حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

سیستم برگزاری لیگ برتر والیبال بانوان تغییر کرد!

  • کد خبر: ۵۱۸۸۶
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
سیستم برگزاری لیگ برتر والیبال بانوان تغییر کرد!
با حذف یک مرحله، مسیر تعیین قهرمان مشخص شد
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ مرحله سوم دور مقدماتی لیگ برتر والیبال زنان با تصمیم مسئولان این فدراسیون حذف شد. در‌واقع تیم‌ها درخواست کاهش بازی‌ها و رفت‌و‌آمد به شهر‌های مختلف را داشتند تا هر‌چه‌زودتر رقابت‌ها به مرحله نهایی خود نزدیک‌تر شود و فدراسیون نیز از این پیشنهاد استقبال کرد. قبلا قرار بود مرحله مقدماتی در ۳ هفته به‌صورت متمرکز برگزار شود. با این تصمیم، دیگر خبری از پلی‌آف و فینال نخواهد بود و مرحله نهایی لیگ برتر بانوان نیز همچون لیگ مردان پیگیری می‌شود.


ادامه لیگ چگونه خواهد بود؟

پیش از شروع لیگ ۲۸‌مهرماه نشست هم‌اندیشی نحوه برگزاری لیگ برتر بانوان به‌صورت وبینار با حضور سرمربیان و مدیران عامل باشگاه‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها، برگزار شد و تصمیم گرفته شد که مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به‌صورت متمرکز در ۳ هفته برگزار شود؛ اما بعد از برگزاری مرحله اول، تیم‌ها به‌خاطر شرایط سخت قید مرحله سوم را زدند و از فدراسیون خواستند تا این مرحله را حذف کند. در نهایت کمیته برگزاری رویداد‌ها تصمیم به حذف هفته سوم این مسابقات در شهر‌های بابل و شیراز گرفت!
 
بنابراین هفته دوم لیگ متمرکز بانوان از ۱۸‌آذر با ورود تیم‌ها در گروه «الف» به شهر قزوین آغاز می‌شود و ۴ تیم این گروه، در روز‌های پنجشنبه، شنبه و دوشنبه ۲۰، ۲۲ و ۲۴‌آذر در سالن شهید بابایی به مصاف یکدیگر می‌روند. همچنین مسابقات گروه «ب» از پنجشنبه ۲۷‌آذر در سالن فدراسیون والیبال آغاز خواهد شد و در روز‌های شنبه ۲۹‌آذر و دوشنبه یکم دی پیگیری می‌شود. در‌واقع تیم‌ها فقط در ۳ بازی آینده خود این شانس را دارند تا بتوانند در جمع ۴ تیم برتر لیگ قرار بگیرند.


پایان مرحله اول با برگزاری ۱۲ بازی

بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر بانوان ایران پس از کش‌و‌قوس‌های زیاد با حضور ۸ تیم در ۲ گروه آغاز شد. هفته اول دور مقدماتی لیگ برتر بانوان در گروه «الف»، روز‌های ۲۹‌آبان، اول و سوم آذر با ۶ دیدار به‌صورت متمرکز در تهران پیگیری شد. مسابقات هفته نخست متمرکز گروه «ب» نیز روز‌های ششم، هشتم و دهم آذر در اصفهان برگزار شد.
 
در گروه «ب» تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، پیکان تهران، ستارگان فارس و خجسته اسلامشهر با برگزاری ۶ بازی در اصفهان این مرحله را پشت‌سر گذاشتند که با صدرنشینی پیکان تهران به پایان رسید. در گروه «الف» نیز بازی‌های تیم‌های سایپا تهران، شورای شهر و شهرداری قزوین، اکسون و سروقامتان بابل به میزبانی سالن فدراسیون والیبال در تهران پیگیری شد. اکنون سایپا و پیکان صدر‌نشین گروه‌های «الف» و «ب» هستند.


تغییر مسیر تعیین قهرمان

پس از پایان مرحله مقدماتی، از هر گروه ۲ تیم برتر به مرحله نهایی صعود می‌کنند و این تیم‌ها در یک گروه دوره‌ای به‌صورت رفت‌و‌برگشت مسابقات خود را پیگیری خواهند کرد و در‌نهایت، جایگاه اول تا چهارم تیم‌ها بر اساس تعداد برد و امتیاز در جدول مشخص می‌شود. میزبان این مرحله از مسابقات، متعاقبا اعلام خواهد شد. مسابقات تیم‌های پنجم تا هشتم، به‌صورت تک‌دوره‌ای در تهران برگزار خواهد شد تا جایگاه نهایی همه تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها نیز مشخص شود.

فدراسیون باید پیش از برگزاری دور دوم لیگ برتر تکلیف مرحله پایانی این مسابقات را مشخص و تصمیم نهایی را به تیم‌ها اعلام می‌کرد. تیم‌ها منتظر بودند ببینند آیا دور پایانی را در گروه مقدماتی برپا می‌کنند یا این رقابت‌ها به‌صورت دوره‌ای و پلی‌آف برگزار می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->