خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

کیفرخواست قتل عمد برای حمید صفت، خواننده رپ

  • کد خبر: ۵۲۴۱۲
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
  • ۳
کیفرخواست قتل عمد برای حمید صفت، خواننده رپ
حمید صفت، رپر معروف متهم است که مرداد سال ۹۶ در درگیری با ناپدری اش باعث قتل وی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، بازپرس جنایی تهران، حمید صفت رپر معروف را در مرگ ناپدری‌اش مجرم شناخت و برای وی به اتهام قتل عمدی کیفرخواست صادر کرد تا این پرونده جنجالی برای محاکمه به دادگاه کیفری فرستاده شود.


این پرونده ۲۴ مرداد سال ۹۶ به جریان افتاد. آن روز حمید با ناپدری ۶۶ساله‌اش به‌نام هوشنگ درگیر شد، اما چند روز پس از این درگیری مرد سالخورده در بیمارستان جان باخت. متهم پس از دستگیری منکر قتل شد، ولی درگیری را قبول کرد و گفت: روز حادثه با مقتول بحثم شد و یک گلدان برداشتم و به دیوار کوبیدم تا او را بترسانم. بعد به سمتش رفتم و ضربه‌ای به‌صورتش زدم. همسایه‌ها با شنیدن صدای دعوا مقابل خانه ما آمدند و دعوا خاتمه یافت.

او گفت: آن روز همراه مادرم از خانه خارج شدیم، اما گویا ۲ ساعت بعد ناپدری‌ام دچار حالت تهوع و به بیمارستان منتقل شده و پس از ۴روز جان باخت.

خواننده معروف با دستور قاضی جنایی بازداشت و راهی زندان شد. هرچند درنظریه نخست پزشکی‌قانونی، علت مرگ قربانی خونریزی و آسیب مغزی بر اثر اصابت جسم سخت به سرش اعلام شده بود، اما در کش و قوس‌های قضایی و با اعتراضاتی که از سوی متهم و شاکیان به ‌نظریه‌های پزشکی‌قانونی می‌شد، اوایل امسال هیأت ۹‌نفره متخصصان به بررسی این موضوع پرداختند و اعلام کردند که علت مرگ مقتول ضربه به سر بوده، اما این ضربه نوعا کشنده نبوده و احتمالا داروهایی که قربانی به‌دلیل بیماری‌هایش مصرف می‌کرده نیز در مرگ او نقش داشته است.

این نظریه درحالی صادر شده بود که پیش از آن حمید با سپردن وثیقه ۶۰۰میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود. اما پس از اعلام این نظریه، اولیای دم به آن اعتراض کردند که این بار کمیسیون ۱۱نفره برای بررسی نهایی حادثه وارد عمل شدند که حدود ۵‌ ماه قبل نظر خود را اعلام کردند. براساس نظریه آنها، علاوه بر جراحات روز حادثه بیماری‌های زمینه‌ای متوفی مانند فشار خون، بیماری قلبی و غیره نیز در مرگ وی دخیل بوده و ضرباتی که روز حادثه به متوفی وارد شده به‌تنهایی عامل کشنده نبوده است.

با اعلام این نظریه قاضی دستور احضار حمید به دادسرا را صادر کرد تا آخرین دفاعیات او را نیز ثبت کند. آن روز رپر معروف در دادسرا گفته‌های قبلی خود را تکرار کرد و مدعی شد که در مرگ ناپدری‌اش نقشی نداشته است. وی گفت: هوشنگ همیشه مثل پدر واقعی من بود و او را دوست داشتم. من حتی از بیماری‌های او خبر نداشتم و تا آخرین روز عمرش هم رابطه خوبی داشتیم و با هم خوب بودیم. حتی یک‌بار هم با یکدیگر درگیر نشده بودیم اما روز حادثه، شنیدم که به مادرم بی‌احترامی کرده و برای همین عصبانی و با او درگیر شدم.

اظهارات حمید درباره بی‌خبری از بیماری‌ ناپدری‌اش در حالی بیان می‌شد که در تحقیقات مشخص شد وی چندین بار برای او داروهایش را خریده و این یعنی از بیماری وی با خبر بوده است. در این شرایط قاضی ساسان غلامی، بازپرس جنایی تهران با توجه به بند پ ماده۲۹۰ قانون مجازات اسلامی که اشاره می‌کند اگر عمل متهم نوعا کشنده نباشد اما آگاهی داشته باشد که فرد بیمار است و ممکن است حتی با یک سیلی هم جانش را از دست بدهد و با این آگاهی به فرد بیمار آسیب بزند مرتکب قتل عمد شده است، رپر معروف را در مرگ ناپدری‌اش مجرم شناخته و برای وی به اتهام مباشرت در قتل عمدی کیفرخواست صادر کرد و به این ترتیب پرونده به‌زودی به دادگاه کیفری فرستاده خواهد شد تا حمید پای میز محاکمه برود.

 

منبع: همشهری


فوری: «حمید صفت» خواننده رپ بازداشت شد + عکس (۱۸ اسفند ۹۹)

درخواست قصاص برای «حمید صفت» در آخرین جلسه دادگاه متهم به قتل (۱۷ اسفند ۹۹)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
8
4
به نظر من حمید صفت واقعا نمی دانسته و اگر پدر منم به مادرم بی احترامی کنه میزنمش چون هیچکس حق نداره به کل مادرا چیزی بگه اوا زوری ندارند از خودشون دفا کنند به نظر من از دست حمید بی گناه
امیر علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
5
6
حمید صفت کسی رونکشته قاتل نیست
صدف
Netherlands
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
4
9
پدر من خدابیامرز ۱۷ سال پیش فوت شد ولی وقتی با مادرم دعواش میشد و بی احترامی میکرد با اینکه ۱۸ سالم بود تو روش وایمیسادم مادرم واقعا مظلومه کسی حق نداره بهش توهین کنه , حالا حمید صفتم نمیخواسته ناپدریشو بکشه بنده خدا, این قتل واقعا غیر عمدیه یارو بعد از چند ساعت حالش بد شده بعد از ۴ روز مرده....
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->