورگروهی لیگ قهرمانان اروپا از امشب کلید می‌خورد

فصل جدید جذاب‌ترین مسابقات فوتبال جهان از امشب آغاز خواهد شد. 32تیم درجه‌یک قاره سبز در 8 گروه، مرحله گروهی را انجام می‌دهند تا درنهایت بتوانند به مرحله حذفی صعود کنند. در بازی‌های مهم امشب، لیورپول مدافع عنوان قهرمانی، در ایتالیا به‌مصاف ناپولی خواهد رفت و دورتموند هم در لانه زنبور خودش میزبان بارسلونای والورده خواهد بود. اینترمیلان در خانه خود، میزبان اسلاویاپراگ است و المپیک لیون از زنیت‌‌سن‌پترزبورگ پذیرایی خواهد کرد. رد‌بول‌سالزبورگ به‌مصاف خنک می‌رود و لیل به میهمانی آژاکس خواهد رفت. در یکی دیگر از بازی‌های جذاب امشب چلسی در لندن به‌مصاف والنسیای بحران‌زده خواهد رفت و بنفیکا در پرتغال مقابل آر.ب لایپزیگ صف‌آرایی خواهد کرد. به‌همین‌بهانه نگاهی به ارزش قیمت تیم‌های حاضر در این مرحله خواهیم انداخت.
اختلاف گران‌ترین و ارزان‌ترین تیم حاضر در لیگ قهرمانان اروپا حدود یک‌میلیارد و ۲۴۳میلیون یورو است. به گزارش آس، بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی اروپا با حضور ۳۲ تیم ثروتمند جهان برگزار خواهد شد؛ اما برخی از آن‌ها کامل‌تر از حریفانشان هستند. بر اساس سایت ترانسفر‌مارکت، مجموع تیم‌های شرکت‌کننده ۱۴میلیارد و ۸۹۹میلیون و ۹۵هزار یورو ارزش دارند که منچسترسیتی گران‌ترین و اسلاویاپراگ ارزان‌ترین هستند. اختلاف ارزش این 2 تیم حدود یک‌میلیارد و ۲۴۳میلیون یورو است.

 

۱۰ تیم ارزشمند
پنج تیم در این رقابت‌ها ارزششان بیش از یک‌میلیارد یورو است. در رتبه نخست، سیتی قرار دارد؛ درحالی‌که در تابستان با بازیکن خاصی قرارداد امضا نکرد. ارزش این تیم یک‌میلیارد و ۲۸۰‌میلیون یورو است. سپس رئال‌مادرید (یک‌میلیارد و ۱۹۰میلیون یورو) و بارسلونا (یک‌میلیارد و ۱۸۰میلیون یورو) قرار دارند. پس از آن لیورپول، مدافع عنوان قهرمانی (یک‌میلیارد و ۷۰میلیون یورو) دیده می‌شود. پاری‌سن‌ژرمن با یک‌میلیارد و ۶۰میلیون یورو رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.
در ادامه تیم‌هایی با ارزش کمتر از یک‌میلیارد دیده می‌شوند. تاتنهام (۹۸۴میلیون یورو) و اتلتیکومادرید (۸۷۲.۵میلیون یورو) در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. در جایگاه هشتم نخستین تیم آلمانی دیده می‌شود. بایرن‌مونیخ ۸۶۷.۴میلیون یورو ارزش دارد و یوونتوس با فاصله کمی (۸۶۴میلیون یورو) رتبه نهم را به خود اختصاص داده است. فهرست ۱۰ تیم برتر با چلسی (۸۰۷‌میلیون یورو) بسته می‌شود.


۱۰ تیم کم‌ارزش
اسلاویاپراگ ارزان‌ترین تیم لیگ قهرمانان است و تنها ۳۶.۶میلیون یورو ارزش دارد. این رقم کمتر از ارزش خیلی از بازیکنان حاضر در این رقابت‌هاست. تیم‌های ستاره‌سرخ (۵۷.۹۵میلیون یورو)، دینامو‌زاگرب (۷۳.۳میلیون یورو)، المپیاکوس (۸۳.۵میلیون یورو) و سالزبورگ (۹۵میلیون یورو)، کمتر از ۱۰۰میلیون ارزش دارند. 2 تیم بلژیکی خنک (۱۲۲.۱۵میلیون یورو) و بروخه (۱۳۰.۷میلیون یورو) بالاتر از این رقم هستند. سپس گالاتاسرای (۱۳۶.۳میلیون یورو) و لوکوموتیو (۱۳۶.۶۵میلیون یورو) دیده می‌شوند. رتبه آخر نیز به شاختاردونتسک اوکراین اختصاص دارد که ۱۳۷.۴میلیون یورو ارزش دارد.

 

باارزش‌ترین گروه‌ها
با توجه به گروه‌بندی بازی‌ها می‌توان گران‌ترین گروه را پیدا کرد که گروهA است. تیم‌های رئال‌مادرید، پاری‌سن‌ژرمن، گالاتاسرای و بروخه در آن حضور دارند. رئال‌مادرید دومین تیم ارزشمند جهان است و پاری‌سن‌ژرمن در رتبه پنجم دیده می‌شود. از طرفی تیم ترک در رتبه هفتاد‌وسوم قرار دارد و رتبه هفتاد‌وهفتم متعلق به نماینده بلژیک است. درمجموع، این 4 تیم، ۲میلیاردو۵۱۷میلیون یورو ارزش دارند.
سپس گروه‌های F و D قرار دارند. در رتبه اول بارسلونا دیده می‌شود که قرار است با تیم‌های دورتموند، اینتر و اسلاویاپراگ بازی کند. ارزش 4تیم، ۲میلیارد و ۳۸۶میلیون و ۶هزار یورو است. گروه بعد از تیم‌های اتلتیکو‌مادرید، یوونتوس، بایرلورکوزن و لوکوموتیو تشکیل شده است. بازیکنان این 4باشگاه، ۲میلیارد و ۲۸۶میلیون و ۲۵هزار یورو ارزش دارند. چهارمین تیم باارزش کمتر از ۲میلیارد است. در گروه Bتاتنهام، بایرن‌مونیخ، المپیاکوس و ستاره‌سرخ یک‌میلیارد و ۹۹۲.۴میلیون یورو ارزش دارند.

 

کم‌ارزش‌ترین گروه‌ها
ارزان‌ترین گروه، گروه G است که در آن تیم‌های لایپزیگ، زنیت، بنفیکا و لیون حضور دارند. ارزش این گروه یک‌میلیارد و ۳۷۹میلیون و ۳۵هزار یورو است. دومین گروه ارزان، گروه Cاست؛ آن‌هم درحالی‌که سیتی در آن حضور دارد. تیم انگلیسی به‌همراه شاختار، آتلانتا و دینامو زاگرب درمجموع یک‌میلیارد و ۵۹۰میلیون و ۸هزار یورو ارزش دارد. سپس گروه Hدیده می‌شود. والنسیا، چلسی، لیل و آژاکس درمجموع یک‌میلیارد و ۸۳۴میلیون و ۲هزار یورو ارزش دارند. چهارمین گروه، E است که از تیم‌های لیورپول، ناپولی، خنک و سالزبورگ تشکیل شده است. یک‌میلیارد و ۹۱۲میلیون و ۹۵هزار یورو، ارزش این گروه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->