۷۱۹ وسیله بازی غیراستاندارد در خراسان رضوی پلمب شد مطالبات معوق مراکز دیالیز خراسان رضوی از بیمه‌ها از یک همت عبور کرد پذیرش نهایی بیش از ۴۵۷ هزار داوطلب کنکور ۱۴۰۴ نتایج نهایی کنکور سراسری سال ۱۴۰۴ اعلام شد (۱۹ مهر ۱۴۰۴) + لینک مشاهده نکاتی مهم که باید قبل از اینکه بچه را از پوشک بگیرید بدانید | یک چالش پوشکی هشدار پلیس: مراقب کلاهبرداری با شگرد گرفتن پیش‌پرداخت برای پرداخت «وام فوری» باشید اجرای حکم قصاص ۶ قاتل شهیدان صفری و رفیعی‌نسب (۱۹ مهر ۱۴۰۴) پژمان‌فر: مرکز تحقیقات مراقبت‌های پرستاری و مامایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأسیس شد بازدید از آرامگاه حافظ فردا (یکشنبه، ۲۰ مهر ۱۴۰۴) رایگان است تهران درگیر شدیدترین خشکسالی یک قرن اخیر! جزئیات جدید از معافیت فرزندان بازنشستگان از خدمت سربازی اعلام شد شست و شوی دهان، پس از مصرف تمامی اسپری‌های دهانی ضروری است کشف و ضبط ۱۴۴ قلم داروی قاچاق و غیرمجاز خارجی در مشهد (۱۹ مهر ۱۴۰۴) پویش ملی سلامت دهان و دندان برای دانش‌آموزان آغاز شد صدای بازنشستگان باید در تصمیم‌سازی‌های کشور شنیده شود | پرداخت بدهی بیمه ملت و بیمه تکمیلی آغاز شد (۱۹ مهرماه ۱۴۰۴) کشف ۸ تن انواع موادمخدر در خراسان رضوی در نیمه نخست سال ۱۴۰۴ فلسفیدن در باب چرایی بوق! کاهش ۲۰ درصدی تلفات رانندگی در مشهد طی نیمه نخست سال ۱۴۰۴ جان باختن ۲۸ نفر در مکزیک در پی بارش شدید باران صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی خراسان رضوی در پی پیش‌بینی افزایش شدت وزش باد در برخی نقاط استان (۱۹ مهر ۱۴۰۴) دستگیری شکارچیان آهو قبل از شکار در سمنان (۱۹ مهر ۱۴۰۴) ثبت‌نام کارشناسی‌ارشد ناپیوسته دانشگاه پیام‌نور آغاز شد + جزئیات روند نزولی ولادت‌ها در خراسان رضوی ادامه دارد خروج موفقیت‌آمیز جنین مومیایی‌شده پس از ۳۵ سال از بدن مادر ۷۱ساله در مشهد (۱۹ مهر ۱۴۰۴) + فیلم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (شنبه، ۱۹ مهر ۱۴۰۴) | مشهدی‌ها تا اواسط هفته، نفس عمیق نکشند  اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد، به ۵ بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۹ مهر ۱۴۰۴) وضعیت شیر خشک در بازدید خبرنگار شهرآرا از داروخانه های مشهد | وضعیت عادی شیرخشک‌های معمولی مشارکت ۶۱ درصدی خانم‌ها در آزمون مشاوران خانواده قوه قضائیه | نتایج آزمون در نیمه اول آذر ۱۴۰۴ اعلام می‌شود دفاع سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از پیش دبستانی اجباری | الگوی «۳-۳-۵-۱» بهتر از «۳-۳-۶»
سرخط خبرها

مهربانی راننده تاکسی اینترنتی با پرستار کرونا و واکنش فضای مجازی به آن

  • کد خبر: ۵۲۳۸۹
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
مهربانی راننده تاکسی اینترنتی با پرستار کرونا و واکنش فضای مجازی به آن
صوت منتشرشده از گپ‌وگفت راننده تاکسی ‌اینترنتی با اپراتور شرکت، واکنش‌های فراوانی را برانگیخت.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ حضور و فعالیت شرکت‌های تاکسی‌اینترنتی در فضای مجازی، مدت‌هاست که محدود شده است به جست‌و‌جوی نام شرکت در فضای توئیتر و اینستاگرام و کامنت گذاشتن پای توئیت و پست مشتریان ناراضی.
 
یک روز رشته توئیتی از برخورد یک راننده با مسافر و زدوخورد و پیاده کردن او بین راه منتشر می‌شود و ادمین‌های شرکت مربوط، ضمن عذرخواهی و اعلام تعلیق راننده، قول رسیدگی می‌دهند. یک‌بار هم اصرار راننده‌ای به ماسک نزدن یا بوی بد و شرایط نامناسب ماشین یا مزاحمت‌های او باعث می‌شود که ادمین صفحه زیر پست شکایت‌آمیز مشتری، با او هم‌کلام شود و خانم یا آقای ناراضی را به آرامش فرابخواند و قول رسیدگی زود به مشکل را بدهد.
 
