سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کشف لابراتوار شیشه در «هاشمیه»

  • کد خبر: ۵۲۹۰
  • ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۶
کشف لابراتوار شیشه در «هاشمیه»
باند تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی در کشور طی عملیاتی ضربتی در مشهد متلاشی شد

مهدی قرآنی - بنا بر کار اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) و همکاری مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در بولوار هاشمیه مشهد خبری به دست آمد که نشان می داد فردی به هویت «مجید.ب» چند وقتی است در یک خانه مسکونی دو طبقه اقدام به راه اندازی لابراتوار شیشه و توزیع آن در مشهد و دیگر شهرهای شمالی کشور کرده است. از همین رو موضوع به جانشین دادسرای انقلاب مرکز خراسان رضوی اعلام شد و با دستور قاضی دشتی‌فدکی دستگیری متهم و دیگر همدستانش در دستورکار تیم بررسی کننده این پرونده قرار گرفت.
عقربه های ساعت حدود 17 روز سه شنبه بیست و ششم شهریور را نشان می داد که عملیات دستگیری متهمان این پرونده آغاز شد و مأموران ابتدا به محل شناسایی شده مراجعت کردند و در اطراف این خانه مسکونی سیصدوپنجاه متری واقع در هاشمیه 28 مستقر شدند.
با توجه به اینکه معلوم نبود متهمان داخل خانه هستند عملیات رصد میدانی این پرونده تا ساعت یک بامداد چهارشنبه بیست و هفتم شهریور ادامه یافت و با پیدا شدن سر و کله سوژه مورد نظر مرحله دوم این عملیات وارد فاز اجرایی شد.


دستگیری مجید و فامیل هایش
مجریان قانون که بیم امحا شدن مواد مخدر از سوی متهم و همدستانش را داشتند بدون فوت وقت و ایجاد حساسیت با مجوز قضایی و رعایت موازین شرعی وارد محل شدند. در مقابل، متهم غافل از اینکه دستش برای قانون روشده و این آخر تجارت سیاهش است در زیر زمین این خانه مسکونی مشغول تولید شیشه بود که حضور ضابطان قضایی در مخفیگاهش او را غافل گیر کرد و این فرد قبل از اینکه موفق به امحا مدارک جرم علیه خود شود، دستگیر شد.
مأموران در این عملیات موفق شدند 3همدست دیگر «مجید.ب» که دو زن و مردی جوان بودند و با او نسبت فامیلی داشتند را دستگیر کنند.


کشف 16کیلو آبکار
ساعت حوالی دو بامداد روز چهارشنبه را نشان می داد که متهمان به صورت تحت الحفظ به مقر فرماندهی پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی منتقل شدند. در ادامه این عملیات نیز مجریان قانون با دستور قاضی دشتی‌فدکی محل را که خانه ویلایی دو طبقه ای بود مورد بازرسی دقیق قرار دادند که از قسمت زیر زمین تعداد زیادی ادوات تولید مواد مخدر صنعتی شیشه کشف شد.
علاوه بر این مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در بخش دیگری از جست وجوهای خود در محل مقدار 16کیلو گرم مایع پیش ساز شیشه معروف به «آبکار» ( مایعی که یک مرحله قبل از تبدیل شدن به شیشه استفاده می‌شود) را کشف و ضمیمه پرونده متهم کردند.
همچنان مجریان قانون توانستند در این عملیات مقدار یک کیلو و 144گرم شیشه که به تازگی توسط متهم و همدستانش تولید و در بسته های کوچک بسته بندی شده بود را از داخل این خانه مسکونی کشف و توقیف کنند.ساعت سه بامداد را نشان می داد که مأموران طی هماهنگی با جانشین دادسرای انقلاب مرکز استان خراسان‌رضوی محل را ترک و طبق دستور این خانه مسکونی پلمب شد.


متهمان راهی زندان شدند
بعد از گذشت ساعتی از پایان این عملیات ضربتی برای اطلاع از دیگر ابعاد این پرونده مواد مخدری به سراغ جانشین دادسرای انقلاب مرکز استان خراسان رضوی رفتیم که قاضی دشتی فدکی در این باره گفت: متهمان دستگیر شده اهل یکی از شهرستان های جنوب شرقی کشور هستند که از چندی پیش به مشهد آمده و با دراختیار گرفتن یک خانه مسکونی محل را به لابراتوار شیشه یا اصطلاحا «آشپزخانه» تبدیل کرده و مواد مخدر تولیدی خود را در مشهد و دیگر شهرهای کشور به فروش می رسانده اند. «مجید.ب» سردسته این باند تهیه، تولید و توزیع شیشه فردی حدودا سی وشش ساله است که با همدستی خواهر چهل وسه ساله اش و زنی چهل ساله و مردی سی وچهار ساله مبادرت به تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی داشته است که همه آن ها دستگیر و پس از تشکیل پرونده با قرار متناسب قضایی راهی زندان شدند.
این مقام قضایی ادامه داد: با احتمال اینکه متهم اصلی پرونده همدستان دیگری دارد، تحقیقات ضابطان قضایی از او و دیگر همدستانش ادامه دارد.
قاضی دشتی فدکی تأکید کرد: متهمان و مجرمان بدانند که هیچ یک از اقدامات آن ها از چشم مجریان قانون مخفی نمی ماند و چنانچه افرادی در این زمینه فعالیت دارند بدانند که به زودی در چنگ قانون گرفتار خواهند شد. جانشین دادسرای انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در پایان از شهروندان مشهدی خواست در صورت مشاهده رفتار مشکوک از سوی برخی افراد و یا رفت و آمد مشکوک در بعضی از منازل مسکونی موضوع را به پلیس یا مرجع قضایی اعلام کنند تا در زمان مناسب اقدامات لازم و قانونی انجام شود. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->