وقوع این اتفاقات، زشت و ناپسند است، اما نکته مثبت در این بین، مسئولیت‌پذیری و عذرخواهی درست و به‌موقع این شرکت‌هاست. احترامی که البته به‌علت رقابت بین دو شرکت اصلی در این حوزه و مسئله مهم اعتبار برند و گستردگی این دو شرکت به اندازه یک کشور و مشتریان میلیونی، اتفاق می‌افتد، زیرا در غیر این صورت، ترند شدن یک هشتگ «نه به فلان شرکت» کافی است تا مشکلات زیادی برای کسب‌وکار آنان رقم بخورد.
 
اما اصولا چنین برخورد‌هایی در بسیاری از مشاغل و کسب‌وکار‌های دیگر دیده نمی‌شود و معمولا آن کس که خدمت یا کالایی را می‌فروشد، به‌جای خدمتگزار دانستن، خود را از مشتری یا خدمت‌گیرنده طلبکار می‌داند و این دست برخورد شرکت‌های تاکسی‌اینترنتی را می‌توان حرکتی رو به جلو دانست.
 
اما به‌تازگی نام یکی از این شرکت‌های تاکسی‌اینترنتی نه به‌علت رفتار غلط راننده یا برخورد نامناسب اپراتور یا حتی اعتصاب رانندگان که به‌دلیل انتشار صوت مکالمه‌ای بین یکی از رانندگان و اپراتور این شرکت، سر زبان‌ها افتاده است؛ مکالمه‌ای که در آن آقای راننده از پشتیبان شرکت می‌خواهد که هزینه سفر مسافر آخرش را به حساب او برگرداند و اعلام می‌کند که هیچ‌وقت از پرستاران کرونایی، کرایه نمی‌گیرد و این‌بار هم این خانم آنلاین پرداخت کرده و نتوانسته است هزینه را برگرداند.
 
این مکالمه کوتاه که به‌سرعت و وسعت زیادی در فضای مجازی پخش شد، پیش از هر چیز، احساسات عده زیادی از کاربران را رقیق کرد و آنان از بلندی طبع و بزرگواری این راننده تاکسی حرف زدند. عده‌ای با بازنشر آن در صفحه شخصی خود، تلاش کردند که دیگران هم آن را بشنوند و این حال خوب را به‌نوعی منتقل کنند.
 
البته بعضی هم آن را نوعی حرکت تبلیغی دانسته‌اند تا به این وسیله، نام شرکت سر زبان‌ها بیفتد. هرچند اغلب واکنش‌ها به این مسئله مثبت بوده است، مطلبی با عنوان «کراهت پنهان، پشت سیر مهربانی و مدافع سلامت» با انتقاد شدید از انتشار این صوت، آن را تقلبی و تبلیغاتی خوانده است و در ادامه به انتقاد از این شرکت‌ها پرداخته است. در پاسخ به این مطلب، عده‌ای آن را تایید کرده‌اند و دیگرانی هم از این سیاه دیدن مطلق، انتقاد کرده‌اند.
 
مثلا یکی از کاربران نوشته است: «نمی‌دونم چرا دوست داریم همیشه منفی و سیاه نگاه کنیم؟ خواهر من، پشتیبانی یکی از این شرکت‌هاست و هرچند همیشه اتفاقات منفی پخش می‌شه، اما اتفاقات مثبت مثل این هم زیاد داشته.»
 
یکی دیگر از کاربران هم نوشته است که: «این متن بیشتر از انتقاد از این حرکت، انتقاد به این شرکت‌هاست که می‌تونه درست باشه، اما نه به بهانه این کار خوب!» یک نفر هم طور دیگری به ماجرا نگاه کرده و نوشته است: «حتی اگر به‌عنوان تبلیغ برند از این گفتگو استفاده شده، دلیل بر تقلبی بودن این صدا نیست».
 
حتما کسب‌وکار در شرکت‌های تاکسی‌اینترنتی مثل همه کسب‌وکار‌های مجازی و غیرمجازی، منتقدانی دارد و حتما استفاده از احساسات افراد برای تبلیغ، کار ناشایستی است، اما حرکت بزرگوارانه یک راننده تاکسی را در این شرایط اقتصادی که لحن و چینش کلمات و مکالمه‌اش با اپراتور به‌وضوح تقلبی نیست، می‌توان با نیت مثبت و البته به قصد انتشار و تبلیغ یک کار خوب نگاه کرد، نه با عینک بدبینی و توهم تقلب.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->